Mijn dochter is 4 en is al een jaar zindelijk. Alleen overdag. 'S nachts doen we haar nog wel een luier om. Vind zelf dat het wel erglang duurt nu eigenlijk. Ze zegt dat sze het niet voelt wanneer ze moet plassen. En ik geloof dat ook. Ze valt weleens in slaap overdag en voelt het dan ook niet en zo heeft ze weleens in haar autostoeltje geplast. Hoe kan ik met haar oefenen? Straks is ze eenpaar jaar verder en heeft ze hem nog steeds om als we zo doorgaan. Wie heeft er tips voor mij??
Tja, volgens mij moet dat toch zelf komen... Hier nu een paar maanden zindelijk overdag en slaapt overdag ook zonder pamper. Meestal wil ze 's nachts nog een pamper aan terwijl ze meestal eigenlijk droog is 's morgens. Hebben we niks voor gedaan... Laat haar altijd voor het slapen plassen en maak haar dan ook niet meer wakker of zo om nog eens te laten plassen. Maar weet ook niet hoe lang het soms kan duren? Misschien dat anderen daar beter een antwoord op hebben?
Hoi, hier ook gehad, dagzindelijk met 2 jaar en 3 maanden en de nacht altijd een natte luier. Toen ze bijna 4 werd om 23 uur wakker gemaakt om te plassen, toen werd ze razend. Wel even doorgezet (want dan was ze in de ochtend wel droog) maar na een tijdje op z'n beloop gelaten en na een aantal ongelukjes ging het opeens goed. Ik had op een gegeven moment ook het idee dat het niet vanzelf zou gaan. Succes,
Mijn zoon is 's nachts ook niet zindelijk. Hij is nog nooit een nacht droog geweest. Hij zou het heel graag willen. Het is niet afwijkend voor een kind op deze leeftijd. Het moet vanzelf komen.
Is inderdaad iets wat je niet kunt afdwingen. Maar het kan van de ene op de andere dag (nacht) goed gaan. Dus het lijkt soms of het nog jaren kan duren (en dat kan ook) maar het kan ook volgende week ineens lukken. Ik weet dat het bij jongens wel tot 8 jaar kan duren (en dus geen andere oorzaak hoeft te hebben). Bij meisjes weet ik het eigenlijk niet.
Onze zoon is vanaf februari dagzindelijk en heeft periodes gehad van 's nachts ook droog maar nu al een lange tijd niet en is het elke ochtend weer de vraag komt hij doorweekt naar me toe of past het wel in de luier? Ik las ergens dat bedplassen tot volgens mij 5/6jaar zowiezo "mag" om het maar even zo te zeggen. Daarna kunnen ze kijken of het iets medisch is. En soms is er niks aan de hand en duurt het gewoon lang. De broer van mn vriend heeft tot 7/8jaar elke nacht in zn bed geplast, niks medisch aan de hand. En de vader van mn vriend heeft ook heel lang 's nachts in zn geplast. Geen idee of daar een medisch probleem was.
Ik wil toch graag de ervaringen van moeders die het wel zelf een handje hebben geholpen Weet dat het vast wel een keer komt voor ze 18 is, maar dat is de vraag nu niet
Dat KAN niet, je kind moet zelf het signaal krijgen. 4 jaar is nog vroeg voor s nachts. 7 jaar zijn de meesten s nachts droog.
Mijn dochter had altijd een natte luier na het slapen. Ik heb geen zin in luiers tot haar 7e. Heb haar op een dag uitgelegd dat ze vanaf dan zonder luier slaapt en dat ze op het potje mag plassen als ze moet, potje staat op haar kamer. Ik maak haar wakker om te plassen als ik naar bed ga. Het heeft een week geduurd en nu is ze droog ' s nachts en gaat ze ook zelf op haar potje plassen. Natuurlijk is het niet aan te leren om wakker te worden van de aandrang maar het is wellicht wel te stimuleren? Hier werkt het prima in ieder geval.
Ik heb het twee weken lang geprobeerd. Weinig drinken na het eten, plassen voor het slapen, laten plassen voordat ik naar bed ging. Maar hij kwam minimaal 3x per avond/nacht bij me met een natte broek. Na twee weken had hij (en ik) zoveel slaaptekort door het vele wakker worden dat ik ermee gestopt ben. Ik heb ergens gelezen dat de meeste urine binnen twee uur na het slapengaan geproduceerd wordt. (Geen idee of dat waar is, bij mijn zoon dus niet ) Dus je zou haar kunnen laten plassen twee uur nadat ze naar bed is gegaan. Maar denk ook dat het vanzelf moet komen. Ze moeten zelf wakker voelen met de aandrang om te plassen.
Je kan het idd niet helpen. Onze zoon was ca 1 jaar na zijn dagzindelijkheid 1 nacht droog gebleven. We hebben hem toen de hemel in geprezen en nog een week een luierbroekje aan laten doen snachts. Toen deze op 1 ongelukje na, droog bleef hebben we hem zonder luier laten slapen. Het ging ineens goed. Van de ene op de andere dag. Zonder het erover gehad te hebben of wat dan ook.
'Helpen' heeft geen zin. Ze moet het zelf aanvoelen. Dochter was dagzindelijk toen ze 2 was en pas net nachtzindelijk ze is bijna 6.. Ze wou zelf heel graag droog blijven 's nachts maar het lukte gewoon niet. Ze voelde het niet, zei ze steeds. En ineens.. van de ene op de andere nacht.. droog! Dat is nu sinds een maand ongeveer en de ongelukjes zijn op 1 hand te tellen.