Zindelijkheid topic, deel je ervaringen, tips en de vooruitgang!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MyMiracle, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Leuk, wij zijn ook donderdag(middag) begonnen :)

Ik kan me voorstellen dat je nu wel zat bent van de luiers ;)
    Al met al toch een mooie vooruitgang weer vandaag, morgen vol goede moed verder. :)

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje is afgelopen weekend bij opa en oma wezen logeren. Hij heeft daar ook de hele tijd in zijn blote billen gelopen toen ze thuis waren. Resultaat op 1 ongelukje (helemaal in de tv verdiept) na alles in het potje. 2 keer op potje gepoept en elke keer zelf op potje gaan zitten als hij moest plassen. Niet 1 keer hoeven zeggen of vragen. Vind het echt knap. Vanavond thuis zag ik dat hij aan zijn broek stond te trekken en moest plassen maar blijkbaar niet in de luier. Broekjes uit en meteen oo potje geplast. Morgen misschien nog 1 keer in zijn blote billen en dan gaan we of morgen of dinsdag met alleen onderbroek verder.

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat doen de kleintjes het goed he:D
    Het verwonderd me hoe trots ik ben op mijn dochter en het op een potje plassen.

Hier ook een update:
    Donderdag ochtend ging het plassen op het potje dus goed. In de middag was ze alleen met haar vader(ik had avond dienst) en hij is helaas niet goed verder gegaan met haar stimuleren. Ondanks dat heeft ze toch nog wel op het potje geplast en is ze zelfs alleen op de wc geklommen om daar te plassen:D. Ze heeft wel 2x in haar broek geplast.

Vrijdag heeft ze de hele dag netjes op het potje geplast en zelfs op het potje gepoept.

Zaterdag zijn we lang van huis geweest dus heeft ze met een luier gelopen. Ervoor en erna heeft ze wel op het potje geplast.

Vandaag heeft ze bij opa en oma op potje en de wc geplast. Ze heeft 1 ongelukje gehad vlak voor de voetbalwedstrijd, omdat ze druk aan het spelen was(denk ik).

De afgelopen dagen is ze dus goed bezig geweest en ik ben hartstikke trots op haar.
    We moeten haar wel steeds aan het potje herinneren en haar er op bepaalde momenten echt even op zetten. Een aantal keer verrast ze ons door zelf haar broek naar beneden te trekken en op het potje te plassen.

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wij zijn twee maanden geleden begonnen, of eigenlijk: toen is Timo begonnen. Wij nog helemaaaal niet, want het was de dag ervoor nog krijsen als we hem op potje of wc wilden zetten. Maar die dag wilde hij 's ochtends ineens op het potje zitten. Niets gedaan maar wij vonden het al een hele doorbraak. 's middags liep hij in zijn blote billen omdat het mooi weer was. We hadden het potje buiten gezet en ineens komt mijn man met het potje naar me toe. Had hij erop gepoept en geplast. Diezelfde middag nog vier keer dus mijn vriendin riep: luier uitlaten! Nou, daar werd ik bloednerveus van want ik had dat nog helemaal niet bedacht. De volgende dag wel met luier naar het kdv gedaan maar daarna fanatiek gaan oefenen en hem zelfs een dag thuisgehouden van het kdv. Een week later was het gepiept op één ongelukje na op het kdv.

En inmiddels heeft hij ook al een week of drie, vier droge nachtluiers dus die gaan ook niet meer aan. Één kind uit de luiers, nog twee te gaan :D

Onze container is ook blij, een half jaar geleden hadden we nog 18 luiers op een dag, nu nog maar 8!!!

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Elisabethbas: Supergoed zeg. Je zoontje is nog jong, fijn dat hij al zindelijk is. Mijn zoontje is net 3 geworden en wil wel zijn luier uit, maar niet op het potje of de wc. Dus die houden we de luier nog maar even om.

@ MyMiracle: Fijn dat het zo goed gaat.

Het ging goed vandaag. Vanmorgen had ze 2x een ongelukje, maar verder alles op de wc gedaan. Ze zegt wel elke keer dat ze moet plassen, maar plast vervolgens niet elk toiletbezoek. Is dat herkenbaar?

