ik zit er aan te denken een zindelijkheidpakket aan te schafffen via kaatje katoen. heeft iemand hier ervaring mee? het gaat om een groot bedrag 55,- dus zou ik graag ervaringen van andere moeders willen horen. alvast bedankt!
Ik had er nog niet van gehoord, klinkt wel interessant. ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik lees met je mee...
Het lijkt mij wel ideaal... met deze luiers voelen ze dat ze nat zijn en krijgen ze zodoende motivatie om naar de wc/op het potje te gaan. Ik heb er geen ervaring mee, maar tegen de tijd dat Thirza er aan toe is, denk ik dat ik zoiets wel handig zou vinden. Alhoewel je natuurlijk ook enkel een overbroekje over een onderbroekje kunt doen he?
Rozemarijke, ik heb haar laatst inderdaad geen luier maar alleen een onderbroek aangedaan met een lange broek daar overheen. ze plaste werkelijk waar ieder half uur! ik bleef bezig met verschonen. je kunt ook niet wachten, alles is zeiknat. ze plast, vind het vervelend dat ze nat is en wordt direct verschoond. ik had niet het idee dat het leerzaam was omdat ze een half uur later weer in haar broek ging plassen. nu hoop ik dat ik met de luiers van het zindelijkheidspakket even kan wachten met verschonen, dat het merkbaarder voor haar is dat ze nat is en zodoende leert aan te geven dat ze op het potje moet. of ben ik nu veeleisend?
Zwaantje, dit zit in het pakket: Zindelijkheidspakket Wij hebben een zindelijkheidspakket samengesteld voor kinderen die oud genoeg zijn, zo tussen de 1,5 en 2 jaar, om zindelijk te worden. Kinderen die zelf nog niets aangeven kunnen een zetje krijgen door het dragen van een wasbare luier die nat aanvoelt na gebruik! Het zindelijkheidspakket bestaat uit: * 5 luiers Kaatje Classic Large * 2 Prorap luierbroekjes maat L of XL (afhankelijk van het gewicht van uw kind) * 2 Bright Bots oefenbroekjes in de door u gewenste kleuren * gebruiksaanwijzing Wanneer uw kind vrijwel zindelijk is, is een oefenbroekje een uitkomst: enkele druppeltjes urine of een redelijke plas kunnen zo prima opgevangen worden zonder dat de bovenkleding nat wordt. Met nadruk willen wij u erop wijzen dat de oefenbroekjes niet de functie van een luier hebben, dat wil zeggen dat een oefenbroekje geen peuterplassen kan opvangen.
OK, ja, als ze nog niks aangeeft en elk half uur plast, is dat idd niet handig. Dan zijn die luiers misschien handiger als voorfase, alhoewel ik me ook wel een beetje afvraag of ze er aan toe is, als er elk half uur een beetje komt... Maar dan zou ik zelf voor die luiers gaan dus... Kids waren vroeger ook eerder zindelijk toen het allemaal nog met katoenen luiers ging he? Dus het zou moeten werken,
ja, dat is ook het nadeel van de huidge wegwerpluiers, ze absorberen te goed. af en toe trekt mijn dochter aan haar broek of gaat ze bovenop het potje staan zodat ik weet dat ze moet poepen of plassen. dat is dan ook regelamtig het geval. ze is erg trots als ze wat op het potje heeft gedaan. vroeg of laat moet ze toch zindelijk worden dus denk ik laat ik er dan maar meteen mee beginnen. ze is nu anderhalf. alleen kost het pakket 55,- en dat vind ik erg veel geld. hopelijk is er iemand op het forum die er echt ervaring mee heeft, wie weet!
Het kan ook simpeler hoor... als je wilt dat ze voelen dat ze nat zijn kun je ook gewoon een onderbroekje aandoen en dan een luier eroverheen. Als ze plassen wordt het onderbroekje nat, voelt vies maar je vloer zit niet 20x per dag onder. En je kan bij de hema broekjes kopen met drukkers aan de zijkanten. Van binnen zijn ze katoen en van buiten zit er een plastic laagje. Zijn wasbaar in het machien. Verder moet een kind er wel aan toe zijn... ze moeten lichamelijk in staat zijn plas kunnen ophouden en beseffen van mijn blaas is vol er komt zo een plas aan. Als dat eenmaal er is dan is zindelijk zijn een kwestie van dagen. Verder buiten gewoon in een onderbroek laten lopen, potje bij de hand en belonen als er iets in terecht komt. (stickersysteem) Ikzelf zou er geen 55 euro voor neer leggen.