Hallo mama's, ik ben zooooooo trots! Mijn zoontje plast sinds gisteren op de wc. Hij kan het zelf aangeven wanneer hij moet en dan rent ie naar de wc en gaat ie plassen. Nu moet ie eigenlijk al heel de ochtend poepen, maar het lukt hem niet. Hij zegt steeds mama ik moet poepen en dan gaan we weer maar na een paar keer duwen is ie klaar en wil ie niet meer. Nu wil ik hem niet dwingen maar hij wil zelf steeds op de wc proberen. Nu zat ik te denken...zal ik hem even een luier aan geven om te poepen...maar ja dan leer ik hem zelf aan om in de luier te poepen. Vanmiddag als hij gaat slapen krijgt hij zowieso nog een luier om misschien dat hij dan gaat poepen....maar dit vind ik wel lastig hoor!! Wat zouden jullie adviseren??
Ik zou eerst proberen met een boekje op de wc te zetten, kijken of hij dan lang genoeg blijft zitten. Luier speciaal geven om te poepen zou ik niet adoen, dan blijf je nog een hele tijd ermee zitten. En het kan best over zijn als het 1x is gelukt! Ik zou ook proberen of het lukt voor het slaapje, anders wordt dat waarschijnlijk ook vaste prik dat hij dan poept.
Nou hij heeft net wel weer geplast op de wc, wauw! Maar hij blijft wel lang genoeg zitten hoor op de wc om te proberen. Ik vind het alleen zo zielig als hij wel goed probeert en dat het dan nog niet lukt.... Maar we wachten vandaag gewoon even af denk ik.
Hier een mannetje die al 3 wk zindelijk is qua plassen maar poepen vind hij nog steeds eng en doet dit helaas nog steeds in zijn broek. Ook een luier wil hij niet aan maar op de wc of potje ook niet. Tja het komt vanzelf wel.
Zeggen dat Jasmijn wel poept op de wc?? Hahah werkt hier wel hoor. Ik zeg gewoon dat Jesper en Pleun allebei al op de wc plasssen en poepen. Jasmijn trapt erin
Heb je een krukje voor de wc staan? Je kunt namelijk niet genoeg kracht zetten om te poepen als je benen naar beneden bungelen. Als je een krukje voor de wc zet kan hij zijn voeten daarop zetten. Succes!
Hier heeft Kyra de eerste wel sgteeds een luier gekregen als ze moest poepen, anders hield ze het gewoon dagehn op en dat is pas slecht. na een tijdje hoefde de luier niet meer, dat af ze zelf aan. Ze was met 2 jaar en 5 maanden zindelijk qua plassen, het poepen heeft een paar weken langer geduurd.
Hier ook...Iris is net na haar 2e verjaardag zindelijk geworden. Poepen gaat nog wisselend. We laten t haar proberen (lezen haar een boekje voor terwijl ze op t potje zit) als t niet lukt krijgt ze een luier aan. Dit om te voorkomen dat ze verstopt raakt; eerst hield ze t gerust 3 dagen op en dan wordt de ontlasting steeds harder zodat ze t niet meer durfde.
Nou gisteravond heeft Jesper nog op de wc gepoept. Ik had hem een boekje erbij gegeven en he even alleen gelaten om hem zijn rust te geven. Zijn zusje kwam af en toe even langs om te spelen en ineen hoorde we binnen in de kamer pffffrrrrrrrttttt. Ja hoor een grote poep!!! Helaas vandaag geen poepje...wel veel plasjes, dat gaat echt kei goed!!