Hoi, Ik wil met Thijmen toch wat beter gaan oefenen met op het potje zitten en plassen etc. Nu is mijn vraag hoe lang laten jullie je kindje op het potje zitten als er niets gebeurd? Ik zet Thijmen er nu op vlak voor het douchen, meestal iets van 5 minuten en met een boekje. Maar dan gebeurt er dus niets. Hij gaat douchen en dan moet hij in de douche plassen... Wil ik nu gewoon te snel voor hem? Of moet ik hem langer laten zitten?
Ik zette dochter vanaf 1 jaar altijd even op de wc voordat we in bad gingen, maar meestal deed ze ook niets, maar ze vond het in elk geval niet raar of eng. Je kunt alleen plassen als hij het voelt aankomen en het kan laten lopen op de wc/pot. Wat zegt Thijmen als hij onder de douche plast? Ik heb dochter op donderdag gezegd dat we vrijdag geen luier meer aandeden en daar heb ik me aan gehouden. Dochter riep bij de eerste plas meteen oh ik heb geplast, onderbroek en vloer nat terwijl ze bij eerdere pogingen alleen zei dat de vloer nat was. Ze moeten wel begrijpen wat ze doen. Hier was ze binnen 1 dag droog! Ik zou gewoon zeggen dat je morgen geen luier aandoet maar een onderbroek en dan kijken wat er gebeurt! Potje erbij zetten en zeggen dat hij daarop moet plassen en poepen.
Of de douche aanzetten, terwijl hij op het potje zit? Misschien begint hij te plassen door het geluid van druppelend water Ik vind 5 minuten wel goed. Natuurlijk, als je ze langer laat zitten is de kans groter dat er een plasje komt. Maar het moet wel leuk blijven.
Ik liet mijn dochter er in het begin ook een paar minuutjes op zitten en maakte dan een 'psssssssssst' geluid (alsof je plast zeg maar) zodat ze wist wat de bedoeling is. Ik denk dat het geen probleem is om je kindje langer te laten zitten zolang bij het niet met tegenzin doet. Maar als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat hij er nog niet helemaal aan toe is. Toont hij interesse in het potje? Dat is nml erg belangrijk. Hij is nog wel erg jong hoor, 2,5 jaar is vroeg voor een jongen om met zindelijkheidstraining te beginnen. Verder wil ik je als tip geven dat je hem lekker in zijn blootje rond laat lopen en dan steeds als hij een plasje doet zet je hem op het potje. Je bent dan wel te laat maar hij gaat wel die twee dingen met elkaar associeren. Maar doe het wel rustig aan want hij moet het wel leuk blijven vinden .
Vind het ook heel moeilijk hoor. Wij zijn ook bezig, zetten meisje bij uit bed komen en naar bed gaan op de wc maar tot nu toe zonder resultaat. Poepen geeft ze aan maar helaas heeft ze tot nu toe steeds gepoept als we neit thuis waren dus kon ik er niks mee. Plassen doet ze hier ook onder de douche of in bad. En dan zegt ze ook "plassen" Hier is het zelf zo erg dat ze blijkbaar denkt dat het zo hoort want als het badje in de tuin staat en ze is aan het spelen buiten het bad en ze moet plassen (wat ze dus blijkbaar voelt aankomen) gaat ze snel naar het badje om daar te plassen
Hmm, ik dacht zelfs dat ik rijkelijk laat was met zindelijkheidstraining Pak van me hart... haha... Thijmen heeft wel interesse in het potje en het plassen enzo (vooral benoemen dat andere mensen gaan plassen en poepen als ze naar de wc gaan... heel grappig met gezelschap ). En hij zegt ook altijd bij het verschonen: ik heb alleen geplast of ik heb niet gepoept oid. Bloot laten rondlopen is misschien wel een idee. En misschien een stoere onderbroek kopen @moeders van jongetjes: wanneer gingen jullie er mee beginnen en wanneer lukte het op het potje enzo?
Hier een mama-jochie.. Mijn zoontje begint het nu net zelf door te krijgen. Op het potje/toilet doen we nu zo'n 6 weken, daarvoor was het echt brullen. 6 weken geleden dus langzaam laten wennen met stickers etc. Toen dat goed was, gewoon aantal keren per dag erop. En dan doet hij de helft van de keren een plasje. De laatste 2 weken heeft hij de meeste ontlasting in het toilet gedaan (klein hupsend jochie in de kamer die "mama, poep" roept is geinig). Ik wilde hem deze week in zijn blote billen laten lopen, omdat hij het zelf toch wel aangeeft, ook plassen steeds vaker. Maar dat plan is even veranderd omdat hij obstipatie lijkt te krijgen. Hij zit aan de laxeermiddelen, en dan wil ik hem wel graag een luier om Maar misschien eind deze week alsnog..
Ik begin er nu wel een beetje mee. Hij is in mei 2 geworden. Vandaag hele dag in de tuin in zijn blootje maar gaat nog wel vaak mis hoor. Hij begint zijn plasje ergens anders en roept dan plas! Dan stopt hij met plassen en als je hem op potje/wc zet gaat hij daar verder. Poepen vindt hij moeilijker om aan te geven maar dat zie ik dan weer meer aankomen Geen idee hoe lang het gaat duren voordat hij zindelijk is maar met dit heerlijke weer probeer ik hem wel zoveel mogelijk bloot te laten lopen thuis.
