Zindelijkheid en enorme zelfstandigheid... Hoe aanpakken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Laat jij haar daarna dan ook haar handen wassen ook als ze niet heeft geplast? Want als ik t zo lees vindt ze de handelingen en zo inderdaad spannender dan het daadwerkelijk plassen. Ik zou haar dan ook geen handen laten wassen als ze niet geplast heeft. Mijn zoontje zou dat geweldig vinden, elke keer met zijn handen onder de kraan, als zij net zo is als mijn zoontje zou dat betekenen dat ik haast continue met m op t toilet sta. En misschien toch ook echt t potje opnieuw introduceren. Die van mij is ook zo koppig maar wat niet gaat gaat gewoon nog niet. Dus hij 'moest' van mij op het potje. (Hij moest natuurlijk niks want hij was nog zo jong maar telkens als hij zei mammie plassen/poepen wc zei ik nee doe het maar op het potje! En dan hielp ik hem daarop) Iedere keer dat daar wat in zat deed ik zo hysterisch dat hij al na 3x zelf op dat ding ging zitten en elk druppeltje plas wat er in zat trots liet zien. Toen het potje helemaal goed ging ben ik hem weer het toilet laten zien. Daar zit een verkleiner op en ik zet hem daar zelf op. Hij zou t liefst t zelf doen maar wederom, wat niet gaat gaat niet dus zet ik hem er op.

2. misa

misa Niet meer actief

Sowieso gewoon ondergoed. En misschien even een paar dagen geen luier en kijken of ze dit door kan zetten. Onderbroek en joggingbroek aan en misschien met 6x verschonen. Maar wie weet is ze er klaar voor..!

En qua zelfstandigheid: laten proberen wat kan, maar soms zal ze gewoon hulp moeten aanvaarden. Dus dan gewoon doorpakken. Andere dingen mag ze toch ook niet alles wat ze maar wenst..? ;)

Succes!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Da opstapje heb ik ook gewoon van beaba

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou een hoger opstapje kopen, waar ze met haar voetjes bij kan als ze zit. En verder hangen ze de eerste tijd vaak half in de wc als ze geen wc-brilverkleiner gebruiken (als je die nog niet hebt, dan zou ik die zeker kopen).

Qua opstapje zou je voor zo iets kunnen gaan: bol.com | TOP - Opstap - Wit crème parelmoer | Baby Lijkt mij handig dat het ook een trapje is. Wij hebben op de badkamer zo iets: http://i101.twenga.com/meubels/opstapje/opstapje-kunststof-tp_6238749783165827750f.jpg werkt ook prima. En beneden gebruikt een klein stoeltje.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja misschien is goede dan als ze niets deed ook geen handen laten wassen. Al ze is niet dol op of zo, ze gaat vanzelf altijd wassen na wandelen en voordat ze gaat eten maar niet dat ze daar zo hele dag zo bezig is dat ze het leuk vind is meer echt wassen voor/na bepaalde dingen en zo zeep in doet ze zelf met pomp, wassen, even drinken uit kraan, afdrogen klaar! Ze staat daar niet uren lang.
    O ja ik mag ook niet kraam open/dichtdoen, mag niet zeep op doen en mag niet afdrogen ze moet dat ook zelf zelf.. Vermoeiend wel;))

Ik denk indd ik probeer een dag morgen zonder luier(broek) maar alleen ondergoed (techniek zindelijk in 1 dag). Ik denk dat ze dat misschien beter begrijpt qua dat ze ook gewoon op potje of wc moet. Lijkt mij hoe langer ze wacht met plassen hoe sneller ze gaat plassen ook al potje niet leuk of wc te hoog.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben 3 in 1 wc bril dus is klein maar nog steeds ze is gewoon mini zelf voor wc... Als ze zo eropzit dan hogere opstapje zal niet helpen ik denk dat ze bijna een stoel naast moet;) ga dat nog proberen met opstapje en paar boeken op kijken of dat iets uitmaakt

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik weet zelf dat ik dat moment moet nu aanpaken als ze zelf aangeeft en kan nu langer uren blijkbaar ophouden plas (luier droog) anders mis ik dat moment en zou ze pampers makkelijk vinden ze voelen ook uiteraad niet dat het nat is in pampers waardoor het ook lastig blijft.
    Maar wil haar ook niet dwingen.

Hoe moet ik potje introduceren ipv wc dan?
    Het staat op wc dus als we gaan ging ze paar weken met ons mee zitten in kleren maar. Maar nu dus wil ze potje absoluut niet ze is ook gewoon praat dus zegt ja en nee en kan duidelijk merken dat ze iets niet wil en wat ze niet/wel wil dat wil ze niet/wel daar doe je niets tegen ala je daar ingaat dan is niets meer goed en wil ze niets meer;)
    En dar met zindelijkheid wil ik niet dat ze dan het niet leuk meer dan vinden want dat zal niet helpen.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn zoontje was net zo. Daar kun je niet veel aan doen, het enige was dat ik hem gewoon ondergoed aandeed (in het begin oefenbroekjes/luiers, die ze zelf naar beneden kunnen trekken) en handige broeken met elastiek aan de bovenkant, bij meisjes zijn leggings ideaal met zindelijk worden. Verder had ik zo'n Toily, w.c-brilverkleiner en trapje in een, die hij zelf neerzette en op klom. Alleen met poepen veegde ik zijn billen af, daar had hij wel hulp bij nodig.
    Met net twee jaar was hij zindelijk, maar hij kon al heel veel snel zelfstandig, boterhammen smeren etc. Waarschijnlijk heeft ze het zo onder de knie, omdat ze het zelf ook wil.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja ga gewoon proberen en doorzetten. Lastig is dat we niet hele dag thuis zijn we gaan vaak buiten en voor paar uur.. Dan ballet, dan kdv, dan dit dat en dit.
    Nog wat het lastiger maakt ze zit al weken in "naakt" fase;)) ze wil absoluut geen kleren aan behalve als we naar buiten gaan dus ook luiers niet en is steeds strijd elk keer luier aandoen of rompertje.
    Ik heb wat ondergoed besteld en ga proberen gewoon met ondergoed want ze liep net naakt en ze wilde net weer niet op potje of wc zitten wel "plassen" zei zei steeds en dus op vloer geplast en het was echt vreselijk ze begon huilen en zeggen bah bah en vies (maar ze kan echt niet tegen vieze kleren of nat beetje ze raakt helemaal niet paniek)

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja precies. Hier ook smeren, snijden, kiezen dingen, drinken, roeren etc ze doet eigenlijk alles zelfstandig al lang. Dus wie weet gaat het ook snel al moet ik zeggen luiers vind ik zelf onwijs handig😂😂

Deel Deze Pagina