Dagritme baby 5 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MotherPrincess, 11 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Dag allen,

Ik kom er even niet uit. Ik heb graag jullie tips and tricks nodig...

Ik heb twee dochters. Oudste is een peuter. In maart wordt ze drie jaar. Toen ze een baby was, sliep ze heel goed. Dronk ook heel goed. Een heel blij baby'tje in elk geval. Ze was een makkelijk baby'tje. Heerlijk.

Mijn jongste is nu bijna 6 mnd. Vanaf het begin hebben we samen een moeilijke start gehad. Na de bevalling was ik erg ziek geworden en had een langere periode nodig voor herstel. Dochter is met een vacuümpomp geboren. Ik had al snel door dat ze daar last van had. Met 6 wkn zijn we toen gestart met manuele therapie. Dit heeft geholpen. Ze heeft in elk geval geen voorkeurshouding meer.

Maar nu komt het: het lukt mij maar niet om haar in dagritme te krijgen. Terwijl ik juist van de 3R'en ben. Ik probeer haar min mogelijk te overprikkelen, let op haar vermoeidheidssignalen, een vaste slaapritueel... etc.

Ze wordt telkens wakker om de 2 uur.. Doorslapen kent ze niet? Wat moet ik met haar? Ik heb het gevoel dat ze slaap te kort komt. Overdag niet goed slapen is s'nachts niet doorslapen.
    Met mijn man hierover gehad. Maar hij kan er bijna niets aan doen. Hij heeft een eigen onderneming, daarnaast werkt hij ook elders, heeft een eigen webshop erbij (ja echt.. Het is een bezige bij). Hij probeert mij te ondersteunen waar hij kan. Neemt vooral de verzorging van de oudste over. Ach ja.. Is een fase zeggen ze. Maar wel een hele vermoeiende fase.
    Hoe is jullie dagritme met een baby van bijna 6 mnd? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Misschien kan je wat meer informatie geven over hoe je je kindje naar bed brengt, hoe er weer uit, hoeveel voeding, wanneer, etc.

3. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Komt mij bekend voor alleen slaapt mij dochter wel overdag goed..maar na 45min word ze wakker..ze slaapt dan wel weer in alduurt dit soms wel even. Ook m'n dochter is met de vacuümpomp geboren en heeft een hele sterke voorkeurs houding..sinds 3weken gebruikt ze pas haar andere kant waardoor de nu een flinke afplatting heeft. Lees eens mijn topic dat het ik net geopend hier. Misschien zie je meer overeenkomsten ik heb namelijk een heel verhaal getypt hahaha

4. MotherPrincess

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Thnx voor het reageren.. Vanmiddag ga ik iets uitgebreiders schrijven. Wat meer info zal idd wel handig zijn.

5. MotherPrincess

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Helemaal vergeten te reageren weer.. Afgelopen nacht ging iets beter gelukkig.

BVS.. Je topic ben ik aan het volgen.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Hier ook een slechte slaper.
    Hij slaapt alleen bij mij in bed in mijn armen.
    Overdag slaapjes van 45 min
    En normaal snachts 2x wakker voor een fles.
    Maar nu slaap hij ineens al 2 nachten door :)
    Van 23 - 6

Verder blijf ik zoveel mogelijk binnen doordat hij niet tegen prikkels kan

Deel Deze Pagina