Zwembroekje, badpak of bikini????

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Esje87, Jan 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat draagt jou dochter van ongeveer 2 jaar?

1. Badpak

2. Zwembroekje

3. Bikini

4. Anders

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Esje87

Esje87 Actief lid

Jan 17, 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Wat draagt jullie dochter vanaf ongeveer 2 jaar?

Ik zoek me rot naar alleen een zwembroekje in grotere maat dan die baby zwembroekjes omdat ik het nog niet nodig vind om een bikini topje bij me dochter aan te doen. Maar is gewoon bijna niet te vinden. En een hele bikini kopen vind ik zonde en een badpak lijkt me niet lekker als we straks op vakantie zijn in 30 graden.

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
  3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Meestal badpakje - soms bikini .
    zoals deze van hm - de donkerblauwe bikini + badpak zouden hier beiden kunnen ;)
    Kinderen | Meisjes 92-140 | H&M NL

Met badpakjes vind ik de zwemluiers altijd wat beter blijven zitten, dan heb je daar geen omkijken naar...

Op warme vakanties had ik eigenlijk altijd van die swimsuits aan waarmee ze dan al tegen de zon beschermd waren. Ideaal en altijd goed betaalbaar te verkrijgen bij Etos tegen de zomer...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Badpakje. Zwembroek vind ik vanaf 2 jaar niet meer ok en een bikini vind ik heel raar staan bij die kleintjes, plus dat het vaak ook nog eens niet lekker zit. Wij zijn verder absoluut geen mensen van de hele dag op het strand/bij zwembad dus UV pakjes oid hebben we niet nodig.

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    waarom vind je dat niet kunnen Eylem? Het is niet alsof ze borstjes hebben die je zou moeten bedekken.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    tot dat ze zindelijk was een badpak, nu een bikini (zwemshort en topje) omdat ze zwembadjes om heeft en zo makkelijk zelf naar de wc kan. name it had lossen zwemshorts voor meisjes

Ik zie nu in de sale alleen bikini's maar wel met fatsoenlijke topjes, en niet duur :)

Sales - name it uitverkoop van kinderkleding in maten 80-98

7. Storm

Storm Niet meer actief

Gewoon een zwembroekje. Mijn dochtertje had laatst een zwempakje aan, mijn god, wat een gedoe als ze naar de wc moet. Bandjes af, badpak bijna uit, plassen, badpak weer aan (gaat zo makkelijk als ie nat is), bandjes weer om. Broekje is veel makkelijker.
    Ik heb in de opruiming een bikini gekocht en daarvan draagt ze dus enkel het broekje. En kindjes van net twee kunnen echt wel zindelijk zijn. ;) Mijn dochter is vast geen uitzondering.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met 2, een zwembroekje. Mn zoon draagt thuis en in de tuin echt geen zwemluier trouwens hoor, alleen in het grote zwembad en als hij nog niet gepoept heeft die dag. Nu met 4 draagt dochter een zwempakje maar die bandjes zakken zo veel af enzo...

9. Esje87

Esje87 Actief lid

Jan 17, 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Nee nog niet zindelijk. Die wasbare luiers zijn er alleen in kleine maten. Net als de meeste losse zwembroekjes. Het lijkt wel alsof je vanaf een bepaalde maat niet meer de "borstjes" van meisjes mag zien.
    Ik vind ze heeft nog niks te bedekken dus kan makkelijk alleen een broekje. Net als bij een baby zeg maar. En een bikini vind ik zo "volwassen" staan.

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    In principe een zwembroekje. Soms een badpak, maar is lastig met zindelijk worden :p Daarna mogen ze het van mij redelijk zelf weten. Zwembroek, badpak, bikini.. Wat ze fijn vinden. Persoonlijk vind ik een bikini niet leuk bij van die kleintjes. Staat zo (in mijn ogen onnodig) volwassen. Ze hebben geen borsten dus die hoeven ook niet perse bedekt te worden wat mij betreft.

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Broekje. Lekker vrij bewegen. en als we langer gaan met veel zon een uv swimsuit.
    Heb me ook rot gezocht naar een leuk simpel broekje... Natuurlijk kun je ook het bikinitopje
    achterwege laten. Daar zal het komend seizoen wel op neer komen.

12. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Met zwemles draagt mijn dochter een zwempakje (met zwemluier eronder). In de zomer buiten in de tuin/zwembad/strand draagt ze een UV zwempakje met korte mouwen en pijpjes.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goh, echt? ;) Ik vind een zwembroekje bij een (meisjes)peuter erg baby-achtig staan en daarnaast vind ik een badpakje gewoon net ietsje 'netter'. Komt nog bij dat mijn dametjes geen zwembroekje blieven, want 'we zijn toch geen jongens' :D:cool:

14. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dochter heeft een badpak en bikini's

Zelfde reden als eylem..

15. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn dochter heeft een badpakje, gewoon omdat ik dat zo schattig vind. Als er leuke zwembroekjes zouden zijn zou ik dat ook wel kopen als ze dat graag zou willen, maar ze vraagt er nooit naar, dus laat ik het lekker zo ;).

Een bikini vind ik heel erg brrrrr voor peuter-/kleutermeisjes.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Gewoon een bikini kopen en het bovenstuk uitlaten?

Of misschien es tussen het jongenszwemgerief kijken (als ze niet al te hard gehecht zou zijn aan roze en tirlantijntjes)?

17. sjak

sjak Niet meer actief

#19 sjak, Jan 24, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 24, 2015
    Ze heeft een zwempakje en twee zwembroekjes (met bovenstukjes die ongebruikt de vuilnisbak zijn ingegaan). Dus ze heeft afwisselend aan.
    Je hebt trouwens van name iT zwembroekjes waar geen zwemluier onder aan hoeft. Dus ze zien er uit als zwembroekjes, maar met het afsluitbare van een zwemluier en ze zijn nog leuk ook :)
    Vorig jaar had ik deze.
    Zal eens kijken of ik ze kan vinden voor je.

image.jpg

18. sjak

sjak Niet meer actief

Share This Page