zindelijkheid...wat is jullie tacktiek?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tuc, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

zindelijkheids techniek

1. op vaste tijden sturen

2. helemaal laten gaan

3. combi van beiden

4. anders, nl:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een combi, maar wel uit het kind zelf laten komen. Af en toe gevraagd of ze moesten plassen en voordat we weggingen in ieder geval plassen. De oudste had wat meer aanmoediging nodig en was al bijna 3, de jongste werd opeens uit zichzelf zindelijk met 2,5 jaar.

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Mijn idee was luier uit, en wel regelmatig even op het potje laten zitten.
    Dit heb ik nu 2 dagen gedaan.

Ik heb haar elk uur verplicht op het potje gezet.
    Dan moest ik echt even een boekje erbij nemen, of een filmpje op de tablet, want anders ging ze meteen lopen. :)

Ze heeft echter pas deze avond voor het eerst een plasje op het potje gedaan.
    De andere plasjes waren steeds in haar broek. Op het moment dat haar broekje nat was, rende ze wel steeds naar het potje...
    Te laat dus...

HOe lang duurde het bij jullie voor je kindje op tijd naar het potje ging? Ze voelt het precies niet aankomen! Zou dat kunnen?

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik ben ook wel benieuwd. Dochter is net 3 en vertikt het gewoon.

Had met mooie weer luier uit en regelmatig op potje gezet. Ze heeft toen in 2dgen 2x geplast op potje, 8x in de broek geplast, en voor de rest huilend om luier gevraagd, die ik toen gegeven heb want ik wil haar niet "straffen".

Nu draagt ze dus weer een luier en vroeg ik vandaag, schat wanneer ga je is op de wc plassen? Als ik 3 ben mama! Ja maar dat ben je al.. Oh ja maar ik wil gewoon mijn luier mama.

Ja wat doe je daar mee. Ik probeer het met een maand of 2 wel weer:p

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat kan dat ze het nog niet voelt. Dat is eigenlijk precies wat ze moet leren. Als ze het in een luier doen hoeven ze dat niet te herkennen maar zodra ze telkens nat worden wel. Ik zou haar dus nog een paar dagen op gezette tijden naar het potje/wc sturen.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Mijn zoontje houdt van voorbereiding. Iets van het een op de andere dag doen levert alleen maar stress op. Beetje het zelfde idee als ze aan het spelen zijn dat je ineens zegt: we gaan nu op bed!

Met 2,5 al een poging gewaagd, maar dat was niets. Hier hebben we na zijn 3e verjaardag afgesproken als ze zon gaat schijnen, gaat de luier af. Mijn idee was om deze zomer daarmee te beginnen, maar hij nam het erg letterlijk:D in februari scheen de zon en tja.... de luier moet nu af mama! Eigenlijk ging het direct goed. We hebben een paar ongelukjes gehad.

6. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Met zoveel moeders in dit topic waarvan de kinderen zindelijk zijn wil ik om advies vragen.

Mijn zoontje vindt luiers steeds minder leuk en trekt het zelf uit wanneer de luier gevuld is en wil het ook minder graag aan. Ook geeft hij nu aan wanneer hij moet poepen of een poepluier heeft maar hij doet nog niks met het potje, 1 keer heeft hij erop gezeten maar hij speelt er alleen af en toe mee. Moet ik hem nu wel op het potje zetten zonder luier om en kijken of hij erop wil plassen of zou dat te vroeg zijn?
    De wc verkleiner vindt hij erg eng en daar wil hij nog echt niet op zitten dus dat wordt 'm nog niet.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik heb gewacht tot ze zelf aangaven dat de luier uit mocht ed. De oudste was ern week voor haar derde verjaardag zindelijk (meteen volledig, ook 's nachts), de jongste een week na haar derde verjaardag overdag volledig en twee weken later 's nachts ook. De oudste ging ook meteen op de wc, zonder verkleiner, erg handig. De jongste gebruikte een mix van potje en wc-verkleiener, maar ging al snel ook gewoon naar de wc.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Te vroeg? Nee hoor waarom zou het te vroeg zijn? Ik zou het zeker proberen. En idd op het potje laten en de wc verkleiner niet aan dringen. Na 3x op het potje zei mijn zoontje van de week dat hij op de " gjote cee" wilde:D

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn tactiek...gewacht tot ze zelf zei dat de luier wel uit kon want ze was nu een grote meid.
    Niks hoeven sturen, niet de hele dag vragen of ze al moet plassen en ook met daagje weg gelijk zindelijk.
    Ze is nu 3j4m en denk dat ze sinds een week of 3 overdag geen luier meer heeft.

Daarvoor heb ik t wel af en toe geprobeerd maar interesseerde haar niks als ze in d'r broek plaste of poepte. Nja dan ga ik niks forceren want dat is alleen maar frustrerend voor beiden.

10. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik doe een combi. Mijn zoontje regelt alles graag zelf. Toen ik er een 'ding' van ging maken en mij er te veel mee ging bemoeien en heel overdreven ging zeggen dat hij zo knap en groot is en dat we vanaf nu geen luier meer om doen overdag ging hij om de haverklap in zijn broek plassen, gewoon omdat ik continue aan t 'zeuren' was haha.
    Toen heb ik gezegd, daar is de wc, regel t maar. Sindsdien 1 ongelukje gehad. Hij gaat dus helemaal zelf naar t toilet, deur moet dan dicht en als hij klaar is komt hij zelf terug. Beetje jammer alleen dat hij denkt dat hij ook zelf z'n billen af kan vegen 😂 hij moet mij nu altijd roepen als hij gepoept heeft.
    Het werkt hier duidelijk het beste als ik mij er zo min mogelijk mee bemoei. Ik zeg heel soms wel, als er al 2 uur voorbij zijn bijvoorbeeld, kom we gaan nu even plassen.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl mocht vanochtend voor het eerst zonder luier. Heeft na 2 uur een klein plasje in haar broek gedaan, en weer 2 uur later het halve potje volgeplast! Supertrots was ze. We hadden haar wel even alleen gelaten, met een leuk filmpje op de laptop voor de afleiding (want ze moest echt nodig, maar hield het op). We mogen niet vragen of ze moet plassen, na 3x werd ze boos hihi. Ze wilde ook op de wc, maar daar ging ze alleen spelen met waterkraan en we hebben geen brilverkleiner dus vond ik wat te vermoeiend.

Nu lekker dutje doen met luier aan, want ik heb geen zin de hele dag te moeten wassen dus voorlopig alleen de ochtenden luierloos (zolang ze dat goed vind).

12. Liebeskind

1 jul 2015
    95
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij ons is het heel geleidelijk gegaan nadat mijn dochter op een dag had aangegeven geen luier meer aan te willen. Op sommige dagen heb ik haar wel 5 keer opnieuw moeten aankleden en in het begin deed ik een luier aan als we weg gingen, maar al met al heeft dit maar 2 weken geduurd. Ze gaf zelf goed aan als ze moest plassen/poepen en soms vroeg ik het als ik het te lang vond duren. We hebben er nooit druk op gezet, als ze niet naar de wc wou hebben we haar gewoon laten gaan - en dus in haar kleding laten plassen. Dat vindt ze ontzettend vies. Op die manier heeft ze het gauw geleerd. :D

13. louan

louan Niet meer actief

Hier had zoontje 2,7 waterpokken tijdens die hete dagen . Hij heeft de hele dag zonder luier gelopen. Na 1x in potje te hebben geplast kreeg hij zn lievelingsspeeltje. Ik zei tegen hem als je in je potje plast krijg je een verrassing. Eigenlijk in 1x gelukt, hij kreeg zijn verrassing en bij elke plas in potje wilde hij een verrassing haha dat heeft gelukkig niet lang geduurd.

Sindsdien is hij overdag zindelijk ook naar buiten gaan gaat top. Hij kan zijn plas al ophouden en begrijpt dat hij moet ' wachten' totdat hij op een wc of potje zit.

Nu 2 weken later loopt hij gewoon uit zichzelf naar de wc als hij moet poepen of plassen. Zo trots!!!

14. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Vanochtend begonnen met de luier uit. Alleen haar ochtend plasje op het toilet (doet ze al ruim een half jaar, als ze wakker wordt laten we haar op het toilet plassen). De overige zes plasjes in haar kleren (wordt dus gezellig wassen). Het interesseert haar ook helemaal niets dat ze zeik nat is. Nu ligt ze te slapen (met luier :p ) Vanmiddag gaan we het verder proberen. Wil het even volhouden. Als het na het weekend (halverwege volgende week) niet verbeterd is stellen we het nog even uit.

15. tuc

tuc Niet meer actief

misschien heeft ze een klein zetje nodig en helpt het om haar om het uur op de wc te zetten. Dat je er een ritme in maakt en haar zo leert om regelmatig te gaan?

16. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Zo ben ik vanochtend inderdaad ook begonnen. Ieder uur even naar het toilet. Iedere keer hoeft ze niet en 10 minuten later kruipt ze onder het bed etc en plast ze haar broek helemaal vol. Het is dat ik het dan zie anders zou ze zo verder spelen in natte kleren. Maar we geven de moed niet op en gaan vanmiddag vrolijk verder. Vind niet dat ik het gelijk naar 1 slechte ochtend op moet geven. We zetten even door. Mocht er naar het weekend geen verbetering zijn dan wachten we nog even maar ik hoop enorm dat dit er wel zal zijn :D

17. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja veel geduld, dweilen en wassen is het toverwoord meestal. Wij zijn sinds maandag met de jongste bezig.

18. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Absoluut, de dweil is op dit moment mijn grootste vriend en de wasmachine begon al over uitbetaling van de overuren :D

19. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja ik heb een emmer met sop klaar staan, daar gaan de plasonderbroekjes in..aan het einde van de dag allemaal in de machine en s ochtends weer droog aan het rek. Maar dit is gelukkig alleen de eerste dag nodig geweest.

20. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Dat is inderdaad wel fijn dat het maar 1 dag geweest is. Hopelijk hier ook zometeen na een dag verbetering!

Deel Deze Pagina