Ons meisje van half jaar schopt haar dekentjes weg...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Elleke, Mar 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Hoi hoi! Zoals de titel van mijn topic al zegt: ons meisje schopt de laatste week haar dekentjes van haar af. Ze is vaak druk als ze naar bed gaat door moeheid (trappelen met armpjes en beentjes) en doet dit dan ook in bed. Maar ook als ze eventjes huilt voor het slapen gaan vinden we haar met de dekentjes af. Nu ben ik zelf iemand die snel bang is dat ze het te koud heeft. Toen ik net bij haar kwam lagen haar dekentjes tot onder haar buikje en lag ze scheef in bedje. Toch maar weer de slaapzak omgedaan, we hadden geprobeerd of het beter ging als ze de slaapzak niet om had, maar dus ook niet. Herkennen jullie dit? Wat zou de reden zijn? Gewoon uitbundigheid of wat anders? En... kunnen/moeten we hier wat aan doen?

2. Lunacy

Lunacy Actief lid

Dec 14, 2010
    475
    0
    16
    Zelfde verhaal hier, maar gewoon heel, heel, heeeeeel stevig instoppen. :D

Misschien een dooddoener, maar het werkt wel.

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom niet gewoon een slaapzak waar geen deken/laken bij nodig is?? Hier slaapt van vanaf dat ze 3 maanden is in alleen een slaapzak.niks anders in bed. kan ze ook niet met haar hoofd onder de deken verdwijnen en is ze altijd heerlijk warm :)

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn oudste ging pas met een dekbed/deken slapen toen ze 2 jaar was. En mijn jongste heeft nog helemaal geen deken, zou niet weten waarom? Gewoon lekkere slaapzak aan en klaar.

5. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,028
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Mijn zoontje doet dat ook in de kinderwagen, met heel veel enthousiame en mij dan teleurgesteld aankijken als er geen deken meer is om tegen aan te trappen :p.

In bed draagt hij ook een zomerslaapzakje en stop ik de dekens wat strakker in, dat werkt meestal prima.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,153
    113
    in de slaapzak, meer is toch niet nodig?

7. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    was bij ons ook een probleem en dus gebruiken we nu standaard een slaapzakje

8. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Als we hem zonder slaapzak naar bed doen, gebeurt het hier ook. Dan gaat hij ook zijn hele bed door. Met slaapzak hebben we het probleem niet en blijft hij ook liggen waar hij ligt.

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier inmiddels ook al een slaapzakje aan want juffie kruipt onder de dekens vandaan. De dekens liggen nog netjes strak ingestopt, maar zij ligt er bovenuit.

Ik heb haar een badstoffen slaapzakje aan met korte mouwen en ze ligt onder 2 dekentjes. Als ze er dan bovenuit kruipt wordt ze iig niet heel koud.
    Meestal kruipt ze er trouwens pas bovenuit als ze wakker wordt.

Share This Page