Onderzoek Kentalis (spraak/taal/concentratie ed)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lovelylonnes, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Afgelopen week hebben we in samenspraak met het CB besloten om voor Justin een onderzoek te gaan doen bij Kentalis. Dit ivm spraak/taal achterstand, concentratieproblemen en contactname.
    Tuurlijk ben ik blij dat ons "probleem" serieus genomen word, maar het is wel confronterend. Misschien heeft mijn kind wel "iets".

    Wie heeft hier ervaring mee??
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij hebben er wel ervaring mee. Vigo heeft dit onderzoek gehad via de observatiegroep van de intergrale vroeghulp. De testen worden op zeer speelse manier afgenomen bij de kinderen, maar hoe het allemaal precies in zijn werk gaat weet ik niet want de ouders mochten er niet bij zijn. Wij waren in het begin ook bang dat ons kind misschien wel 'iets' had, maar dat gevoel hebben we snel naast ons neer kunnen leggen toen we zagen hoe goed Vigo reageerde op alles. Hij heeft er verschrikkelijk veel baad bij gehad en hij heeft in die 6 weken observatie ontzettend veel bijgeleerd. Vigo gaat straks naar een speciale school en hij heeft er ontzettend veel zin in!
     
  3. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Thanx voro je reactie, Vigo is wel meer als een jaar ouder dan Jus, die moet nog 3 worden....
    Ik heb begrepen dat het om 1 ochtend gaat, het onderzoek.
    ben benieuwd, als het goed gaat nemen ze vandaag contact met ons op en dan zou het onderzoek over een week of 8 plaatsvinden.
    hier had ik een paar maanden geleden echt niet aangedacht, cb had het idd ook over dat Jus dan misschien 3 ochtenden in de week naar een speciale creche zou moeten, vind dit toch allemaal wel heel spannend!
     
  4. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik heb ook ervaring. ( of nou ervaring )

    ik heb bij baby en dreumis een topic geopend gister. misschien kunnen we ervaringen uitwisselen in de toekomst.

    ik weet niet wat kentalis is? ik ben ook nog zoekende naar een weg hierin allemaal.
     
  5. Bessy

    Bessy Actief lid

    18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Wat is Kentalis??

    Mijn zoontje (2,5) zit op dit moment in de molen bij een kinderpsycholoog...heb nu niet zoveel tijd, dus kom later terug voor een uitgebreide reactie.
     

Deel Deze Pagina