Hier ook dochter die 2.5 jaar wordt eind juli. Ze is zo lui, ze wilt gewoon niet. Ze zegt gewoon ik ga niet naar de wc of potje. Moet ik juist verder of stoppen. Ik ga stickers proberen kijken of dat lukt
hier nu 2,5 week bezig. Begonnen met een stickerkaart en na een x aantal een cadeautje. eerste week thuis met papa ging heel goed. toen gingen we op vakantie, dus ik hield m'n hart vast. Maar ging ook wonderbaarlijk goed. Nu weer thuis, gisteren op kdv hele dag in onderbroekje gelopen en potje zichtbaar neergezet. even extra tijd genomen om aan te geven dat het op het kdv hetzelfde werkt als thuis en 1 ongelukje, verder helemaal droog. slaapjes doe ik wel nog een luierbroekje aan en ook bij het weggaan. Ook sjouwen wij overal potjes mee naartoe (my carry potty enorme aanrader). En okee, ik kreeg van papa vandaag wel een appje dat haar poep vandaag midden op de vloer beland was.. maar ze had wel netjes haar onderbroekje uit gedaan, ze was dus net te laat... Hier werkt het vooral om het haar 'zelf' te laten regelen. Als we steeds vragen of ze moet plassen zegt ze nee en hebben we steeds ongelukjes, terwijl als wij het negeren gaat ze zelf zitten. Het lijkt soms ook zo normaal al voor haar dat ze vergeet te vertellen dat ze geplast heeft. vandaar dat wij na 1,5 week alweer gestopt waren met het stickervel hihi
Ik denk dat ze nog het niet snapt of/en geen controle over heeft. Als ik het met mijne vergelijk: hier binnen paar dagen zindelijk. Poep is nog lastig maar alle plasjes gaan op potje. Ze kan ook uren lang ophouden als ze weet dat er geen potje in de biurt is. Op wc elders nog niet geprobeerd Ik zou dus stoppen nu en elke dag misschien handig te vragen of ze onderbroek aanwil ipv luier. Zeg dat ze dan met onderbroek wel op potje moet etc. Had iemand tip met zwembroek of onderbroek onder luier misschien kan je die ook proberen
Ik zou ook nog even wachten. Wel het potje laten staan en af en toe vragen of ze er op wil, maar zo niet dan niet. Hier ging ze elke ochtend op de wc, maar plaste zelden, was puur voor de gewenning. Overdag geen interesse in potje of wc. En opeens wilde ze op de pot, onderbroek aan en binnen een week zindelijk, plassen en poepen. Ze moeten er zelf aan toe zijn, ben zelf geen voorstander van trainen als ze er niet aan toe zijn. Kost voor ouder en kind veel energie. Zou nog even geduld hebben.
Wat goed zeg, narjis en mijn dochter zijn even oud, op dezelfde dag en jaar geboren. Onze meid is lui pffff. Ze wilt niet zegt ze geen interesse
Mijn dochter is van 30-01-2013. Lukt hier ook nog niet dus... Mijn man zegt juist; doorzetten, maar ik mag elke keer alle plasjes opruimen. Zo vermoeiend.
Knap dat ze het zo snel doen, hier echt niet.... ze weet wat het potje en de wc. Vindt het ook erg interessant om er op te mogen zitten, weet ook wel wat de bedoeling is. Want ze riep een keer 'uhh poepen' en deed persen en deed per ongeluk een keutel. trots wat ze was! Maar dat was 2 maand geleden. En als wij naar de wc gaan zegt ze 'papa/mama plassen'.... maar nee hoor. Ze wil elke ochtend gewoon haar luierbroekje aan en zegt het als ze geplast heeft in luier. Ze wil dan wel direct een nieuwe, dus ze is zich wel degelijk bewust, maar ze vindt het wel prima zo. Toch starten met alleen een onderbroekje? wat vinden jullie...
Ons zoontje plaste voor de geboorte van zijn zusje al regelmatig op het potje maar daarna is het even stil komen te staan. 2 weken geleden weer begonnen en binnen een week was ie zindelijk overdag. Nu eigenlijk nooit meer ongelukjes, en deze week voor het eerst zonder luier naar de peuterspeelzaal geweest. Alleen het poepen is nog een beetje lastig, dat heeft ie nu 3 keer gewoon laten vallen zeg maar. Hij schrikt er zelf van en vindt het totaal niet fijn..