Zindelijkheid selectief en steeds ‘terugvallen’

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by linkiepinkie, Jun 6, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,269
    6,178
    113
    Nou dat is nu ook wat ik doe :). Potje staat ook in de kamer. En bij elke luier wissel even op de wc of pot incl handen was-ritueel, want dat vind ie wel machtig interessant.
    Dus het is ook niet zo dat ik denk laat maar en er helemaal niks mee doe, maar ook niet ‘we laten de luier uit en Lets go!’

Shakes and Fristi2012 like this.
  2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,102
    3,489
    113
    Dat is toch helemaal prima.
    En mocht je dan merken dat hij bewuster gaat plassen op die momenten of als hij echt grotere plassen in 1 keer in de luier gaat doen, kan je het nog eens proberen.
    Zelf heb ik bij de jongste in kleine stapjes aan t werk gegaan. Eerst korte momenten thuis met t mooie weer in blote billen. Die momenten steeds uitgebreid. Daarna thuis volledig zonder luier met broek. En daarna kleine stukjes buitenshuis.

Eppo82 likes this.
  3. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Maar jij bent er wel mee bezig. Dat is toch prima. Niet elk kind is hetzelfde, inderdaad. Maar van die ouders die na één dag met een paar ongelukjes beslissen dat hun kind er nog niet klaar voor is.. Dat begrijp ik gewoon niet.

Neuzeke and Eppo82 like this.
  4. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Het gaat weer stukken beter! Maandag bij mij thuis nog wel paar ongelukjes. Maar dinsdag bij de gastouder Maar 1 klein ongelukje. En gister op De peuterspeelzaal geen ongelukjes. Ik las ergens hier de tip: benoem de droge onderbroeken en dat doe ik nu. Dus geen nadruk meer op dr ongelukjes. Dan verwissel ik alleen en zeg verder weinig. Werkt super! Ik vraag dus af en toe: is je onderbroek nog droog? Ja is dan het antwoord. En dan geef ik grote complimenten. Daarna zeg ik zullen we hem droog houden en maar even plassen gaan? En dan gaat ze zelf naar de wc. Ze plast enorm wel veel kleine plasjes, dus heeft denk ik toch met de homeopatische middelen te maken die ze krijgt. Die alle afvalstoffen nu versnel afvoeren. Kortom stijgende lijn is er!

Fristi2012 likes this.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,983
    15,020
    113
    Die van ons doet ook heel veel kleine plasjes hoor. Terwijl ze t ook prima 4 uur op kan houden als ze wil.

Ligt volledig aan dr bui want qua drinken etc. is er zelden een verschil, zij drinkt behoorlijk veel.
    Overigens zijn er weken bij dat t ongeluk vrij gaat en komen er dagen voor dat t gewoon even allemaal niet zo goed gaat (ongeacht wat, tis dr dag gewoon echt niet) en ook ongelukjes gebeuren dan ineens weer. Kan dr daar heel verdrietig om laten worden na de zoveelste keer, wetende dat dit vandaag echt niet gaat veranderen of een luier geven en een dagje terugval accepteren. Na een nachtje goed slapen (das relatief) pakken we weer op waar we waren en gaat t gewoon goed. Maar in principe is ze zindelijk, behalve nacht dan.

6. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

ja klinkt herkenbaar! Mijn dochter heeft dit idd precies hetzelfde. In vlagen gaat het. Soms de hele dag goed, en idd soms de hele dat steeds 2 tellen te laat.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,983
    15,020
    113
    oh hier krijgen we de mededeling dat de bank ineens nat is. Wasbare hoezen en zekerheidshalve al celstofmatjes er onder gedaan. Even inwendig zuchten over werkverschaffing en weer door.

Share This Page