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Mijn zoontje is rond de kerst al zindelijk geweest. Daarbij heeft hij na een maand een terugval gehad. Toen werd hij ziek.
    Nu zijn we begin juni weer begonnen. Op een paar ongelukjes na is hij helemaal zindelijk. Zelfs 's nachts. Het potje heeft al die tijd in de woonkamer gestaan en hij heeft hem vandaag zelf verplaatst naar de wc. We zijn begonnen met in de blote billen lopen, daarna met onderbroekje aan en vervolgens met een lange broek. Deze ronde ging dat vlotter dan met kerst. Het enige nadeel is als hij naar bed gaat. Hij poept graag op de grote wc en wil dit ook doen voordat hij naar bed gaat. Hij blijft dus net zolang persen tot er eindelijk een poepje komt. We hebben van alles geprobeerd met hem praten, hem van de wc halen, verbieden om naar de wc te gaan. Herkent iemand van jullie dit? Het lijkt me namelijk niet gezond voor hem.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @SOfietje en MyMiracle: super zeg! Heerlijk he als het zo voorspoedig gaat.

@elisabethbas: Heel herkenbaar! Ik was zelf ook nog niet toe aan de zindelijkheidsfase :) Maar ook hier gaat het super goed en snel, ook apetrots! Wat knap he dat ze dat zelf allemaal doen!

@Amethist: Super dag dus weer, fijn zeg! Mijn dochter zei de eerste dagen ook best vaak dat ze plassen moest maar hoefde dan niet. Ik denk dat dat was omdat ze gewoon even aandacht wilde ;) Helaas werd het dan niet afvegen en doorspoelen, dat vindt ze leuk, dus de lol was er toen ook wel redelijk snel af.

@XmoniqueX: Fijn zeg dat het nu weer gelijk zo goed gaat. Ik herken het 'willen poepen probleem' niet maar het lijkt me idd niet goed om zo hard te persen.

8. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag ging DL de hele dag naar het KDV en ik was eigenlijk bang dat ze door alle afleiding veel ongelukjes zou krijgen, maar niks was minder waar! Ze is weer de hele dag droog gebleven :) :) Waanzinnig trots!!
    Morgen nog een dagje een luierbroekje aan denk ik en dan woensdag maar overgaan op de echte onderbroekjes ;)

9. Amethist

Vandaag is dochter op de opvang geweest. Bij mijn schoonvader in de auto (die brengt haar op dinsdag) wel een luier om gehad en verder de hele dag zonder. Ze heeft 2 kleine ongelukjes gehad, 1x een paar druppels en 1x iets meer, maar beide keren wel verder geplast op de wc. Verder alles goed op de wc geplast. En thuis na het eten ook nog gepoept op de wc. Dus we gaan nog steeds goed!

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wat goed zeg ;). Fijn dat het zo goed gaat en idd gewoon morgen weer verder.

Kusjesmama wat super dat het gister zo goed is gegaan :D. Vandaag weer zo'n goede dag?

Bij mijn zoontje vanmorgen de onderbroek geprobeerd. De eerste plas deed hij netjes zijn onderbroek uit en ging op potje zitten plassen. Uur later stond hij met zijn broek half omlaag te poepen. De bedoeling was goed maar hij haalde het niet. Later nog een plasje in onderbroek en de rest van de dag in blote billen gelopen. Vanaf dat hij in blote billen liep alles in potje gedaan. Ik was boven was ophangen toen hij vanaf beneden riep "mama, Thomas op het potje gepoept". Hij doet precies wat hij moet doen maar hij kan het dan nog niet goed genoeg ophouden. Geen tijd om kleding uit te moeten trekken. We gaan nog even zo door. Morgenochtend weer in onderbroek en kijken hoe het dan gaat. Hij is nog jong dus ik geef hem tijd en ruimte. Hij doet het al zo goed!

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een poep met plasje erbij in de broek op de opvang. In de auto op de terugweg naar huis geplast en thuis een ongelukje maar wel verder geplast op de wc. Even een iets minder dagje dus, maar dat mag.

