lieve mama's Ik heb een dochtertje van 6 maanden ( half antilliaans half Nederlands.) dr haar groeit ongelijk. Ik hoor steeds meer om me heen dat ik haar moet scheren. Omdat het nog wel jaren kan duren voordat het overal groeit. En ik wil zoooo graag speldjes en staartjes in doen Ze heeft nu een soort eilandje op dr hoofd ( hele fijne krulletjes ) voorkant en zijkant zit bijna geen haar.Ik vind het een gek idee om haar te scheren. En vroeg me af of hier mama's zijn die hier ervaring mee hebben. Liefs k1986
Mira had rond de 4/5 maanden ook alleen een pluk bovenop. De zijkanten waren helemaal uitgevallen en op de achterkant zat een hele kale plek van het draaien met haar hoofd. Iedereen riep hier ook dat ik het moest gaan scheren, maar ik vond het maar onzin hoor. Nu is het weer gelijk. De zijkanten zijn gegroeid etc.
Als je het scheert dan duurt het uiteraard minstens zo lang of waarschijnlijk zelfs langer voordat je er speldjes in kan doen. Ik zou het zo laten.
Niet scheren hoor. Hier was het rond 8 maanden ook heel raar, bijna kaal met vreemde plukken (ook een mixje overigens) maar het is helemaal goed gekomen en ze heeft nu een jaar later een prachtige bos met krullen. Als je het afscheert duurt het alleen maar langer voor er weer speldjes e.d. in kunnen.
Nee meid niet scheren. Ik neem aan dat het de antillianen voornamelijk zijn die dat zeggen. Want dat is normaal bij hun cultuur dat geboorte haar moet eraf. En dan groeit nieuw haar weer terug. Maar niet doen meid. Straks wel de puntjes knippen anders blijven die stijl en groeien de krulletjes alleen op de hoofdhuid zeg maar. Hier jolisa gelukkig een volle bos haar wat niet is uit gevallen en alleen maar dikker word heb ze al gevlochten en al hahaha komt goed meid geef het een beetje de tijd Oh ja ik ben trouwens wel benieuwd naar je meisje hoor ken je nog van het topic waar we samen met mi rowsu schreven xxxxx
Ik zou het misschien een beetje knippen, maar niet scheren. Mijn dochtertje had lang haar op dr hoofd en de zijkanten waren uitgevallen en de achterkant was lang maar met grote gaten van het liggen. Dus de achterkant heb ik weggeknipt (kort) en de bovenkant wat korter geknipt, dus kan daar nog wel wat mee doen maar het ziet er zo wat netter uit. Maar ik kan niet zien hoe het jou kindje staat
Mijne zijn half braziliaans, maar ondanks dat hun vader kroes heeft hebben ze behoorlijk steil haar. Wel hadden ze beide veel haaruitval, inderdaad vooral aan de zijkanten, Jayro erger dan Kenji. Ik heb het nooit geschoren en het was al snel aardig bijgegroeid.
Hier een gewoon 100% NL meisje, maar hier groeide het ook ongelijk.. Bij de geboorte had ze een flinke bos haar, de boven kant bleef groeien en de zijkant en achterkant viel na 4 maanden ineens uit waardoor ze echt alleen een staartje boven op had, de rest is toen weer gaan groeien en is nu ook alweer heel lang, de 'pluk' heb ik de puntjes wel van afgeknipt vlak voor ze 1 werd want die hing voor dr ogen (en nu trouwens alweer) maar het begint nu steeds meer gelijk te groeien dus ik zou het niet scheren als ik jou was... (mijn meisje heeft overigens stijl haar hoor, geen krullen)
Zou het niet doen hoor, kennisje van me heeft ook een halfbloedbaby waarbij het heel ongelijk groeide, maar na een paar maanden kwam het vanzelf goed, nu heeft ze een hele mooie bos krullen.
Hier een zoontje die half surinaams is maar eigenlijk er geen last van heeft gehad. Ik zou het ook niet scheren of knippen. Dat groeit vanzelf bij.
Hey! Ik zou het niet scheren hoor, hoogstens een beetje knippen. En het is nog babyhaar, je hebt kans dat het straks heel anders wordt... Heb ook een halfbloedje (ook half anti)...maar die heeft een enorme bos met krullen...dus mocht er ergens een plukje missen zie je het niet
heyy meis, ik zit hier niet meer zo fanatiek op als tijdens mijn zwangerschap haha. ik zal zo even een foto in een privebericht sturen. xx
bedankt dames voor jullie reacties, heb besloten om het lekker zo te laten. was ik eigenlijk ook al van plan, tenzij ik veel verhalen zou horen dat het beter zou zijn. ik vind het ook wel wat hebben. ze heeft een hele bos krullen bovenop haar hoofd. en aan de zijkanten heel weinig stijl haar. en achter een kale plek van het draaien. erggg schattig haha nogmaals bedankt xx
Scheren heeft in elk geval op het groeien van het haar geen effect. Je hoort vaak schoonmoeders enzo beweren (niet de kaaskopschoonmoeders dan) dat het haar echt veel dikker en voller wordt van scheren, of dat het 'moet'. Maar er is totaal geen wetenschappelijk bewijs voor, en ook uit ervaring, ik heb nooit gezien dat het bij een kind verschil uitmaakte. Wel is het in veel culturen een soort ritueel, bij sommige moslimgroeperingen moet een kind voor het eerste jaar een keer helemaal geschoren zijn, en dat is dan meteen een heel feest (net als bij christenen een doopfeest). Maar voor het haar op zich? Geen effect hoor!
He ik heb geen halfbloedje, maar mijn dochter haar haar was ook helemaal uitgevallen toen ze (wel wat jonger) 2 maanden was. Op een plukje op haar achterhoofd na, maar toen begon het gelijk heel hard te groeien en nu heeft ze echt een bos met haar... ik zou het ook niet scheren hoor groeit snel genoeg weer bij denk ik...
Je kunt het wel afscheren. Hier twee kinderen gehad die kaal geschoren zijn letterlijk. Beide rond de drie maanden. Dat was een wens van hun vader. Hij is Surinaams/Hindoestaans en bij hun is het gebruikelijk dat alle baby.s kaal geschoren werden/worden. En moet zeggen ze hebben beiden een mooie kop met haar. Of het daar aan ligt denk ik ook niet hoor haha. Maar hier was het dus cultureel bepalend.. Mijn familie daar in tegen was woest dat ik het toe lied maar dat heb je met twee culturen dan is het geven en nemen. Aan beide kanten.
Hier een Nl meisje waarbij het haar ook ongelijk groei(de) maar heel langzaam begint het nu gelijk te trekken (heeft alleen nog boven 2 inhammen). Nu laten we het langzaam bij groeien door steeds haar andere haar bij te laten punten. Uiteindelijk komt het goed.
Ha ha, ik zou niet scheren. Maar bij sommige baby's jeuken mijn handen. Van die lange dunne draden in de nek en bovenop kaal. Ik zou het toch niet kunnen laten even die lange dunne nekhaartjes wat in te korten.
Hier is ons dametje met 10 maanden geschoren. Nu was ze op t oog nog kaal. Ze had een heel klein beetje witblond haar en bij haar oren kreeg ze wat lange haren. Vanaf 1 jaar is haar haar gaan groeien. Van achteren heeft ze al aardig wat, bovenop nog wat minder. Als ze zoveel als achter voor heeft, kan ze prima een speldje in. Hier laat ik binnenkort de achterkant wat bijpunten denk ik.