Zindelijkheid: poepen lukt niet meer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Puttertje, 9 mei 2025 om 19:22.

1. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    649
    831
    93
    Vrouw
    Dochter van 2jr4mnd plast sinds een week op de pot. Dit gaat supergoed, ze voelt heel goed aan wanneer ze moet plassen en gaat dan zelf op de pot zitten.
    Maar dan het poepen... dat is tot nu toe slechts 1 keer gelukt, terwijl ze hiervoor elke dag moest. Ik ga na ieder eetmoment met haar een boekje lezen op de pot, ze zit er dan zo 15 tot 20 minuten met plezier op. Ook heb ik al gevraagd of ze misschien in een luier wil poepen, maar ze wil niets meer van haar luier weten. Ze geeft dan heel stellig aan te willen poepen op de pot. We plakken ook al stickers iedere keer als ze plast of poept op de pot en ze wijst nog steeds vol trots naar de sticker die ze heeft gekregen voor die ene grote boodschap.
    Ik maak me een beetje zorgen dat het straks heel pijnlijk wordt en dat ze dan al helemaal niet meer wil poepen. Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt en nog een goede tip voor ons?

2. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.013
    1.226
    113
    Vrouw
    Kan ze goed haar bekken bodem ontspannen? Mijn zoon is van dezelfde leeftijd en kan maar net met z’n voetjes op de kruk komen als hij op de wc zit met wc verkleiner. Probeer zelf maar eens druk te zetten als je voeten bungelen, dat is super lastig. Dus we zetten dan nog een verhoger (doos oid) om z’n voetjes echt goed op te zetten zodat hij in een goede houding komt, en dan inderdaad lezen. Mijn zoon is overigens nog niet zindelijk hoor, maar merk direct verschil als hij goed zit (direct scheten etc). Geen idee of het dat is natuurlijk, maar als ze nog zo klein zijn dan vergeten veel mensen dat.

Deel Deze Pagina