Zindelijkheid: wat is wijsheid?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mvEenC, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvEenC

mvEenC Lid

24 nov 2013
    65
    10
    8
    Rozemarijke, in de eerste week deed ik het hetzelfde als nu. Op sommige momenten stuur ik hem, bijv als we weg moeten, voor en na het slapen en voor het eten. Verder vraag ik hem wel of hij moet, maar als hij nee zegt hoeft hij van mij niet. En hij begon steeds vaker aan te geven dat hij naar de wc moest, of als ik het vroeg zei hij ook ja of nee. Nu is het bijna altijd nee, en geeft ook niets meer aan. Lijkt mij echt een terug val en ik hoop op tips hem duidelijk te maken dat hij het beter kan zeggen en dat het, ook al moet hij even stoppen met spelen, op de wc plassen minder tijd kost dan je helemaal te moeten verschonen. Hij is volgens mij gewoon lui en in ontkenning...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou er helemaal niet meer naar vragen, het echt helemaal niet meer sturen. Ik ben bang dat hij in verzet is tegen jouw sturen, helemaal passend bij een lekkere peuterpuber. Dus luier uit en helemaal laten gaan, ook als je de deur uit gaat. Het betere weer komt eraan, dus extra onderbroek en broek in je tas (en een plastic zak, voor het natte spul) en als hij onderweg in z'n broek plast, wissel je zo om.
    Enkel voor z'n slaapje en de nacht gewoon een luier om en er vooral niet teveel aandacht aan schenken :)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier kan ik me ook helemaal in vinden! Toen dochter net zindelijk werd, toen vroeg ik ook om het uur, maar als ze dan niet hoefde, vroeg ik het een half uur of uur later nog eens. Soms zei ze dan nee en plaste ze vervolgens toch een kwartier later in haar broek.:x In het begin ging het wel goed, toen even weer niet. Denk dat het nieuwtje er af was en dat ze zich gedwongen voelde. Ik heb ook ene periode net als rozemarijke gedaan. Niks meer gevraagd. Dat leverde een aantal ongelukjes op, maar het kwartje valt dan wel sneller. En idd: droge setjes mee, makkelijke leggings of broekjes zonder knopen die snel en makkelijk uit kunnen en gewoon laten ervaren.

4. mvEenC

mvEenC Lid

24 nov 2013
    65
    10
    8
    Weer een update....
    ons mannetje heeft er weer een stuk meer zin in!
    vrijdag ochtend na de psz weer een keer mis en moe en niks aangeven. Later een beetje in de broek, maar dit gaf hij aan, en ook dat hij nog meer moest plassen. Gauw een wc opgezocht en daar de rest geplast. Gisteren gaf hij ook een keer aan dat hij moest, en op mijn vraag gaf hij aan te moeten ( in plaats van te ontkennen en dan later toch in de broek, dus heel goed!). En de hele dag droog. Maar ook niet super veel gedronken die dag, maar toch...
    en vandaag, weer niet heel veel gedronken, en niet zo lekker, maar toch een keer of vijf zelf aangegeven en weer droog! Ook tijdens autoritje drie kwartier heen en terug! Dus ik ben erg blij en trots, het gaat weer veel beter. En misschien komt er wel weer eens een terugval, maar ik weet nu wel dat hij het kan, het dus wel voelt en kan benoemen en weer goed genoeg uitplast en het daarna weer een tijdje op kan houden.
    bedankt voor alle tips.

Deel Deze Pagina