zindelijkheid....toeval?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by RoGiJuLi, Mar 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn dochter van 1,5 loopt volgens het consultatieburo qua ontwikkeling ruim voor op de gemiddelde leeftijdsgenootjes.
    Nu heeft ze al weken dat je merkt wanneer ze poept/plast en het daarna vies vind (bleegh en bah) en neemt ze je hand en begeleid je naar boven om te verschonen.

Nu vanavond kleed ik haar uit om te douchen waarop ze weer bleegh roept en aan haar luier trekt.
    Dus ik trek hem uit maar hij is kurkdroog.
    Ik zet haar in de douche op een handdoek om het douchzitje te pakken en ze begint zo te plassen.
    Dit heeft ze nooit eerder gedaan (koud is het er niet dus een kou plasje lijkt me sterk).

Zou ze het nu echt aangevoeld hebben of zou het toeval zijn??
    Ze is nu bijna 20 maanden.

2. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    ik was ook zindelijk met 1,5 jaar dus het is niet onmogelijk

3. MoederK

MoederK Fanatiek lid

Jan 19, 2009
    1,833
    46
    48
    Mijn dametje is 20 maanden en heeft doet (sinds kort) hetzelfde.
    Ze zegt sowieso nu wanneer ze gepoept of geplast heeft en soms zegt ze "poepie" terwijl ze dan niets gedaan heeft maar een paar minuten erna heeft ze dan wel gepoept. Alsof ze het nu wel al voelt aankomen.

Heb een potje in huis zodat ze er al op kan zitten (met kleren aan) maar doe er verder nog niets mee eigenlijk...

Heb er ook nog niet zo'n verstand van, haha

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb hier ook een potje en ze wil er dolgraag opzitten met haar blote kont.
    Ik ga het gewoon eens proberen (en me moeder/gastouder volgende week ook... wie weet).
    Het wordt nog mooi weer dus kansen zat :)

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als ze het aangeeft: Lekker stimuleren :) !

6. Trees

Trees Niet meer actief

Kan prima. Onze dochter begon rond 18 maanden al aan te geven dat er bah gedaan moest worden of dat er een luier verschoont moet worden. Ze is nu 21 maanden en plast al een paar keer per dag op het potje. Het gaat nog niet altijd goed, maar dat komt vanzelf. Ik ben het ook niet echt aan het trainen en ik zet haar alleen op het potje als ze er zelf om vraagt.

7. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier gebeurt het ook: voordat ze gaat poepen of plassen zegt ze heel duidelijk wat er zal gaan gebeuren!

Deze week in de douche vroeg ik nog netjes of ze 'iets' moest, volgens mevrouw 'neeheej'. Om na 5 minuten te zeggen 'ééeeeen... tweeee..' en hup daar ging ze plassen ;)

We zijn nu sinds een tijdje ook bezig met het potje. Tot nu is het nog niet raak geweest maar de associatie is er wel en dat vinden we al heel wat.

Wij pakken het gewoon 'losjes' aan. Zodra ze aangeeft dat ze iets moet vraagt ze vaak ook zelf om het potje en dan halen we het te voorschijn. Ze zit er wat op, laatst poepte ze bijna wat mama natuurlijk geweldig vond haha en ze leert. Ook wij hebben zoiets van 'het komt vanzelf' en wachten gewoon rustig af!

Share This Page