bijna na de basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Joyciejj, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Mijn dochter gaat na de herfstvakantie naar de basisschool!
    Ze is nooit op een kdv of psz geweest.. psz is hier gewoon niet te betalen!
    Ze heeft er wel zin in maar hoe ging dat bij jullie kinderen op het begin? En voor mezelf lijkt het me ook echt moeilijk, ik moet er eerlijk gezegd ook nog echt niet aan denken bah. Vonden jullie het zelf ook moeilijk?
    Ze slaapt ook vaak best lang en dan zullen we iedere dag vroeg op moeten.
    Geven jullie je kind trouwens een rugzakje mee met een broodtrommel en een drinkbeker of iets? Fruit?

2. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Zal wel erg wennen voor haar zijn als ze altijd thuis is geweest.
    Ze zal wel heel moe worden van alle indrukken, maar ik denk dat ze het hartstikke leuk gaat vinden!
    Heeft de school een continu rooster (dat ze niet naar huis gaan tussen de middag) of niet?
    Ik zou fruit meegeven voor om 10 uur en een beker of pakje drinken.
    Veel plezier!!

3. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Voor nu hebben ze nog een normaal rooster.. maar ze zijn een nieuwe school aan het bouwen, het plan is dat die open gaat na de kerstvakantie en dan komt er hoogstwaarschijnlijk een continurooster..
    Ja voor haar en voor mij ook 😢

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons zoontje heeft een jaar op een peuterspeelzaal gezeten en toen naar de basisschool.
    De 1e week moest hij erg wennen. Veel huilen bij afscheid nemen.

Hier zijn ze tussen de middag thuis

Ik geef op ma, woe en vrij fruit mee en drinken.
    En di en do koekje en drinken.

Meestal (suikervrije) siroop in een beker.
    En soms een pakje drinken

Komt helemaal goed.

Hij vind t nu helemaal geweldig op school

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een rugzak met fruit + beker drinken voor 10.00 uur.
    En een lunchtrommel met een beker drinken.
    Aiden heeft een continurooster en luncht dus op school.

Aiden is 2 jaar naar de PSZ geweest, dus hij was wel enigszins gewend toen hij naar school ging. De eerste dag heeft hij wat traantjes gelaten, maar daarna ging het uitstekend. Hij vindt het ook erg leuk.

Het vroege opstaan is voor hem geen probleem. Hij is altijd al een vroege vogel geweest.

Hoop dat je dochtertje het ook leuk gaat vinden!

6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik zou gewoon even afwachten wat je hoort van school.
    Gaat ze nog oefenen voor de herfstvakantie?
    Want wat ze als tienuurtje mee mogen nemen is per school verschillend. Hier bijvoorbeeld alleen fruit en geen drinken. Op andere scholen mogen pakjes drinken of juist alleen een beker en ( gezonde?!?) koekjes mogen soms ook .

Meestal krijg je wel een schoolgids waar zulke dingen instaan.
    De scholen zien hier nog niet begonnen, dus die krijg je waarschijnlijk nog wel. En anders kun je er de tweede week vast even over bellen.

7. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Mijn zoontje heeft wel heel erg moeten wennen, heeft last van verlatingsangst. Ook psz ging niet echt makkelijk. De eerste weken heeft ie vaak moeten huilen en dat deed toch wel zeer....maar je moet toch doorzetten 😔 nadat ie eindelijk een beetje gewend was kwam de kerstvakantie....dat was dus weer opnieuw beginnen. Zo heeft hij t het eerste jaar niet heel makkelijk gehad. Na iedere vakantie was t even een huiltje maar de tweede dag ging t dan weer goed. Nu zit hij in groep 2 en hij kon niet wachten om naar school te gaan. Had een superleuke eerste dag en gaat iedere dag graag naar school. Zo is t met ieder kind anders. wij hebben een continu rooster en moeten ze brood mee voor ontbijt (10 uur) en lunch (12 uur) en pakjes drinken (2) of een volle beker, waar ze dan wel genoeg aan moeten hebben voor ontbijt en lunch, anders twee bekers drinken. Zou t idd even navragen wat ze mee moeten nemen, want dat verschilt per school.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is ze nooit ergens anders naartoe geweest? Phoe, dan wordt het wel wennen voor jullie allebei.

Dochter is sinds ze drie maand oud was drie dagen per week naar de onthaalmoeder geweest, dus ze was wel wat gewoon. Op 2,5 jaar naar de kleuterschool, maar dat was toch even wennen in die grote drukte van de school. Veel kindjes, oudere kindjes... Ze is enkele weken wat angstig geweest op de speelplaats, maar daarna vond ze het helemaal geweldig.

Volgende week gaat ze voltijds, ze is dan bijna drie. Gelukkig slaapt ze al lang niet meer overdag. Maar het wordt toch weer even wennen, na die lange vakantie.

En ja, hier rugzakje mee met fruit voor de voormiddag, boterhammen en een koekje voor de namiddag. Maar dat zal je vast wel te horen krijgen van school?

Deel Deze Pagina