Welke slaaptrainer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Slaaptrainer dus....... Wat vraagjes:

Wie gebruikt er eentje en welke?
    Wat is je ervaring ermee en hoe heb je het aangepakt?
    En bij welke leeftijd ben je het gaan gebruiken?

Thnxx!

2. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wij willen de zazu slaaptrainer kopen (schaap).
    Dit vooral omdat we nu rolluiken hebben. Het is hier namelijk niet zo dat hij uit zijn bed komt. Maar door de rolluiken is het nu natuurlijk altijd donker. Door de slaaptrainer kan hij zien wanneer het ochtend is en hij naar papa en mama mag!

3. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
  4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Hier nijntje slaap trainer, ideaal! Vanaf ongeveer 2,5 jr gaan gebruiken.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hier is net een topic over.

Hier KidSleep Globetrotter. Supertevreden mee.

We hebben ook even de KidSleep Moon gehad. Die heeft meer functies, maar mijn dochter wilde haar oude schaapje (de Globetrotter) terug.

Beide maken geen geluid als hij naar de wakker stand gaat.
    De KidSleep Moon heeft een bijna-tijd-om-op-te-staan-stand (tijd instelbaar) en een going-to-sleep stand (tijd instelbaar) en een muziekje. Mijn dochter was gewend aan het simpele ding en vond dat dus maar verwarrend.

De KidSleep Moon heeft ook vrij veel (blauw!) licht, al kun je de intensiteit van het display wel instellen.

Vanaf 22 maanden heeft mijn dochter hem al.

Je moet gewoon heel duidelijk zijn: als het schaapje slaapt, slapen alle mensen en wordt er niet geroepen. Dit zul je wel een paar dagen moeten herhalen, overdag en voor het slapen gaan. Consequent blijven.

Je kunt er ook een sticker systeem aan koppelen als je kind een notoire spoker of vroeg-roeper is. 8 of 10 stickers op de kaart is een klein cadeautje. Ik heb mijn dochter zo aan het doorslapen gekregen.

6. misa

misa Niet meer actief

Bedankt voor het meedenken! Ik vind het wel een nadeel dat die oogjes zo hard open gaan...😏
    Die volledig ditigale zijn dan wel weer handiger. Maar oef wat duur. En dat vele licht.. Jammer da ze het allemaal net niet zijn voor zoveel geld.

Wij denken er nu over om met een digitale tijdschakelaar en een nachtlampje te werken. Maar geen bijna stand dus. Maar dat hebben er wel meer niet blijkbaar.

Hier voor het doorslapen en drama loos naar bed gaan ook een sticker systeem. Ging erg goed, maar nu een enorme terugval. Enorm balen want na ruim 2 jaar wil je wel een keer slapen...! ;)

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    De globetrotter van Kidsleep is minder duur en geeft minder licht. Oplaadbare batterijen erin en klaar!

8. misa

misa Niet meer actief

Zou je eerder zon kidsleep kopen dan een tijdschakelaar met nachtlampje gebruiken? En zo ja, waarom?

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier ook zazu. Onze kinderen (2 en 5) vinden het super. Van de ogen worden ze niet wakker, van het geluid wel. Het geluid kan ook uitgezet worden en voor middagslaapjes zit er ook een timer functie op. Lichtsterkte kan ingesteld worden. Ik vind het een wekker die langer mee kan dan andere slaaptrainers.

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wij gebben Samvan Zazu, geweldig ding. Veel beter dan die aap van babyzoo volgens mij. Die wist Gijs namelijk zelf open te krijgen of te ontregelen ook moelijk instellen.

Maar Sam is geweldig, sowieso digitaal met kinderslot. Ook geluidloos in te stellen. Mooie vind ik vooral dat hij het laatste half uur met kind mee aftelt, zo weten ze waar ze aan toe zijn. Ennnn als je handmatig de oogjes open doe gaan ze automatisch weer dicht als het nog geen tijd is. Ideaal ding :)

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoe oud is je kind?
    Ik denk dat het makkelijker uit te leggen is, maar geen ervaring met lampje.

12. misa

misa Niet meer actief

De eerste waar we het voor willen gebruiken is ruim 3,5. De volgende is ruim 2. Maar zij slaapt nu noodgedwongen bij ons op de kamer dus dat is nig niet handig nu.

Deel Deze Pagina