Help, welk kado voor een 2 jarige jongen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Esmaralda, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb echt jullie hulp nodig voor ideeën, ik denk er al maanden over na, maar ik weet het echt niet. Een beetje een luxeprobleem, maar we willen hem wel iets leuks geven.
    Mijn jongste word over 5 weken 2 jaar. Natuurlijk denk je dan al na over een cadeau, maar ik weet echt niks.
    We hebben door de oudste al best veel dingen en al best veel dingen voor hem van zijn eerste verjaardag/sinterklaas.

Dit hebben we al: een loopfiets van de oudste (die krijgt in dec een fiets), een houten keuken met toebehoren, 80.000 auto's, helicopters, vliegtuigen etc, potloden, stiften, kleurboeken, (prenten)boekjes, toet toet garage en auto's (waar ze beide niks mee doen), een grote oplegger met 2 auto's erin, klei, een speeltoestel voor in de tuin, 2 loopauto's voor in de tuin, 2 bakken duplo, een loopauto voor binnen en nog een berg klein speelgoed.

Ik weet het gewoon echt niet.
    Een abonnement op een dierentuin is leuk, maar alle dierentuinen zijn hier minimaal 1,5 uur vandaan rijden dus daar ga je niet zo snel heen.
    Een peuterbedje wilde we geven, alleen hij is zo enorm boefig, ik vind het nog wel even prima dat hij er nog niet uit kan komen. En hij vind het ook nog wel prima in zijn ledikantje.

Heeft iemand leuke ideeën voor een 2-jarige jongen? Ik dacht eerst aan een knikkerbaan en vind dat nog steeds wel wat, alleen ik zoek echt een best grote knikkerbaan met grote ballen of auto's, anders kan ik de hele tijd onder de bank die ballen zoeken. Maar ik kan alleen maar kleintjes vinden.

Alvast heeeeel erg bedankt!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
  3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mooie banen, maar lijkt me een beetje te hoog gegrepen voor een jongen van 2. Dat snapt hij nog niet.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben voor zijn 2e een enorm leuke speelgoed boerderij gekocht. Met een trekker, koeien en paarden, een rangerover met vee aanhanger.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Geen idee, je hebt natuurlijk ook gewoon van die eenvoudige ballenbanen. Maar ik vond er wel banen tussen zitten waarvan ik denk 'leuk voor mijn dochter van 2, maar ook voor die van 5' (bv. Kaden, Haba (bv. Mijn eerste knikkerbaan), Hubelino), waarmee ik bedoel dat het langer leuk is dan een jaar ofzo. Die van 2 zal ik nog moeten helpen met bouwen, maar de ballen rollen kan ze zelf. En over een jaar oid kan ze zelf ook bouwen, enz. :)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik wist niet van het bestaan van een knikkerbaan die past op Duplo, zag ik pas met het zoeken voor jou, maar die gaat er hier zeker komen. :)

7. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Misschien heb je het al maar zo'n houten trein set + een hoop uitbreiding. Mijn zoon is bijna zes en nog steeds fan.

8. Mamma1982

Mamma1982 Actief lid

26 dec 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een keukentje?

9. Storm

Storm Niet meer actief

Een buggy met een pop. Mijn zoon van 3 is er helemaal aan verslingerd. Die loopt er heel veel mee.
    Een traptrekkertje
    Een leuk prentenboek
    Een waterplay, maar da's natuurlijk niet zo leuk in de herfst...

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zandbak. Tractor. Zeteltje of zitzak. Dagje alleen weg met mama en papa. Een aquarium met visjes. Verkleedkleren.

?

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Niekekris: Knikkerbaan die op Duplo past? Die heb ik niet gezien, heb je de link voor me? Wat lief dat je mee helpt zoeken :)

@Gosh: Hebben we idd al, het is wel leuk voor mensen om cadeau te geven voor erbij denk ik, want ze hebben 1 set van de Ikea en 1 set van de Hema. Ze spelen er wel elke dag mee dus het is wel een succes.

@Mama1982: We hebben al zo'n houten keukentje van de Ikea met toebehoren.

@Storm: Een pop hebben we al, zo'n buggy is leuk, maar daar gaat hij in zitten en onze woonkamer is niet zo heel groot. Een traptrekker heeft hij al bij oma en opa en net als wat je zegt het word herfst, hij heeft daar dan niet zoveel aan.
    Prentenboeken hebben we ook al een hele kast vol.

@Shakes: Zandbak hebben we al, ik heb een bumba hoedje gevraagd omdat hij zo van hoedjes houd. Zeteltje of zitzak heb ik geen ruimte voor in de woonkamer. Dagje weg is leuk, maar hij is nog zo jong. Dierentuin vind ik wel leuk, alleen daar komen we nooit zo vaak en dan wil ik de oudste ook wel mee. Anders ook zo sneu.

Ik heb gister de hele avond zitten zoeken, en kwam een pakket van duplo tegen. De Grote dierentuin voedertijd. Ze hebben dan wel duplo, maar deze heeft veel diertjes en hij is gek op diertjes. Heeft iemand deze ook? En hoe bevalt het?
    http://www.bol.com/nl/p/lego-duplo-ville-voedertijd-in-dierentuin-5634/1004004006939867/

12. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Onze kleine word volgende week 2 en wij wisten het ook niet.
    Wij hebben nu de toet toet garage gekocht met een extra setje wegdelen erbij. toevallig had mn neefje hem ook staan en hij was er helemaal idolaat van en er de hele middag mee gespeeld dus dat komt denk ik wel goed.
    van Opa en Oma krijgt hij een tractor en van de andere Opa en Oma ook een speelset van toet toet auto's.
    Mijn schoonouders geven schoentjes voor de winter.
    Wie weet zit er wat bij voor jou kleine ;)

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
  14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    123 playmobil, dat is voor de kleintjes zonder losse onderdeeltjes.

15. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
  16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mijn zoontje wordt morgen twee. Wij gaan vandaag gezellig met de opa's en oma's naar de dierentuin. Wij doen hem een ervaring cadeau ipv nog meer speelgoed, waar we hier ook al in omkomen. Hij krijgt nog een mooi zoekboek van mijn vriendinnen en we eten lekker taart. Volgens mij prima voor een tweejarige.

Deel Deze Pagina