zindelijkheids-blunders

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nora1983, 23 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Vaak lees ik hier niet zulke positieve verhalen over zindelijk worden. Zelf vind ik het ook lastig om onze dochter zindelijk te krijgen, het begint nu een beetje goed te gaan, maar oh oh, wat probeer je veel uit. En dan al die adviezen van anderen(voornamelijk de andere generatie weet zo goed hoe ze een kind zindelijk moeten maken:x), daar word je alleen maar onzekerder van, zeker als mensen gaan zeggen; straks gaat ze naar school, dan moet ze wel zindelijk zijn hoor! Dan krijg zo'n tijdsdruk voor je gevoel.

Ik vond het dus wel eens tijd voor een leuk zindelijkheids topic:D
    Wie heeft er hilarische dingen meegemaakt met zindelijk maken? grappige dingen die je kind zegt, ongelukjes die gebeurt zijn waar je achteraf hard om kan lachen(op dát moment meestal ff niet). Enz.

Ik zal ff het spits af bijten;

Onze dochter, 3,5, is sinds vorige week erg vooruit gegaan met zindelijk worden(ff afkloppen, kan zo weer de klad in komen;)). Ze plast graag op vreemde wc's(ja écht!), dus bij de opa's en oma's gaat ze lekker vaak plassen. Ook op de psz heeft ze nu 2x geplast! Plassen doet ze dus zelf op de wc(incl. verkleinbril neerleggen, opstapje neerzetten, plasser afvegen, doorspoelen en de spullen weer opruimen*trots*). Poepen wil ze echter alleen nog op de pot. Nou, prima, zo lang je het maar niet in een luier doet!:)

Vandaag moest ze weer poepen, dat gaf ze zelf aan. Dus, hup op de pot. Ik had haar duidelijk gemaakt dat ze moest blijven zitten tot ik haar zou helpen met billen afvegen enz. Maar, ze was zo enthousiast dat ze toch op stond om haar drol te showen:D Ik zei dat ze weer moest gaan zitten, ze verloor haar evenwicht en ging met haar blote voet in de poep staan:$:p En daarna lekker op de vloer en het speelkleed!! (potje stond in de kamer, wc was enorm koud). Ohh bah bah, het zat overal!!:$ snel dochter in de wasbak gezet in de keuken, voeten onder de kraan. Ondertussen poep opgeruimd in de kamer. Ik was op dat moment wel een beetje boos, maar achteraf kan ik er wel om lachen:D Onze dochter vond het wél komisch op dat moment en zei; onze kalfjes en koeien(we hebben melkveebedrijf), staan ook altijd in de poep! Tja, je hebt gelijk meid, peuterlogica, maar jij bent een méns, geen kalfje!:D

Of die ene keer dat ze de mr. muscle freshdisc te pakken had en de wc en muren er mee onder smeerde, oh bah, die lucht hing er 2 dagen later nog+9! sindsdien hang ik geen wc-verfrisser meer in de wc-pot, dan maar dagelijks wat wc-eend er doorheen!

Oja, en het eigenwijze he? laatst naar gemeentehuis geweest, gaan we bijna weer weg, mevrouw wou daar op de wc plassen. Prima, ze geeft het zelf aan, dus stimuleren! Keurig geplast daar. Komen we thuis; mama ik ga een kadootje voor je maken. Ik; neeee!! op de pot poepen jij!! Zij; sorry mama, te laat, heb al een kadootje voor je gemaakt! (lachend). Iehhhhhhhhhhhh, wel op een vreemde wc plassen maar thuis in de broek poepen, terwijl ze het voelt aankomen!!:D

Nog meer moeders met hilarische poep- en plasverhalen??

