zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chaarr, 3 okt 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Maar on topic;

Onze dochter was 2,5 toen ze ineens heel veel interesse toonde in de wc.. dus voor ons was dat een signaal dat ze er misschien wel aan toe was.
    Eerst een tijdje op het potje, daarna al snel over op de wc.. zowel plassen als poepen.
    Natuurlijk is het de eerste dagen ook wel eens mis gegaan, maar ze heeft het echt snel opgepakt eigenlijk. Denk dan ook dat ze er echt aan toe moeten zijn.
    Wanneer de interesse of wil er (nog) niet is zou ik het nog even laten voor wat het is.

Sado vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Bij mijn oudste werkte het ook zo, dus ik dacht dat ik wel wist hoe het moest. Maar bij de jongste was het nu nog niet gelukt als we er niet keihard aan hadden gewerkt. Het is ook wel echt een beetje geluk hebben en ligt ook heel erg aan het kind.

@chaarr ik zou nog even wachten. Je hebt nog genoeg tijd.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier ging het bij alle drie anders. Ze waren wel wat jonger maar het was mooi weer en begon gewoon met in de blote billen laten rondlopen (tuin:thumup:). Er ging ook een fase van mentale voorbereiding aan vooraf. Bij iedere keer luier verschonen bv zeggen dat dit ook op de wc kan.

Bij 3 is omkopen ook wel een idee toch? Voor de motivatie?

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.412
    30.754
    113
    Vrouw
    Denk dat ze er dan nog niet echt aan toe is. Ik zou het even laten rusten, en over een paar maanden nog eens proberen.

Probeer in de tussentijd interesse te wekken dmv boekjes, mee naar de wc, potje op een duidelijke plek in de kamer.

Dan (als ze interesse gaat tonen) invoeren toilettijdstippen. Bijvoorbeeld na elk eetmomenten even proberen.
    Bij succes meteen belonen met complimentjes en aandacht (en eventueel iets extra, zoals 10 minuutjes schermtijd oid. Maar wat je wel DIRECT kan geven)

Bij ongelukjes altijd neutraal reageren. (Ik zie dat je geplaatst hebt. Kom we gaan een schone broek aantrekken) Zonder veel aandacht geven verschonen en zoveel mogelijk zelf laten doen.

Voor op de bank zijn de dry nites matjes ideaal. Of als je die te duur vind. Action heeft puppy-training matjes. Werkt perfect om een ongelukje op te vangen.

Succes.
    En laat je niet demotiverend door verhalen van anderen dat het met 2 jaar was gelukt. "Echt simpel, binnen 3 dagen was ze droog". Klopt. Bij sommige kinderen is het zo makkelijk. Maar lang niet bij iedereen. En dat ligt niet aan jou ;)

Dubbelgeluk en Nova1986 vinden dit leuk.
  5. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Hier de oudste jongens in een mooie week met blote billen in de tuin laten lopen na hun middagslaapje en toen was het zo voor elkaar. Maar dat is nu geen optie.
    Dus ik zou voor een luierbroekje kiezen en vaste wc momenten invoeren.
    - na het ontbijt
    - voor het fruit
    - na het fruit/ voor je om bboodschappen gaat
    - enz

Elke keer alles onderplassen is voor niemand leuk.

Deel Deze Pagina