Vraagje over navel dochtertje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cocko, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik weet niet goed wat ik er van denken moet.. op internet is zoveel info beschikbaar. Misschien heeft een andere moeder dit ook wel eens gehad bij haar dochtertje of weet iemand wat is.
    Mijn dochtertje (bijna 3) had altijd een 'normaal' naveltje zeg maar, zag er gewoon netjes uit. Sinds een maand of 2 komt het echter steeds verder naar buiten. Ze is er zelf erg bang van en ik mag er ook niet aankomen. Volgens mij doet het niet zeer maar ik mag er absoluut niet aan komen en kijken mag ook niet want dan trekt ze direct haar hempje erover heen.
    Wie o wie kan mij helpen? Moet ik daar mee naar de dokter of zou het vanzelf over gaan? Ik heb op internet wel foto's gezien van een navelbreuk maar die puilen wel veel verder uit dan bij m'n dochtertje..

Alvast bedankt!

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou gewoon even langs de ha gaan. Die kan je zeker vertellen wat het is.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens! Blijkbaar is het toch wel gevoelig of pijnlijk omdat je er helemaal niet aan mag komen! Even langs HA

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Komt er echt een bult opzetten? Zou een navelbreukje kunnen zijn..
    Zou er sowieso even mee langs de HA gaan.

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja het puilt echt naar buiten zeg maar. Het is nu een knobbeltje op haar buik van ongeveer (ik schat het hoor!) 1-1,5 cm. Ik dacht ook aan een navelbreuk maar als ik foto's zie op internet zijn de navelbreuken over t algemeen veel groter?? En ik lees ook dat het binnen 1,5 jaar over moet zijn. Lijkt me erg lang..

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Gewoon naar de HA, die kan je ws met een klein lichamelijk onderzoek het beste informeren ;)
    Buikwandbreuken heb je sowieso in verschillende maten.

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Kdacht er ook al over om naar de ha te gaan, maar ja, ik wil niet zomaar gaan. Puf soms voel je je zo'n zeurmoedertje :( Dan wordt je weggestuurd met: och mevrouwtje, niks aan de hand hoor.. en dan denk ik: heb ik daarvoor z'n tijd gebruikt? :S vandaar dat ik eerst maar eens hier vroeg.. Bedankt in ieder geval voor de reacties!

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn zoontje heeft al vanaf zijn geboorte een navelbreukje en die is bult is ook maar een dikke cm. Zou toch voor de zekerheid langs gaan om te vragen of er iets aan gedaan moet worden of iets dergelijks.

Deel Deze Pagina