Zindelijkheid: geen luier meer aangeven, werkt dat?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jenny1980, Feb 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Hier heeft het gewerkt. Rigoreus luier af (behalve met slaapje s middags en s nachts). Ze wilde nl ook niet op potje, vond alles wel best, dus voor deze methode gekozen. Tot dag 5 ongelukjes en op dag 6 ineens van 1 op andere moment plaszindelijk! Ineens viel het kwartje! Poepen vind ze we eng, dat doet ze na slaapje nog gauw even in de luier voordat hij weer afgaat.
    Oja, wat ook hielp is om te focussen op broek droog houden ipv nat.

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier hetzelfde volgende maand wordt ze 3 maar die luier moet om!

Ze vindt nu onderbroekjes en hemdjes leuk om te dragen hehe,.....weg rompers dachten wij maar nee hoor s´nachts wil ze nog een rompertje aan en met haar middagslaapje ook. Zal wel vertrouwd voelen ofzo.

Vorige week deed ze opeens haaar broek en luier uit en zei dat ze ging plassen op de po.....ik dacht nog hehe....maar nee hoor, ze ging er op zitten en een uurtje was het leuk toen moest de luier aan zonder een plasje op de po gedaan te hebben.

Ik lees dus mee en hoop op goede tips.

3. FairyHunter

FairyHunter Niet meer actief

ik heb het dus wel gedaan luier uit en niet meer aan, alleen met slapen nog. wel heel af en toe nog een ongelukje, we zijn net twee weken bezig. stickerkaart opgehangen en een liedje over de wc gemaakt en al een paar dagen van te voren een boekje van dora voor gelezen over de wc. nu geen stickers meer nodig gelukkig. gaat hier om een jongen van 2,5jaar

4. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Met 22 mnd heb ik een potje in de woonkamer gezet. Zoonlief vond het erg interessant. Meteen geplast en gepoept op het potje. Sindsdien snachts droog. Overdag ging toen ook heel goed. Met een week 'zindelijk'. Helaas ging zoonlief na twee weken 'zindelijk' te zijn een weekje met opa en oma op vakantie. Helaas helemaal 'mis' gegaan. Snachts bleef hij wel droog. Met 24 mnd in de vakantie opnieuw op proberen te pakken. Helaas! Zoonlief poepte en plaste vrolijk in het rond en kwam vrolijk vertellen dat hij in zijn broek had geplast/gepoept... Op de terug reis van 14 uur is zoonlief wel droog gebleven. Hij kon het dus wel! Met 26 mnd was ik er klaar mee ;)
    Samen met m'n zoontje onderbroeken gekocht. Mocht hijzelf uitzoeken. Haha de meest afschuwelijke vond hij prachtig :)
    De volgende ochtend samen met een vuilniszak door het huis gegaan. Hij mocht alle luiers erin doen. Deze zak samen in de kliko gegooid. Want hij was nu een grote jongen en grote jongens hebben een DROGE broek. De eerste dagen met een kookwekker gewerkt. Hij mocht dan een filmpje kijken op mijn telefoon als hij op de wc zat. Langzaam uitgebouwd qua tijd. En bij iedere plas/ poep stond in een vreugde dansje te maken. Regelmatig gevraagd of zijn broek nog DROOG was. En dan weer een vreugde dansje. Ik heb een dag of 4 regelmatig gedweild. Maar tijdens die 4 dagen werd het al minder. Na een week helemaal droog. En nog een week later gaf hij het zelf aan.
    De luiers heb ik echt uitgelaten. Ook in de auto/kinderwagen etc. Gewoon een bevallingsmatje eronder voor de ongelukjes en een plastic tasje voor de natte kleertjes mee.
    Dus ja bij mijn zoontje werkte het om de luier af te laten. Maar ook o
    Ze niet meer in huis te hebben. Na zijn eerste ongelukje vroeg hij om een luier. Dus zl gewezen op de weggooi actie en toen was het goed.
    Heel veel succes!!!
    Ps. sorry voor mijn lange verhaal

5. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    1,106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Mijn dochter plast ook pas vanaf haar derde op de wc en poepen doet ze pas sinds een week op de wc (enorme angst voor gehad, ze is nu 4 en 3 maanden)!!Ik heb nu een belonings-sticker kalender naast de wc gehangen, waar ze elke keer na het poepen een sticker mag uitkiezen en bij 10 stickers gmag ze een klein presentje uitzoeken in de winkel.

Dat werkt hier super! Misschien proberen waard? Zo een kalender?

6. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Bedankt dames voor jullie reacties! Maandag ga ik er voor, hopelijk mijn dochter ook :) de rest ook veel succes met het zindelijk maken van jullie kindjes!

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wij zijn samen onderbroekjes en hempjes gaan kopen... ze was toen ruim 2,5 jaar.
    Gaf eigenlijk verder ook nooit aan, behalve als ze gepoept had maar dan hoefde ze eigenlijk nog niet persé verschoond als het aan haar lag.

Toen we samen ondergoed hadden gekocht zijn we meteen begonnen met de pamper af te laten overdag, in bed nog wel.
    De eerste keer dat ze een ongelukje had dacht ze dat ze geknoeid had en de tweede keer zei ze dat ze het niet gevoeld had. Vanaf de derde keer ging het goed en heeft ze tot op heden nauwelijks meer ongelukjes gehad...
    Poepen was hier ook een ander verhaal, dat ging ze ophouden en werd even een drama. Uiteindelijk hebben we daar weer de stap terug mee gedaan door het 'los te laten' en mocht ze weer een pamper vragen. Wat nou de doorslag heeft gegeven weet ik niet maar ineens lukte het poepen op het potje en later ook op de wc...

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier werkte het wel, de luier af en nooit meer om gedaan, ( behalve met de nacht). Mn dochter wilde wel graag en kwam ook van haar zelf uit. Ze hield af en toe haar plas lang op dus ik verwachtte dat het een kans van slagen had. Je moet dat wel zeker weten anders is het voor beide partijen erg ontmoedigend! De eerste drie dagen was het flink dweilen en ik wilde bijna stoppen. Ze was 2 jaar en 4 maanden en ik dacht: misschien is het nog gewoon te vroeg. Maar ineens op dag 4 viel het kwartje en nu heeft ze echt zelden ongelukjes!
    Ik zou het gewoon proberen en er rekening mee houden dat je in het begin veel moet dweilen. Niet boos worden en positief blijven. Hier werkte een stickerposter op de wc heel goed plus mooie onderbroekjes met een printje van iets wat ze leuk vindt.
    Liefst niet te veel uitjes maar als je er niet aan ontkomt: onder geen beding de luier meer aan, desnoods potje mee en/ of stapels schone kleding ;) zo hebben wij het gedaan en achteraf ging het op deze manier zoveel sneller als toen bij onze zoon! Die deden we de luier om als we weg moesten, omdat we geen zin hadden in moeilijk gedoe, maar uiteindelijk duurt het zindelijk worden dan veel langer.

Succes!

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Hier ook gewoon de luier uit gelaten(2 jr. en 2 mnd) en voor 's nachts luierbroekjes gekocht. Binnen 3 dagen was hij zindelijk met nog maar af en toe een ongelukje (dan was hij te druk met spelen). Nu ook 's nachts geen luier meer.

Share This Page