Zindelijkheid: stronteigenwijs

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wollig, 26 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    Mijn zoontje was ook laat met zindelijk worden. Wel op zijn tweede een enkele keer op een potje geplast, maar echt zindelijk worden lukte niet. Ik had ook stress bij de gedachte hoe en wat met school (hier moet de ouder naar school komen om te verschonen) uiteindelijk geaccepteerd dat hij nog niet op het punt was. Maar heb toen wel regelmatig gezegd dat als hij 4 was, de luier weg ging en hij op dan zou gaan poepen en plassen op de wc en alleen tijdens het slapen een luier om mocht. De druk was toen dus weg en mijn zoontje had een tijd om te wennen aan het idee. De dag na zijn verjaardag hebben we zijn luier af gedaan. En heeft hij gepoept en geplast op de wc. Om 18:30 uur 1 ongelukje. Toen zijn vader hem toen alvast een luier aan wilde doen, zei mijn zoontje: “nee mama zei alleen een luier als ik ga slapen”. Ik denk dat hij sinds zijn luier af is, maar een keer of 3 een natte broek heeft gehad. Nu in 4 jaar tijd. En 4 dagen na zijn 4e verjaardag was hij ook in de nacht zindelijk.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Nog een tip mbt plassen voor weggaan: hier werkte het "ga even plassen" niet maar "ga even proberen" wel. De druk van moeten plassen was dan weg en vaak plasten ze dan toch wel

Deel Deze Pagina