Zindelijkheids training

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Esmaralda, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik ben nu sinds 2 dagen met mijn oudste bezig met zindelijkheid. Hij gaf sinds een paar weken steeds aan als hij moest poepen of plassen dus ik dacht ik probeer het.
    De eerste dag ging heel goed! 2 plasjes in het potje, de andere 8 er naast maar goed, voor een eerste dag super!
    Vandaag gaat echt SUPER goed, hij heeft al 7x in het potje geplast en zelfs 1x gepoept! Ik ben ZO ontzettend trots op hem! :D En nog geen ongelukjes. Hij speelt, zegt oh plasje en gaat naar zijn potje en plast.
    We belonen hem met een magneetbord van cars, en bij elk poepje of plasje mag hij een magneetje opplakken. Na 10x krijgt hij een klein cadeautje, dit is nu even voor het begin zodat hij het snapt. Later willen we naar 20x gaan.
    Ik sta daarnaast als een malloot te springen en dansen als hij iets gedaan heeft haha en dit vind hij prachtig.

Ik wil dit zo nog even door laten gaan, alleen wanneer ga je naar de volgende stap? En wat moet je doen? Onderbroekje aan? En op de wc? Kortom hoe hebben jullie het aangepakt? Wanneer weet je dat ze klaar zijn voor een volgende stap? En hoe ga ik hiermee door als we naar buiten gaan of op visite?
    Alvast bedankt voor jullie antwoorden! :D

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Helemaal niemand die het weet?

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hoe je verder gaat? Doe je hem nog een luier aan tussendoor? En als je weg gaat?

Hier gewoon luier uit = luier uit. Laten plassen voor je weg gaat (locatie dus niet te ver weg desnoods rondje om het huis, naar de brievenbus, etc). Of een locatie vlakbij waar ook weer een wc is. En zo ga je steeds verder (1ste tijd rolletje pedaalemmerzakken in de tas + setjes reservekleding mee).

Durft hij thuis ook op de wc? Hier ging hij eerst op het potje, kon ook op de wc, maar dat kon hij niet alleen (nog geen 2), vandaar zijn voorkeur voor het potje (kan ik zelf).

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik ben nu net met hem bezig, maar zal hem morgen gewoon op de wc zetten, kijken hoe hij dat vind :) Het gaat namelijk echt heel goed. Hij heeft de hele dag geen ongelukjes gehad.
    Hij heeft de hele dag in ze blote bips gelopen. Enige nadeel is dat onze wc verhoogd is en met een krukje komt hij er nog niet bij. Maar heb wel een verkleiner, dus probeer het morgen wel met hem :)

Vrijdag moet hij naar de psz, ik hoop dat ze willen meegaan in het oefenen. Zal dan idd pendaalemmerzakken meegeven en extra kleren.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn zoon vond het de 1ste tijd erg fijn dat hij het zelf kon en dan is een potje makkelijker dan op de wc waar jezelf niet op kan.

Zou hem inderdaad zonder luier naar de psz sturen (en met wat extra setjes) als hij het daar ook netjes durft aan te geven of deed hij dat daar ook al?

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook pamper meteen uitgelaten...
    Plassen ging na 2 ongelukjes perfect (en nu nog!), alleen het poepen ging en gaat hier nog niet geweldig. Krijgt daar tegenwoordig weer een pamper voor aan. Ze hield het anders gewoon 4 dagen op, terwijl ze ervoor minimaal 1 a 2x per dag poepte in haar pamper.
    Moesten echt weer een stap terug.

Laten haar hier ook altijd plassen voordat we de deur uit gaan. Extra setjes kleren meenemen (ip voorheen de pampers) en steeds langere uitstapjes maken.
    Hier overigens wel meteen op de wc gezet. Ze doet het nu op de wc en op het potje.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon was met drie dagen zindelijk. De vierde dag ben ik met onze zoon onderbroeken gaan kopen. hij mocht zelf uitkiezen. Deed hem wel met boodschappen en bezoek aan vrienden de eerste twee weken nog een luier om. Ik vond het zielig dat hij n zn broek zou plassen als we ergens waren. Maar zo grappig toen ik aan het winkelen was met de kids in de wagen hoorde ik ineens: "mama ik moet plassen" Hij had dus een luier om maar wilde daar niet in plassen. Hahaha gauw een wc gezocht voor hem! Daarna de luier weggelaten want hij wilde er dus niet meer in plassen :)

In het begin stuurde ik hem zelf ook nog regelmatig naar de wc omdat, als hij druk aan het spelen was, hij het nog niet op tijd aanvoelde. En later vroeg ik gewoon of hij nog moest plassen en dan dacht hij even na en zei dan ja of nee.

Nu geeft hij zelf aan wanneer hij moet, maar zet hem nog wel even op de wc voordat we ergens heen gaan en als we ergens weggaan (als dat kan natuurlijk). En ik heb toch standaard een droge broek, onderbroek en sokken bij me voor hem.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik denk dat hij nu eigenlijk wel 'zindelijk' is. Ik ben voorzichtig met dit woord omdat we pas ook pas 3 dagen bezig zijn ofzo, maar hij doet alles op de wc. Plassen en poepen en geeft hij ook aan. Dat is toch zindelijk?
    Gister nog op het potje en vandaag op de wc begonnen en het gaat gewoon goed! Hij geeft het zelf aan, maar als we gaan eten ofzo vraag ik het wel nog even extra.
    We gaan straks even onderbroeken kopen en dan gaat hij morgen zonder luier naar de peuterspeelzaal.

Zal ik hem straks als we onderbroeken gaan kopen nou een luier aan doen of niet? We gaan ook boodschappen doen. Ben zo bang dat hij dan in zijn broek plast.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Uit=Uit dus zonder luier op stap! Voor je gaat even naar de wc sturen en hem er niet net voor je gaat heel veel laten drinken.
    Een aantal supermarkten heeft wel een wc (jumbo hier wel), maar zoon ook weleens laten plassen op het parkeerterrein toen hij net zindelijk was en het niet meer kon ophouden.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    En misschien voor de langere uitstapjes luierbroekjes bij de hand houden? voelt voor hem meer als een onderbroek en niet als luiers. Maar niet meteen natte kleding als het mis gaat.

En verder eens met Yolanthe: uit = uit.

Het gaat toch super?

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Nou hij is nu naar de psz zonder luier! Onderweg ging goed en daar meteen op de wc een plasje gedaan. Ben heel benieuwd hoe het gaat straks :)

Share This Page