Hallo Dames, Ik heb een kerngezonde vrolijke dochter. Ze duimt altijd al en daar hebben we nooit echt een punt van gemaakt. Wel proberen we het overdag af te leren en dat lukt aardig. Al een tijdje kan ik geen staartjes maken met haar haar. En sinds een paar weken ligt haar bed vol met haren. Eigenlijk is deze week pas het lichtje bij mij gaan branden. Ze trekt haar haren uit haar hoofd tijdens het duimen. Nu ben ik op zoek naar oplossingen. Want ze moet natuurlijk van deze gewoonte af. Ik zit te denken om haar laatste haar af te scheren. Maar vind ik erg zonde van die lieve kleine krullen. Ik zou ook handschoenen om kunnen doen. Maar dat vind ik zo zielig. Dan moet ze in één keer van het duimen én haren trekken af. Hebben jullie hier ervaring mee? Wat zouden jullie doen? ps:Ik denk niet dat het komt dat er een brusje aankomt. Achteraf bedenk ik mij dat ze dit al maanden doet, alleen dat je het nu pas echt ziet.
Jeetje, dr haren afscheren?!! Maar wel een lastig probleem zeg. Zou ze ophouden met haren trekken als ze niet meer duimt? Kan er niets iets anders aan de hand zijn dan puur gewoonte dat ze dat doet, want lijkt me toch ook pijn doen??
Ik denk het niet. Het is een slechte gewoonte die wel vaker voorkomt. Ik denk dat de pijn meevalt omdat de haartjes nog heel dun zijn. Maar ik ga wel even naar het cb bureau donderdag hoor. En misschien ook nog naar de huisarts. Ik ben wel benieuwd naar hun adviezen. Het is nu niet meer dan een slechte gewoonte. Maar ik maak me wel een beetje zorgen. Sommigen houden het heel hun leven. Dat wil ik echt niet voor mijn meisje. Dan maar kaal scheren als het moet...