Hoe ziet jullie herfstvakantie met kleuter eruit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aquilegia, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik ben nog een beetje zoekende hoe je zo'n vakantie, waar je thuis blijft, nu vorm moet geven.

Bij ons gaat het nu deze keer zo:
    - 2 vrijdagen en 1 maandag vakantieBSO (ze had gisteren al vrij). Wij werken dan gewoon.
    - Zondag een familie-activiteitendag met ons vieren hier vlakbij in het cursuscentrum (inclusief: voorstelling, cakejes bakken, blote voeten pad, knuffelvergadering en dat soort dingen voor peuters en kleuters).
    - Dinsdag met mama naar de dierentuin (hebben we een abonnement op, dus we gaan wel vaker). Broertje gaat naar KDV tot 15.30, zijn vaste routine (ik werk normaal tot 15.00 uur thuis op dinsdag).
    - Woensdag en donderdag gewoon thuis met mama en broertje.
    - Mogelijk de andere zondag naar het zwembad.
    - Zaterdagen beetje thuis rondhangen en/of even naar een speeltuintje in de buurt.

Hoe gaat het bij jullie? Doe je wat bijzonders of gewoon thuis?
    Gaan ze nog bij een vriendje / vriendinnetje spelen of andersom?

2. tuc

tuc Niet meer actief

uhh ik plan dat niet echt van te voren, maar in de vakantie doen we dingen als:

- binnenspeeltuin
    - intratuin (haha ja dat is hier echt een uitje voor de kinderen.
    - bij droog weer speeltuintje in de buurt
    - naar het bos
    - sowieso naar de bieb (bij voorkeur met slecht weer)
    - soms zwemmen

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    ik moet gewoon werken, dus ik ben alleen op woensdag en vrijdag vrij. Op een van die dagen ga ik met mijn kinderen, mijn zus en neefjes een dagje naar de Veluwe, lekker met de kinderen door de bossen struinen. De andere dag wil ik ook nog wel iets doen, maar ben er nog niet helemaal uit. LEGO-world lijkt me leuk, maar vind ik wel echt heel duur. Weet iemand of het het geld waard is? En of ik er mijn dreumes ook rond kan laten scharrelen? Anders misschien wel lekker zwemmen of zo, of naar de dierentuin (abonnement).

Op maandag is papa thuis met de kids, maar ik denk dat die gewoon lekker thuis gaat rondlummelen. Op dinsdag past mijn zus op en op donderdag opa en oma, die laatsten gaan vaak met ze naar Monkeytown.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Zo ma Di wo bij oma logeren.
    Morgen en wo naar paard met sz
    Do zwemles.
    Vr geen idee denk wat lekkers bakken
    Za/zo binnen speeltuin

5. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Manlief moet gewoon aan het werk dus ik samen met draakje vakantie

- Zaterdag vandaag dus: Zijn we op visite geweest
    - Zondag: QualityTime met ons gezin en gaan we wandelen in het bos
    - Maandag: Indoor speelparadijs
    - Dinsdag: Draakje zwemles
    - Wiensdag: Koekjes bakken of met mooi weer fietsen
    - Donderdag: Zwemmen met vriendjes
    - Vrijdag: ?
    - Zaterdag: Draakje heeft feestje bij zijn vriendje
    -Zondag: loungeDag :)

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    wij moeten nog een weekje, maar het eerste weekeinde hebben we een feestje van de dochter van mijn zusje
    Maandags zijn we allemaal vrij en gaan we wat leuks doen afhankelijk van het weer.. dierentuin ofzo denk ik
    Dinsdag gaat ze naar oma logeren en wij werken. Woensdag werken we ook en haal ik haar einde van de dag weer op
    Donderdag BSO wij werken
    Vrijdag ben ik hele dag vrij vriendlief de middag.. gaan we ook nog op pad, maar niets spectaculairs bos of strand afhankelijk van het weer denk ik. Laatste weekeinde is het hier Halloweenfeest in de buurt dus daar zullen we wel mee bezig zijn. Versieren / traktaties maken / outfit etc etc..

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maandag en dinsdag zijn we bij vriendinnetjes (moeders zijn mijn vriendinnen, dus voor iedereen leuk ;) ) en gaan we walnoten zoeken resp. naar de speeltuin. Woensdag naar mijn moeder. Donderdag is mijn man vrij en gaan we naar Rdam om te stemmen en te winkelen. Vrijdag nog geen idee.

Ik hou niet van veel dagen niks doen dus ik ben blij dat we genoeg plannen hebben.

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zaterdag naar ikea geweest (en kids een uur in de speelhoek daar gedropt :))
    Vandaag een pyjamadag thuis (verschrikkelijk! Kan er heel slecht tegen om de hele dag thuis te zijn)
    Morgen naar de Efteling en daarna door naar opa en oma (mijn schoonouders) waar we blijven logeren.
    Dinsdag van opa en oma naar mijn zus en zwager. Vanaf daar weer naar huis in de loop van de dag.

Woensdag nog geen idee.
    Donderdag mogen de kids naar mijn ouders en daar logeren.
    Vrijdag waarschijnlijk kids ophalen
    Weekend geen idee

Waarschijnlijk nog wel een keer brood bakken of een cake ofzo. Misschien nog dierentuin of plopsa (beide een abbo van).

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Wij moeten nog een week, maar ik heb samen met mijn dochter al een lijstje gemaakt met ideeën.

Ze wil graag cakejes of koekjes bakken, samen knutselen, verven, kleien, fietsen, uitslapen (en ontbijt op bed), radio luisteren, een hut bouwen, naar de Efteling (hebben een abonnement) en spelen met haar speelgoed. Heel simpele dingen dus.

Ik wil nog samen naar de speeltuin, de bios of het zwembad.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Leuk dat jullie gereageerd hebben! :)

De familiedag in het cursuscentrum was een groot succes.

Vandaag niet naar de dierentuin geweest, omdat er regen voorspeld was. Maar spijt van. Geen spat gezien. We zijn naar Kidzcity geweest, maar wat een drukte en lawaai daar! Om 13.00 uur had ik het helemaal gehad en om 13.30 zijn we naar huis gegaan.

Samen taart bakken is ook nog op het lijstje gekomen. Dat doen we dan morgen of overmorgen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier zijn ze al een poosje zoet met alleen heel de dag spelen en niets hoeven. Hier ziet het er ongeveer zo uit;
    za; naar stad met gezin, verplichte dingen. Daarna ikea.
    Zo; middag naar verjaardag, erg veel spelen.
    ma; heel de dag spelen met zn 2en
    di; spelen, boodschappen, spelen met buurmeisjes
    wo; spelen met vriendje, middag kinderboerderij
    do; naar opa en oma toe.
    vr; bij vriendjes spelen, bij opa en oma logeren, uit eten
    za; verjaardag oma
    zo; rust ochtend, middag weer 3 uur terug naar huis rijden

Ze vermaken zich tot nu toe echt nog heel goed, ik hoor ze heel de dag niet!

12. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Ik zag bij iemand Intratuin op het lijstje staan. Zijn die kerstshows daar nu al?

Deel Deze Pagina