Eind van de middag was ze heel erg moe, en vervelend, toen kwam ze met uitspraken als 'ik ga op de bank plassen' ... aspectje negatieve aandacht vragen. Zit er alleen niet op te wachten dat ze het ook echt gaat doen ;)

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Goed zeg! Ik zou ook langzaam opbouwen van blote billen naar alleen onderbroekje en als dat goed onder de knie is pas naar een makkelijke broek erover.
    Mijn meisje kan haar legging (broeken en rokjes met knopen voorlopig nog niet aan) en onderbroekje goed zelf naar beneden en weer omhoog doen inmiddels en dat gaat nu gelukkig goed. De eerste dagen was dat ook nog teveel gedoe en ging in de blote billen heel goed.
    Ik zit er nu alleen mee dat ik een opstapje voor haar neergezet heb vandaag, zodat ze zelf op de wc kon gaan. Alleen is dat opstapje eigenlijk te laag waardoor ze acrobatisch het wel wíl doen en ook wel lukt, maar niet met de broek op de enkels haha. Opstapje maar weer weghalen denk ik ;) Lijkt me beter dan de kleren weer uit omdat ze persé zelf op de wc wil klimmen.

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik zie ook dat het op en neer gaat klusjesmama. De ene dag is de andere niet. Vandaag misschien weer een goede dag. Hier zoontje de hele ochtend in onderbroek en 1 ongelukje (plasje) en verder alles in het potje. Deed zelf onderbroek uit en ging plassen. Misschien wat gemakkelijke korte broeken aanschaffen. Oefenen met zelf uit doen.

Het scheelt wel dat het lekker weer is. Gewoon in boxer met hemdje lekker buiten spelen.

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag heel duidelijk gemerkt dat DL bewust lang haar plas ophoudt nu. Duidelijk te zien dat ze moet plassen maar dan wil ze niet stoppen met spelen en houdt ze het een tijd op. Het aantal plasmomenten zijn nu ook aanzienlijk minder per dag.
    Op de opvang kon ze ook niet plassen als ze haar op de wc zetten. Op een gegeven moment een enorm grote plas in de broek gedaan tijdens een spel buiten. Toch even té lang opgehouden dus ;) Verder helemaal goed vandaag.

Ik denk dat de nieuwigheid en het enorm trots zijn voor haar minder worden nu en dat ze liever zo weinig mogelijk naar de wc gaat. Vandaar het ophouden. Wel positief dat ze het lang kan ophouden. Als ze dan op een gegeven moment maar wel gaat ;)

Edit: het lukt haar nu toch met de broek op de enkels zelf op de wc te klauteren :)

15. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    @SOfietje: fijn dat het zo goed gaat met een onderbroekje aan nu! Ik heb DL ook expres de komende tijd makkelijke kleding aan. Een legging of korte broek/rokje zonder knopen e.d. Dan maar wat minder charmant ;)

16. Amethist

Hier is het vandaag ook weer super gegaan. Slechts 1 klein ongelukje op de opvang. Ze loopt trouwens al sinds donderdag alleen in een onderbroekje en een t-shirt, lekker makkelijk ;).

17. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Super amethist!

Dit is het resultaat van vandaag (oké 1 zwembroek en 1 onderbroek waren voor het bad):

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      46,3 KB
      Weergaven:
      5
  18. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Bedankt voor het reageren trouwens.

Vraagje wat betreft de luier uit houden. Hoe doen jullie dat met jullie banken?
    Volgens mij een hele rare! haha

Wij hebben witte stoffe banken van de ikea. Dochterlief vind t heerlijk om tegen me aan te kruipen en tv te kijken op de bank.

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    We hebben een leren bank maar moet ook zeggen dat we nog nooit een ongelukje op de bank hebben gehad. Eigenlijk altijd als hij staat te spelen.

Vandaag de eerste plas en poep netjes zelf zijn broek uit gedaan en op potje gedaan. Daarna bij papa (die let er iets minder op) een plas ongelukje. Toen ik terug kwam van sporten liep meneer in blote billen en heeft hij meerder keren op potje geplast. Vanmiddag even weg en dan luierbroekje aan. Donderdag heeft hij die ook even aan gehad toen we naar de markt gingen en hij was na 2 uurtjes nog droog en toen flinke plas gedaan. Hij is er zeker nog niet aan toe om zonder luier weg te gaan maar we zijn zeker op de goede weg.

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vandaag een goede dag. Met onderbroek en gemakkelijke korte broek aan hebben we 1 ongelukje gehad (plasje), 2 keer op potje gepoept en vele plasjes op potje. Terug van de stad (met luierbroekje aan) 2,5 uur droog gebleven en thuis grote plas op potje. Helemaal trots op mijn grote kerel.

Deel Deze Pagina