Hallo dames, Ik heb even een vraagje hoe nu aan te pakken. Maar zal even de situatie schetsen vooraf. Gistermiddag mocht onze dochter van 2,5 lekker badderen in de schelp achter thuis. Haar badpakje was nat en dat vond ze niet fijn. Dus haar badpak werd aan de kant gegooid en ingeruild voor een onderbroekje. Totdat ze zei; "mama ik moet plassen" Ik heb gelijk het potje buiten gezet en ze ging netjes op het potje! Resultaat een naaktlopertje (wonen beschut) die plast op het potje. Vandaag wilde ze ook de luier af toen ze wakker werd want deze was nat. En dat vond ze vies... Ze zou naar beneden komen en opeens zegt ze; "mama ik heb bah gedaan" Idd gepoept.. bovenaan de trap gelukkig kon ik het makkelijk en zonder smeren opruimen. Hele tijd lekker in jurkje zonder onderbroekje laten lopen en dus plassen op t potje. Een luierbroekje aangedaan ivm langere autorit.. en gelijk weer uit bij oma (plek van bestemming) Hele dag netjes op het potje! Maarr nu mijn vraag; " hoe leer ik haar om dr onderbroek uit te doen" en dus ongelukjes beperken... Daarnaast moet ze donderdag weer naar de psz en nu weet ik dus niet of ik haar een luierbroekje aan moet doen? Of gewoon zo weg moet brengen? Is pas de 3e keer psz, dus misschien is de combi niet handig.
Op de psz zijn meerdere kinderen, en zijn ze door het spelen soms afgeleid en denken niet aan potjes. ik zou -omdat t zo pril is- nog een luierbroekje aan doen.
Goed van dr, zeg!! Ik zou doorzetten nu en dus ook op de peuterspeelzaal geen luier om, tenzij ze bijvoorbeeld 3 ongelukjes heeft gehad maar dat kun je afspreken met de juf. Ze zijn daar wel wat gewend hoor. En als het niet wil dan kan ze een volgende keer zo weer wel een luierbroekje aan, maar ik zou haar een kans geven om het zonder luier te doen!
Niet helemaal mee eens. Er zijn meer kindjes, die allemaal mee doen met de plasronde. Onze dochter is dus meteen zo naar de psz gegaan en deed mee met de plasrondes. Beleid was na 3 ongelukjes een luier aan. Ze heeft nooit een ongelukje gehad. En dat terwijl ze ook jong zindelijk was: 2 jaar en 4 maanden. TS, overleg anders even met de psz. Desnoods nu met luier en dan de volgende keer zonder.
Bedankt voor de reacties! Vanochtend naar de dierentuin geweest en luierbroekje aan. bij het verschonen luiertje bijna droog. Maar enorme plas op de wc gedaan (vreemd toilet natuurlijk, maar lukte). Thuis gekomen luier uit en ook gelijk op het toilet geplast. De luier was wederom bijna droog. Helaas tijdens het schrijven van mijn berichtje hier een ongelukje gehad. Druk buiten spelen in haar huisje en ze roept ineens; "mama ik heb bah gedaan" Dit voelt ze dus nog niet helemaal komen.. maar dat komt vanzelf wel denk ik. Ga dus maar overleggen op de psz hoe we dit gaan aanpakken. Want ik wil graag doorzetten nu!