Zindelijkheid peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Angelmom1, 9 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

    Liefje13 Actief lid

    26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Rond 2 jaar en 9 maanden was mijn dochter ook zindelijk aan het worden, ging heel goed. En ineens uit het niets was het weer klaar, ongelukjes non stop. Toen ben ik ook gestopt met proberen, terug de luiers in helaas. Na 7 weken pakte ze het ineens weer op en sindsdien is ze nu al 2 maanden helemaal zindelijk.

    Als het niet werkt.... dan werkt het niet. Forceren heeft met dit soort dingen echt geen zin is mijn ervaring.
     
  2. Ilsev85

    Ilsev85 Bekend lid

    19 apr 2013
    609
    16
    18
    Vrouw
    Wat ik leuk vind
    AadR
    Ze moet het wel echt zelf aanvoelen. Een peuter die nog niet zelf voelt dat het moet plassen, is lastiger zindelijk te krijgen. Wordt vooral niet boos, dat kan averechts werken. Maak het leuk en interessant.

    Hier zelf geen tips, zoon was met 2,5 binnen een week dag en nacht plas en poep zindelijk. Hoeven hem ook niet te sturen, is vanaf dag 1 zelf naar de wc gegaan.
     
  3. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ben vandaag begonnen zonder luier resultaat 1 poep op de pot 0 plasje en 4 keer natte broek maak gebruik van de kook wekker zet hem elke uur en als hij tring zegt moet ze op potje ze vind het erg leuk elke keer als hij tring zegt loopt ze gelijk naar de pot maar helaas nog zonder resultaat 5 min nadat ze op potje zat roept ze mem plas en is broek nat
     
  4. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Dag 2 overdag zonder luier
    Resultaat potje 0, 3 keer natte broek
    Vandaag wel minder vaak natte broek dus dat is wel vooruitgang
    Vandaag eerste dag peuteropvang zonder pamper benieuwd hoe het daar gaat

    Hou jullie op de hoogte
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dit.
    Mijn zoon gaat al een tijdje elke avond na het avondeten op het potje.
    En soms zit er een plasje in en soms niet.
    Als die heeft geplast sta ik als een malle te juichen :D

    Mijn dochter was zindelijk binnen 1 dag met 2j en 3m.
    Die zei dat der luier vies was.
    Volgende ochtend der luier uitgelaten, 3 druppels op de vloer en dat was het.
    Ze heeft vanaf dat moment to nu toe 3x in der broek geplast (waarvan 1x mijn schuld was)

    Ts: luier uit doen.
    En elke 20 min op het potje/wc zetten.
     
  6. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Dag 3 2 plasje op de opvang 0 natte broeken wel erg natte pamper na slapen maar is vooruitgang nu
     
  7. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Dag 4, 5 en 6 gaat steeds beter 1 natte broek per dag alleen nu dag 7 buikgriep en super dunne diarree liep bij benen langs dus daarna maar ff luier weer om want lijkt me voor haar ook niet prettig wel jammer zodra diarree weer over is maar weer verder met trainen
     

Deel Deze Pagina