wanneer 1e kinderfeestje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door joyce1980, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Hoi,

Onze boef gaat 22 augustus voor het eerst naar de kleuterschool en wordt op 16 september 4 jaar.

Nu vraag ik me af, wanneer is het gebruikelijk dat je start met kinderfeestjes geven?
    Mijn gevoel zegt dat 4 jaar nog jong is, sowieso zit hij dan pas 4 weken op school, geen idee of hij dan al echt vriendjes heeft of niet.

graag jullie ervaringen en tips hierover!!!

thanks!! joyce

2. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hoi Joyce,ook onze meiden gaan 22 aug voor het eerst naar school,en worden ze 6 sep 4 jaar.Hier nog geen kinderfeestje hoor,dat wordt pas als ze 5 jaar worden.

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Bij ons ook pas als ze 5 wordt.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier mag Justin dit idd als ie 5 word. Hij vroeg t laatst aan mij of hij ook een partijtje mocht geven dan.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    fijn om te lezen!!

Mijn gevoel zegt ook duidelijk pas bij 5 jaar.
    dan zit hij al een jaar in de kleuterklas kent iedereen elkaar tenminste!

Fijn om te lezen dat er meerdere mensen zijn die het bij 5 jaar doen!

thanks, joyce

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.265
    36.102
    113
    Hier ook met 5 jaar hoor. Mijn zoontje gaat 5 september naar school en is de 13e jarig, dus dat vind ik ook nog te kort.

7. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij hebben dit jaar voor het eerst een feestje gegeven. Ze werd toen vier. Maar het scheelt dat ze zelf op twee feestjes was geweest. Een buurmeisje die vijf werd en een vriendinnetje die een oudere zus heeft en zodoende ook een feestje wilde. Ze vroeg er echt zelf om, dus vond ik het prima. Vier meisjes op bezoek gehad en ze hebben heerlijk gespeeld (en natuurlijk wat gesnoept ;))
    Ik denk zelf dat het een goed moment is als ze er zelf echt om vragen. Ingewikkeld hoeft het niet te zijn: ze vermaken zichzelf wel die paar uurtjes.

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    het scheelt voor ons ook dat hij pas 4 weken op de kleuterschool zit als hij 4 wordt, ik ken sowieso alle ouders dan nog niet, en zij ons niet.
    dat geld natuurlijk ook voor onze gup, als het nu richting het einde van het jaar zou zijn ofzo, dan had ik er misschien over na willen denken, maar nu vind ik het echt te snel.
    Hij krijgt gewoon een knalfuif voor zijn verjaardag!!!!

joyce

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als mijn dochter 5 jaar is mag ze een echt kinderfeestje houden. mijn dochter wordt 12 septmeber 4 en heeft dan net 2wk 4 dagdelen geoefend. is dus raar na mijn idee om kidneren uit te nodigen als je de ouders niet eens kent en de kindjes ook eigenlijk niet. na een jaar hebben ze vast vriendjes en heb je zelf ook wat meer contact met ouders

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zeg ook met 5 jaar. :)

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou op die leeftijd nog geen feestjes doen met alle kinderen uit de klas ofzo, maar je kunt best een paar kinderen rond dezelfde tijd uitnodigen.

Ik splits nu haar verjaardag op in 2 delen: kinderen 's ochtends, familie 's middags. In de familie zijn nog weinig kinderen, dus 's ochtends zijn het dan meer wat vriendjes van peutergym, een meisje van babyzwemmen van vorig jaar, etc. Zo komen er een stuk of wat kinderen, helemaal niet veel, maar het leek me leuker als die rond dezelfde tijd zouden komen en niet allemaal familie met nog 1 kindje ertussen ofzo. Zo hebben wij dus nu al een beetje een kinderfeestje, maar dan lekker met mama's erbij. Dat zou ik ook lekker houden, tot ze echt een beetje vriendjes hebben die vaker bij je thuis komen.

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris had met zijn 4e verjaardag zijn 1e kinderfeestje met klasgenootjes van de psz. Moet wel zeggen, dat hij toen al 2 kinderfeestjes van klasgenootjes had gehad en er dus ook zelf om vroeg.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou wachten tot je zoon 5 wordt met deze datum.

14. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    we doen het nu ook pas met 5, mocht hij er om vragen om bv toch 2 vriendjes van de kleuterklas uit te nodigen dan zijn die uiteraard welkom gezellig met de papa's en mama's erbij. maar echt kinderfeestje vind ik te vroeg.

Er komen toch al genoeg kinderen van vrienden en familie, dus gezellig is het toch wel!

thanks voor alle antwoorden.

joyce

slotje mag erop.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het eerste feestje zal zijn als zoonlief 5 wordt... oftewel op de basisschool. Maximaal 5 kindjes in totaal dus 4 worden er dan uitgenodigd..

wel een beetje voorbarig.. hij is vandaag 3 geworden :)

16. tulip

tulip Niet meer actief

gefeliciteerd met jullie kleine grote man!!!

Deel Deze Pagina