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Niet echt een blunder maar past hier wel vind ik :D
    Toen de oudste 4 was... Bij de mac even wat eten en hij moest naar de wc. Zelluf! naja, ga maar, we zaten practisch naast de deur. Komt hij even later in zn blote k*nt het restaurant weer in "mama zijn mn billen goed schoon?" terwijl hij voorover bukt... :D

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.295
    11.060
    113
    Dochter was bijna 2,5 en liep bij de gastouder en thuis zonder luier, maar buiten nog niet. Opa haalde dochter op bij de gastouder voor een nachtje logeren, de vaste invalster van de gastouder was er en die had niet gerealiseerd dat dochter voor een autorit van een half uur nog wel een luier nodig had. Opa komt aan bij hun huis, haalt dochter uit de auto en die vliegt in paniek in zijn armen... En plast midden op de parkeerplaats hen beiden helemaal onder!

Ik dacht een paar maanden terug zoonlief van 2 wel even zonder luier van de gastouder naar huis te kunnen nemen. Onderweg change of plans, even luiers kopen (ironie). Stond hij dus midden in de kruidvat met een natte broek :)

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik zie het al helemaal voor me.... :D:D:D

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

In het begin ging hij op het potje plassen.
    in een onoplettend moment is hij eens alleen gaan plassen om me daarna te halen want ik moest komen kijken.
    Had hij geplast en had hij het potje willen leeggooien in het toilet. Alles lag onder tot in de keuken want hij had er natuurlijk ook ingetrapt. Overal plas-voetstapjes :D

Als het goed is heb ik er een foto van in mn gsm :p

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    mijn jongste heeft een hekel aan verschonen, hij was een maand of 10, weer eens aan het draaien en ik was er klaar mee. ik liet hem dus lopen zonder luier. Na een minuut of 10 zie ik hem met een koekje in zn hand en denk " huh? hoe kom jij aan dat koekje?"

ik kom dichterbij en....t was geen koekje :p

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Onze dochter was 2 en zindelijkheid ging nog helemaal niet goed. Deze blunder was van mijn vriend, ik was namelijk net weg om met vriendinnen te gaan uit eten, krijg ik het volgende appje van mijn vriend;

"
    Je bent nog geen vijf minuten weg en het is hier chaos. (Dochter ) plast in broek.
    Ik doe haar broek en onderbroek vast uit.
    (Baby) huilt, want heeft een mega poep luier.
    Maak vlug (dochter) droog en laat haar even in haar blote billen staan om boven snel (baby) te verschonen, want die krijst ondertussen alles bij elkaar.
    Kom ik beneden, ligt er een drol op de grond. (Dochter ) heeft dus op de grond gepoept.
    Ik leg (baby) snel in de box, en wil de drol opruimen die de hond ondertussen op aan het eten is.
    Fijne avond schat.
    "
    😂

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.810
    7.409
    113
    Mijn oudste probeerde ik met 2,5 zindelijk te krijgen. Dus luier uit, onderbroek aan. Hele stapel onderbroekjes klaargelegd. De eerste paar ongelukjes kwam hij steeds naar me toe voor een nieuwe onderbroek.
    De tweede dag kwam hij bijna niet meer naar me toe. Tot ik opeens naar de verwarming keek in de woonkamer, lag er een keurige rij natte onderbroeken op. 'zo, dan worden ze weer droog en kan ik ze weer aan' zei hij :D

9. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    hahaha ik lig in een deuk

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is al even zindelijk maar af en toe gaat het nog even mis :)

Vorige week ging ze plassen. Hoor ik op de wc: "mama mijn broek is nat". Ik dacht dat ze wat op haar broek geknoeid had.
    Wat bleek: ze was vergeten haar broek uit te doen! Dus ze was op de wc gaan plassen met haar broek nog aan haha :)

11. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze zoon van 3 is zo'n 3 maanden zindelijk. Van de week heeft hij op het kdv op een stretcher geslapen in een aparte ruimte. Toen een van de leidsters naderhand daar even wat ging doen, zag ze wat op de grond liggen. Ze dacht wat is dat nou? Lag er een drol op de grond. Had zoonlief tijdens het slapen in zn broek gepoept. Had hij zijn broek uitgetrokken en de drol op de grond uit zn onderbroek laten vallen want "ik had een drol in mijn broek en dat wil ik niet" :D:)

Deel Deze Pagina