waar wc-verkleiner en opstapje kopen; perse nodig?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by bunchy, Feb 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    onze zoon doet het nu nog met een potje maar om hem nu eeuwig op een potje te laten plassen.. op de wc zou ook wel gemakkelijk zijn en hij wil er de laatste week ook op getild worden...

nu hoor ik weleens over wc verkleiners.. gebruikt iedereen die? en waar koop je die? gewoon bij de hema? of bij de prenatal? voorkeur?
    en een opstapje, waar koop je die? is dat een must?

2. knap

knap Niet meer actief

Ik heb een wc trapje gekocht bij bol. Erg leuk ding maar moet zeggen ze zit van af het begin meer op de gewone wc dat op dat trapje.
    Het handige van dat trapje is dat er een potje bij in zit.

Als ik het over zou doen zou hem niet gekocht hebben. Was vrij prijzig vond ik 35 euro zo iets.

3. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hier gewoon een losse wc verkleiner van hema, voldoet goed (al moet je hem wel leren datie zn piemeltje naar beneden moet houden ;) ) Opstapje heb ik niet, maar wil ik wel halen. Hij kan er zelf opkomen maar het is zo'n geklim voor hem. Trapje zie ik niet echt zitten, lijkt me best veel plek innemen

oh en perse nodig, dat niet, maar tis wel heel handig

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja die verkleinen was hier niet echt een succes...
    Opstapje hebben we niet maar in het begin zetten we soms het stoeltje neer als ze moest poepen.
    Gat net beter als je je voeten neer kunt zetten.
    Zit lekkerder en ik las ergens dat het ook makkelijker poept.

5. Saskia78

Onze wc-verkleinen kostte overigens 5€ bij de xenos of kruidvat volgens mij.
    Dus dat ze hem niet gebruikte was overkomelijk :)

6. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij hebben gewoon een dubbele bril gekocht, dochter doet het kleintje zelf naar beneden en weer omhoog.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,791
    113
    Wij hebben beide wel veel gebruikt.

Onze dochter was al heel snel op de wc zelf ( 2 jaar) en had dus gewoon een verkleiner nodig en een opstapje.

Nu doet ze het gewoon zonder

Voor onze zoon doen we het ook weer met verkleiner en opstapje.

Geen idee wanneer jongens gaan staan eigenlijk.

8. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
  9. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben een dubbele wc-bil (met een kinderbril erop), deze hebben onze meiden weleens gebruikt.
    Mijn zoontje plast en poept alleen maar als de gat onder hem groot is :). Dus geen potje en ook geen wc-verkleiner, dat wil hij niet. Hij gaat zelfs helemaal achter op de wc-bril zitten om te plassen, zodat ie het hele wc-gat voor zich ziet ;)

Opstapje hebben we bij de ikea gekocht, een super leuk houten trapje in knalrood (staat heel mooi in een zwarte wc). Deze gebruiken ze zelf nu ook om de handen te wassen, ideaal.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje was 3,5 (dus wat ouder en groter dan de jouwe) en die heeft uiteindelijk geen kleine bril nodig gehad. Wel een opstapje, gewoon zo'n kleine. Maar hij kon zichzelf al gauw opwippen en steunen met zijn armen op de bril.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier heel jong zindelijk (rond 2 jaar) en
    - potje (2 identieke witte bij Prenatal)
    - brilverkleiner voor beneden (Hema, hoort tussen bril en pot..)
    - opstapjes (2 ikea, ook handig voor tandenpoetsen ed)

12. Saskia78

@cygnet: ik vond de prenatal potjes zo groot... Daar kon mijn mini haast niet op zitten :)

Heb er uiteindelijk eentje bij de Hema gehaald die niet alleen heel goedkoop was maar ook bijna de helft kleiner :)

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL

AHA!!!!! Dank je! :D

Ik vond het al zo'n onding, hij glijdt overal heen als je m óp de bril legt. Hier was ik nou nooit opgekomen, waarom zeggen ze dat er niet even bij, zeg. Pfff. Nu ga ik nog eens passen, hij ligt al klaar om teruggebracht t te worden nl ;) En ik ging hier net roepen dat ik het zo'n onding vind, haha.

14. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    o ja, is ook belangrijk hoe oud zo een kindje is natuurlijk. mijn zoontje was net geen 22 maande oud toen. hij gebruikte het(trap wc) tot afgelopen zomer, tot weet ik veel, 2 jaar 9 maanden oud. nu hebben we een wc bril met een kinderbril er bij.(2de al, eerste van merk 'family seat' werkte heel slecht= nu hebben van gamma merk bemis)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De allergoedkoopste witte was / is hetzelfde formaat als hema (5,99 geloof ik)
    P. is al 9 mnd zindelijk en nu 13,5 kg en dat gaat prima.
    De brilverkleiner gebruiken we zelden maar hangt er voor bezoek

16. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb ook zon brilverkleiner. maar bij ons werkt het voor geen meter.
    mijn zoontje plast dan elke keer over dat brilletje heen. en als hij verder naar achteren zit zit hij daar weer verkeerd :)
    hij is nu ook 3,5 en zit gewoon op de gewone bril. hij klimt er ook zelf op. dus heb geen opstapje nodig.
    die brilverkleiner was hier dus gewoon een miskoop. vanaf de pot is hij meteen op de wc gegaan.

17. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    hier brilverkleiner van de hema, zoontje vindt hem erg prettig, want zonder brilverkleiner is hij wel eens door het gat heen gezakt, vond hij toch wat eng. en klein opstapje gewoon bij de blokker gekocht. werkt prima!

18. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier ook een wc verkleiner. De oudste is nu ruim een half jaar zindelijk. Zitten op de wc vindt hij met zo'n verkleiner veel fijner alhoewel hij het op plekken waar het niet is ook wel zonder doet maar dan moeten we 'em wel vasthouden.

Opstapje hebben we ook, maar die wordt vooral gebruikt voor tandenpoetsen en handen wassen...

19. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn huis; nooit. Hier wordt niet staand geplast, dat doen hondjes. Ik zeg altijd; je vrouw gaat me later dankbaar zijn. :D

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben een losse verkleiner (Hema denk ik) en een opstapje (Bambino, Kruidvat). Lisa is vrij klein en vanaf 2,5 jaar zindelijk en had echt wel een groot opstapje nodig.

Share This Page