Inmiddels alweer 2 ongelukjes verder en mijn stapeltje kleding is er alweer bijna doorheen. Maar zennnn blijven he. Ze kunnen al goed op de wc plassen en poepen maar ik heb het idee dat ze het soms niet doorhebben als ze ergens mee bezig zijn en het dan laten lopen ondanks dat ik het om de 10 minuten aan ze vraag of ze moeten plassen.
En als je het niet vraagt, maar hen gewoon op de pot zét? 'We gaan het nog eens even proberen' Dochter antwoordt ook vaak genoeg dat ze niet moet plassen, om dan vijf minuten later naar de wc te stormen en 'drrrrrringeeeeeend' te roepen....
Hoe vaak moet ik ze dan op de pot zetten? Ze gaan hier namelijk nog steeds ondanks de ongelukjes heel regelmatig. De één gaat ongeveer om het half uur maar plast volgens mij wel goed uit, heeft vanochtend 2 ongelukjes gehad. De ander gaat veel vaker maar plast volgens mij kleine beetjes. Ze heeft vanmorgen ook 2 ongelukjes gehad.
Eigenlijk voor en na ieder moment op een potje zetten. Dus bij opstaan, voor het eetmomenten en erna, voor het slapen en erna. Voordatje van huis gaat en als je thuis komt enz. Bij mijn dochter ging het ineens vanzelf. Probeerde al 4 maanden hoor, maar was steeds niet het moment. Ook veel ongelukjes. Daarom dacht ik nou we bieden het aan maar verder niet. In het begin plassen ze ook mini beetjes. Eigenlijk zodra de blaas gevuld wordt laten ze het lopen. En dat hebben ze nog mogelijk niet helemaal onder controle. Maar ineens hebben zij het door. Ik ben zelf niet zoveel ongelukjes gewend. Probeer jezelf niet zo te martelen he. Gebruik anders up and go broekjes. Daar voelen ze dat die natter zijn en voor jou net zo makkelijk als een onderbroek. En zet ze wel steeds op de wc, maar zodra je merkt dat ze droger blijven dan uit doen?
Ben ik weer. Een week geleden besloten om eerst de één zindelijk te maken en dan de ander. Ze is nu helemaal plaszindelijk en dat gaat heel goed. Poepen gaat lastiger, van de week heeft ze in haar broek gepoept en daar was ze helemaal van in paniek. Ik had al het idee dat ze de poep ophield en nu kwam het er per ongeluk uit in haar broek. Ik heb er totaal geen probleem van gemaakt en haar gerustgesteld dat een ongelukje kan gebeuren. Inmiddels is ze weer de poep aan het ophouden, ondanks alle geruststellingen wil ze niet op de wc poepen en vraagt ze om haar luier. Tot nu toe aangegeven dat ze een grote meid is en op de wc kan poepen net als papa en mama etc. Maar doe ik hier wel goed aan om haar te dwingen of doe ik toch de luier aan als ze er om vraagt zodat ze daarin kan poepen? Ik ben bang dat als we dat doen, ze dan aan de luier gewend blijft aan de andere kant wil ik ook geen extra angst en daarbij poepproblemen creëeren. Wat is jullie advies?
Mijn dochter was eerst plaszindelijk en wilde echt perse een luier om te poepen. Heb ik wel gegeven en dat ging een tijdje zo (geloof 2/3 maanden) en toen durfde ze op de wc. Ze vroeg dan echt een luier als ze moest. Ging vanzelf goed ineens.
Ok goed om te horen. Dan ga ik haar met poepen gewoon een luier aangeven want ik vind dit ook wel erg sneu zo.
Onze dochter heeft ook nog een hele poos S avonds of S ochtends in haar luier gepoept ja. Echt wel maanden. Enneh qua veel kleding; bij de zeeman kosten leggings maar iets van 1,99.