Hier een eigenwijze dochter die niet meer van het potje af wil als ze er eenmaal op zit . En als ik tijd heb dan mag ze van me. Zit ze lekker te kijken in een boekje en te kwebbelen met mij Nog weinig resultaat trouwens, af en toe doet ze een plas op de pot en dan is ze heel trots dat het gelukt is. Als ze moet poepen zie ik dat ook aan haar, maar dan laat ze zich niet zo makkelijk overhalen. En als het dan lukt om haar op het potje te krijgen is het meestal net te laat. Ik laat het maar een beetje gaan, met dit warme weer komt er vast een dag dat ze een keer lekker in d'r blote bipsje buiten loopt en misschien is het dan zo gepiept. We zien wel.
Oja, als het gelukt is belonen we dat met een stickertje plakken op haar handje, dat vindt ze prachtig
Wij zijn vorige maand begonnen. Vigo was er echt niet eerder aan toe. Wij lieten Vigo zolang op het potje zitten als hij zelf wilde. De ene keer zat hij dus een half uur lekker te kletsen, en de andere keer was hij er na 1 minuut al af. De ene keer zat er wel wat in, de andere keer niet. Het heeft 1 dag geduurd voordat hij écht doorhad hoe alles werkte maar sinds die dag gaat het ook goed. Hij is overdag zindelijk (op heeeeeeeeeeeel af en toe een klein ongelukje na) en heeft alleen nog een luier om in bed.
Hmm hier heeft anne de ene dag wel zin.. de andere dag niet ze zegt meestal zelf of ze een luier om wil of niet.. maar als ze geen luier omwil en ze plast per ongeluk op de grond dan wil ze vaak toch meteen een luier aan. nouja.. met dit weer vind ik het niet zo'n probleem.. luier als ze wil.. geen luier als ze niet wil al heb ik niet het idee dat ze vandaag of morgen ineens zindelijk zal zijn want ondanks dat ze het wel voelt aankomen is ze over het algemeen te druk met spelen om daadwerkelijk op tijd op het toilet/potje te komen. zelfs als je het om de haverklap vraagt.. (dat is ze na een uur of 2 zo zat dat ze dan vanzelf om een luier vraagt weer) en tja.. het is mooi weer, ze wordt in september pas 3.. ik heb geen haast en dankzij het mooie weer en jurkjes valt het wastechnisch ook wel mee. daarentegen op het kdv gaat "iedereen" naar het toilet en is het blijkbaar ineens cooler dan thuis daar is ze regelmatig wel droog overdag
Ik ben er zondag mee begonnen en hij is nu overdag al zindelijk. Op een ongelukje na natuurlijk. Mijn zoontje plaste ook steeds in de douche en op een gegeven moment als hij net in de douche zat keek hij steeds naar zijn 'beneden' en toen ging hij plassen. Dus toen wist ik dat hij het wel voelde aankomen. Mijn zoontje is nu trouwens 2 jaar en 4 maanden oud.
hier 2 weken terug begonnen.... een sticker voor ene plas of poep in de pot haha nu gaat het heel goed.. soms ene ongelukje.. hij geeft het zelf aan (behalve als ie erg moe of druk is) nu op kdv wel en luier om gedaan.. maar as het omende week goed blijft gaan daar ook zonder. 1e dagen zette ik de tv aan of gaf ik hem een boekje op de pot (wilde er maar 2 tellen op) nu kan het zonder tv gelukkig
Ik heb het met mijn jongste zoontje ook geprobeert met 2.5. Maar hij maakte er echt een feest van om in alle hoekjes van ons huis een plasje te laten. Ook omdat ze niet volledig uitplassen vaak. Hij is nu 3 en is nu 3 weken overdag zindelijk. Maar hier hebben we geen potje gebuikt. Hij heeft zijn grote zus en broer die hij naar de wc ziet gaan en dat wou hij ook. Hij geeft nu ook zelf al aan dat hij moet plassen en klimt zelfs al op de wc. Ik ben echt apentrots op hem want tot nu toe heeft hij z'n kleren nog steeds droog weten te houden. Ook hier word met een sticker beloning gewerkt. En als hij gepoept heeft krijgt hij een snoepje.
Hier zijn we nog niet serieus bezig maar Joey plast al meerdere keren per dag op het potje. Smorgens gooit hij als hij wakker word zelf de luier van zijn kontje af, springt op zijn pot en doet een plas. Wij hebben het koninklijke potje, dus swingen wat hij doet wanneer het muziekje komt!!
Mijn zoon wilde eerst nooit op de pot of op de WC maar ben er nu weer mee begonnen. En moet zeggen het gaat prima! Hij heeft vandaag een paar keer een plas gedaan op de pot en zelfs een poep. Hij vind het reuze intresant allemaal. dus ik ga nu echt doorzetten want hij weet heel goed nu wat plassen en poepen inhoudt
Ik probeer niks te dwingen. Als ik zie dat hij zn beentjes bij elkaar gaat knijpen op in zn kruis grijpt gaat hij op de wc.(er is nog maar 1x een plasje gekomen) Gister kwam hij toevallig bij me: Mama poep! Maar hij had nog geen poep. Heb hem op de wc gezet en binnen 10min had hij gepoept! Hij vind het doorspoelen geweldig dus dat is zn beloning. Ik denk maarzo...het komt wanneer het komt.