Heb het nu 2 dagen volgehouden, maar sinds eergisteren begint hij hysterisch te gillen en te huilen als we hem op het potje zetten. Als we hem er dan afhalen word hij weer rustig. Ook gaat hij sinsdien in een hoekje gehurkt zitten en zijn behoefte doen. Heb al met hem gepraat en gezegd dat hij een beloning krijgt als hij een aantal dagen zindelijk blijft. Maar ik vind het raar dat hij sinds eergisteren zo schreeuwt. Wat hij van te voren nooit heeft gedaan!
Persoonlijk zou ik dan nog een paar weken wachten. Zit misschien voor zijn gevoel veel druk achter? Heb je een stickerbeloning al geprobeerd? Elke plas een sticker en bij een poep zelfs twee. Na x aantal krijgt hij een beloning. De beloning kan van alles zijn, een paar stickers, een kleivormpje, boekje etc Misschien wil hij liever plassen op de wc? Uk plast nu denk ik nog 2 x in de week op het potje en als hij het aangeeft klimt hij op de wc. Hij moet nog 3 worden maar we zitten op de goede weg. Aangezien wij de tijd hebben gaan we zodra het weer mooier is luierloos.
Als hij zo gaat schreeuwen zou ik het niet forceren. Misschien is dit voor hem toch niet niet het goede moment. Als je er toch mee bezig bent zou ik het iets vrijblijvende aanpakken: bijvoorbeeld brilverkleinet bij de wc. Briefje ophangen en stickervel en iedere keer als hij op de wc is geweest mag hij een sticker er op plakken. Maar eigenlijk zou ik het even laten. Over een paar weken gewoon op vaste momenten naar de wc sturen. Oja nog iets wat me te binnen schiet. Ik weet niet hoe goed hij zich al kan verwoorden maar misschien kun je vragen wat er is. Mijn zoon wilde absoluut niet naar de wc want de wc was niet fijn. We hebben samen een leuke poster op de wc deur opgehangen en toen wad het oké.