Hoi allemaal, Onze zoon heeft 2 weken geleden een nachtje in het ziekenhuis gelegen ivm een bovenste luchtweginfectie. Via een infuusje heeft hij toen antibiotica gekregen. Gelukkig mocht hij de dag erna naar huis, maar we hebben wel nog een week lang 3x per dag oraal antibiotica moeten toedienen (vloeistof). Aangezien ik had gehoord dat dit heel slecht is voor zijn tandjes hebben we bijna elke keer direct na het toedienen van de medicatie, zijn tandjes gepoetst. Maar helaas, hij had superwitte tandjes, nu lijkt het wel of ze 3 dagen niet gepoetst zijn. Terwijl we dagelijks 2x poetsen én fluor tabletjes geven. Heeft iemand hier ervaring mee? Trekt dat gelige nog weg of zijn de tandjes nu 'aangetast'? Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties. Liefs, Roosje
Hier bij dezelfde antibiotica trok het na de kuur weer weg. Vond het er idd ook vies uitzien, hoop dat het bij jullie ook weer wegtrekt.
Uit de bijsluiter: Bijwerkingen: Oppervlakkige verkleuring van de tanden (m.n. suspensie) die na tanden poetsen verdwijnt. Zal dus zeker wegtrekken, duurt bij jou zoontje blijkbaar wat langer Vroeger werden er nog wel eens antibiotica gegeven die onherstelbare vlekken aan de tanden bij baby's en kinderen gaf, maar die mogen tegenwoordig niet meer gegeven worden. Heb het vroeger zelf helaas wel gehad. Mn tandarts heeft het wel mooi bijgewerkt
Super bedankt voor jullie reacties, dan hoop ik maar dat het gauw wegtrekt! Eigenlijk een beetje genant ook; ik heb de bijsluiter bewaard en er helemaal overheen gelezen.Hhhmmm...
Maanvrouwtje wat je zegt klopt niet hoor! Bij veelvuldig antibiotica gebruik zie je vaak dat het melkgebit aangetast wordt! Zo ook bij mijn zoontje... Niet erg, absoluut niet opvallend maar ik zie wel kleine verkleuringen! Mijn nichtje haar dochter was zeer prematuur (26wk) en dysmatuur (600gram) en heeft daardoor maanden in het ziekenhuis gelegen, meerdere malen op het randje van de dood, ook onwijs veel ab en heel haar tanden zijn aangetast! 1 van haar voortandje is weg de ander voor de helft en zo ook bij beide snijtandjes... Ze is 2.5!