Mijn zoontje was het eerste jaar een goede eter maar het ging steeds minder goed. Nu eet hij bijna niks meer. Geen warme maaltijd en ook heel heel weinig brood. We hebben dit eerst vooral genegeerd mar nu eet hij dus niks meer. Ik geef hem wel fruit zodat hij nog wat vitamines krijgt maar groentes eet hij niet meer. Hoe kan ik hier nu het beste mee omgaan? Gewoon blijven negeren, maar dan eet hij niks of?
Even terug op soms pureren, dan kan je bijvoorbeeld een mengsel maken van appel/banaan met groente (denk aan Winterpeen/wortel/courgette/zoete aardappel/ tomaat) de wat zachtere smaken, die komen dan niet zo sterk naar voren maar krijgt dan wel de nodige groente binnen! Je kan het met bordje geven maar ook wat dunner maken en dan als smoothie in open beker/ Rietjesbeker? Als je bananen-pannenkoekjes maakt of flensjes, eet hij dan wel brood? Succes, lijkt me lastig!
Is hij goed gezond en geen ondergewicht? Groeit hij volgens zijn eigen lijntje? Indien ja, dan zou k het negeren en blijven aanbieden. Terug naar pureren zou ik niet doen. Gewoon blijven aanbieden. Misschien s middags bordje met groente/fruit snacks neerzetten om van te "snoepen" tijdens het spelen. Hier ook zo'n fase gehad bij beide. Jongste weigert nog steeds warme groente maar eet wel rauwkost in de middag dus ach laat hem maar. Komt vanzelf goed
Zorgen dat ie wat vitamines binnen krijgt en dat doe je perfect en verder wat negeren. Toen onze kleine een jaar en 4 maanden was heeft ze een dikke maand lang amper gegeten. Na die maand zagen we alle 4 de kiezen door en nu eet ze als een bouwvakker
Bedankt voor jullie reacties! Dan gaan we gewoon zo door zoals we nu doen. Ik begon een beetje te twijfelen omdat hij alleen maar slechter is gaan eten
Waarschijnlijk zijn het gewoon fases, hier eet ze soms super goed en soms super slecht. Ze nemen wel wat ze nodig zijn 😉