Mijn zoon heeft geen interesse voor de tv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gemini, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemini

gemini Lid

28 nov 2008
    19
    0
    0
    Mijn zoontje van 16 maanden heeft totaal geen interesse voor de tv...ook niet voor sesamstraat,of de teletubbies, hij kijkt af en toe wel eens, als hij bv een ''deuntje'' hoort.......maar loopt daarna ook gelijk weer weg.Soms vraag ik mezelf wel eens af of het wel ''gezond'' is dat hij totaal geen interesse in de tv toont.
    Ik heb een vriendin en haar zoontje van dezelfde leeftijd als die van mij.. kan rustig naar de tv kijken zonder zich te vervelen...
    Zijn er er hier nog meer moeders die dit herkennen?

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Mijn dochter ook niet, maar moet zeggen, de tv staat hier eigenlijk nooit aan als ik alleen met haar ben (en dat is bijna de hele week) en heel soms als papa thuis is heeft ie de tv wel aan maar dan kijkt ze er dus helemaal niet naar om...

3. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Hier nog 1 (inmiddels al 27 maanden oud). Heeft het nooit interessant gevonden en nog altijd niet. Als hij 5 minuten aan een stuk blijft kijken is het heel lang.

4. tulip

tulip Niet meer actief

heel herkenbaar, tot een maand of 3 geleden gewoon totaal geen interesse. Ineens is het knopje omgegaan en als ze s ochtends bij mij in bed komt zitten roept ze al: tisie kijken!!! Zappelin vind ze helemaal geweldig en ook de dvd's van bumba en nijntje.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Waarom zou het in vredesnaam niet gezond zijn als een kind daarin niet geinteresseerd is? TV is een zeer recente en niet-natuurlijke uitvinding, lekker toch dat ie dat niet interessant vindt, zou ik zeggen? Tuurlijk is het voor jou als ouder wel eens makkelijk om je kind bezig te houden als jij iets anders moet, dus ik zou het snappen als je zou zeggen: bah, is wel eens lastig.
    Maar ongezond? Nee hoor, je kind heeft andere interesses. Prima, niks mis mee!
    :)

6. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn zoon vindt de tv ook totaal niet belangrijk. Of hij nu wel of niet aan staat, het doet hem niks.
    Hij gaat veel liever buiten spelen ookal regent en waait het!
    Lekker gezond toch, tv kijken kan altijd nog!

7. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Eens met Rozemarijke. Is alleen maar goed. Dan leert je kindje zich des te beter op speelse, creatieve manieren bezig te houden.
    Hier nooit tv aan als ik met hem ben. Lekker rustig. Zijn zo'n drukke prikkels. Als ik tv aanzet, vindt hij het wel interessant, al is het zelfs maar teletekst, maar ik laat hem er zeker niet aan wennen.
    Dus lekker zo laten :)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geef hem eens ongelijk, de tv is ook niet interessant, er zijn veel leukere dingen te doen als tv kijken! Alleen voor mama een beetje jammer, want het is zo'n makkelijk zoethoudertje als hij het wel leuk zou vinden...

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier (22mnd) toont pas sinds een maand of 2 echt interesse, en dan alleen voor de programma`s van zappelin, sinds kort ook woezel en pip erop, waag het niet om dan te storen hahaha
    maar voorderest ook niet hoor, ze mist het ook niet als hij uit staat, soms vraagt ze wel om muziek, dan mag ze de radio aan doen met haar cd (ik help mee maar ze weet de goede knopjes te vinden zijn er ook maar 2)

wees blij dat ze geen interesse tonen en dat ze lekker bezig zijn met hun eigen speelgoed

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik geloof ook niet dat het ongezond is.
    Finn vind het wel echt leuk...maar ik laat hem niet de hele dag kijken. Dat zou pas ongezond zijn!

11. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wordt over 2 weken 4 en hij heeft zich nog nooit geinteresseerd voor de tv, zijn interesses liggen daar gewoon niet, hij is liever bezig, mijn jongste dochter vind er ook helemaal niets aan, mijn oudste daarintegen vond de teletubbies toen helemaal geweldig, daar kon ze rustig een half uur voor zitten en toen was ze nog geen jaar, was vooral makkelijk als mama moest koken;):)

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mijn zoon heeft ook totaaaal geen interesse voor de tv.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:D Heerlijk! De meeste moeders zullen zich precies de tegenovergestelde vraag (moeten) stellen: Kijkt mijn kind niet teveel TV? Wees blij dat je kind die tv nog (!) niets vindt. Hij vindt de wereld om zich heen duidelijker interessanter dan een twee dimensionaal beeld. Heel gezond hoor op deze leeftijd. Mijn zoontje van ruim 26 maanden vindt de tv nog steeds maar zo zo.. PRIMA! Ze kunnen hun hele leven nog onderuit gezakt tv kijken!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik sluit me bij cygnet aan. Hier vaak een strijd dat mijn zoontje de stoel voor de tv schuift en wijst dat hij wilt kijken en dat terwijl hij al een keertje 15 minuten heeft mogen kijken. En als je dan probeert uit te leggen dat hij al geweest is en dus niet meer mag..........huilen en bijna niet meer te stoppen. Dus lekker van genieten dat hij niet geinterreseerd is.

15. mroos

mroos Niet meer actief

Ik snap om eerlijk te zijn uberhaupt niet dat mensen hun kind tegenwoordig voor het jaar voor de tv planten, ik vind het iig hartstikke slecht;).

Dus ik zou blij zijn dat hij niet geinteresseerd is.

16. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant

Hier sluit ik me volledig bij aan.
    Onze meid van 19 maanden vind de tv ook helemaal niet interressant. Maar moet ook zeggen dat ze zichzelf heel goed de hele dag kan vermaken (tv staat overigens nooit aan).
    Tv kijken kan ze haar hele leven nog.
    Ik zou zeggen zolang mogelijk uitstellen dat tv kijken.

17. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben de tv nooit aan overdag. Alleen 's avonds. Mijn zoontje had er ook geen enkele interesse voor. Inmiddels wel een beetje hoor. Een bepaald riedeltje van Baby-tv (Tulli ed.) maar voor de rest, veel te saai. Dan moet je stilzitten, da's toch niks aan!
    Het enige wat hij wel ontzettend leuk vind zijn de liedjes van het zandkasteel, die kijken we nog wel eens op you-tube. Daarmee konden we toen hij net met de pot mee ging eten de laatste tien minuten tot het eten klaar was overbruggen.
    Ik ga het ook zeker niet verder stimuleren.

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Lijkt mij heel gezond, beter dan teveel kijken toch?! Hier ook een meisje die het weinig tot niets interesseert. Wat sinds een paar weken leuk is hier, is 's ochtends 'de wereld is mooi'. Alles 5 minuutjes, kabouter plop, bumba, k3. Dat heeft ze na hooguit 15 minuten wel gezien en soms kijkt ze helemaal niet, soms is ze meer geboeid. Vind het niet erg, ik stimuleer het verder ook niet want het komt vanzelf wel als ze wat ouder is.
    Met 16 maanden hier trouwens totaal geen interesse voor de tv.

Deel Deze Pagina