zindelijkheid, hoe?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamavanSa, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanSa

MamavanSa Lid

18 dec 2012
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is sinds een aantal dagen 3 jaar. Hij is zich er al enige tijd bewust van dat hij poept en plast. Als hij bijvoorbeeld gaat poepen zoekt hij een hoekje op en wil alleen zijn. Hij is wel bang pvoor de wc en wil er niet op zitten, ik heb nu 2 potjes aangeschaft 1 voor beneden en de andere boven.

Ik zou graag ervaringen willen weten hoe jullie dit aangepakt hebben?Hoe lang het duurde? Voor mij voor het eerst dat ik ermee aan de slag ga.

Hoe hebben jullie dit gecombineerd met je werk?

Ben benieuwd naar de verhalen

2. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

#2 jayenriv, 26 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2015
    Mijn oudste zoontje heeft er ongeveer 1 mnd over gedaan. Was toen bijna 3. Weet niet of dat snel of langzaam is, want weet niet precies meer hoelang mijn dochter erover deed, die is al 16 lol. Hebben em eerst een weekje in zijn nakie laten wandelen in huis. Wilde niet op een po, die vond hij eng, maar die met geluid van cars vond ie prachtig. Wanneer we naar buiten gingen wel nog een luier om. Daarna langzaam een onderbroek aangegeven zodat hij ging leren dat ie die eerst uit moest doen, ook buiten aangegeven, wel dichtbij winkels gebleven waar een toilet was, zodat we daar naar toe konden wannee hij aangaf te moeten plassen. Wel luiers mee en schone kleding voor de ongelukjes. Daarna ook in de nacht een onderbroek aangegeven en dat zo een 1 mnd lang gedaan en toen wilde hij niks anders. hij was toen volledig zindelijk, binnen, buiten en in de nacht.

Mijn jongste is nu 2 en 3 maanden en loopt vaak naakt in huis. T potje stond er al een tijdje en hij wilde wel al graag net als grote broer naar de wc. Hij ging dan zitten en zei dan alleen psssst..en dan zijn Pipi vasthouden....ja mama heb geplast....handen wassen...toen hij dat een aantal mnd geleden deed dacht ik we proberen t gewoon. Wanneer hij aangaf te moeten plassen pakte ik t potje, maar vond t toch niet zo interessant want alles ging ernaast hahahaha. Nu vandaag heeft hij in anderhalf uur tijd 3 keer een plasje gedaan op t potje. Dus daar gaan we nu mee beginnen. Denk alleen dat t bij hem langer gaat duren dan mijn andere zoontje omdat hij iets ongeduldiger is, maar we zien t wel. Gaan gewoon weer tzelfde doen....succes ermee hoop dat je iets aan mijn verhaal heb ;):p

3. tuc

tuc Niet meer actief

De oudste heb ik met 2,5 luier uitgedaan en dat was het:D
    Voor de jongste is dit een stap te ver. Nu ook 2,5 en eerste weken van de vakantie luier uitgedaan...als we hem stuurden ging het de eerste 2 weken goed. Maar gaf niks zelf aan. Toen 2 weken gewoon laten gaan maar ene ongeluk na de andere. Nu besloten om de regelmaat die met plassen hadden erin te houden maar dan met een luierbroekje aan. Poepen deed hij nl ook nog niet op de wc en hij werd er echt naar van als hij vies was. Dat schoot niet op. Nu een week met de luierbroekjes...qua plassen nagenoeg droog dus dat gaat goed en nu zelfs 2x al op de wc gepoept. We houden de broekjes aan tot hij echt vaak poept op de wc en ook het plassen goed aangeeft.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Had je tevoren nog geen potje? Dus hij heeft nog niet kunnen wennen aan het idee? Dan eerst even potje in de wc zetten, en meenemen als je zelf gaat plassen. Vertellen wat de bedoeling is, zelf laten kiezen of hij gaat zitten of niet... En dan stapsgewijs verder.

Hier al een potje toen ze anderhalf was, en dan ging ze er regelmatig op zitten als ik ging plassen. Soms met een plasje. Op 23 maand gewoon de luier uitgelaten, gezegd dat ze nu een grote meid was, en op 1 dag was ze zindelijk.

Deel Deze Pagina