Mijn oudste vond poepen heeeel spannend, maar na 2 ongelukjes wilde ze toch wel heel graag op de wc poepen. We hebben haar toen enorm aangemoedigd, en dat werkte. Na die eerste succes-ervaring ging het iedere keer een stuk makkelijker!
Volgens mij moet dat ook echt vanzelf komen. Hier gisteren voor het bewust op de wc gepoept, dus ik hoop dat nu het knopje om is.
Hier gaat het nog moeizaam. Yoshua wordt maandag 3 maar vind het niet heel leuk. Als ik vraag of hij zonder luier wil is het huilen. Als hij geen zin heeft om naar de wc te gaan en ik stuur hem om te gaan plassen. We sturen hem op vaste momenten en dan komt er ook wat en soms geeft hij het zelf ook aan. Na zn verjaardag gaat zn luier uit. Ben benieuwd hoe het gaat, bij zn broer en zus ging het niet heel soepel.
Mee eens. Wij hebben ook een beloningssysteem gedaan en dat werkt echt als een tierelier voor beide kinderen. Wij hadden een schemaatje waar ze bij elke plasje of poepje een sticker mochten plakken. Op dat schema was te zien dat ze om de zoveel stickers iets extra’s kregen zoals een doosje rozijntjes of een ijsje of een klein cadeautje. En natuurlijk elke keer heel enthousiast zijn als het lukt. Ongelukjes zijn niet erg en die horen er de eerste dagen tot een week zeker bij. Succes! Ps. Het werd al heel snel routine, waardoor er niet mee naar de stickers werd gevraagd.
Bedankt voor alle tips en het duwtje in mijn rug om door te zetten Zoontje is nu overdag volledig zindelijk. En vannacht wou hij geen luier aan dus zonder geprobeerd. En hij was helemaal droog Bedankt!