Zindelijkheidstraining en kdv

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by zogelukkig, Oct 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hier op vrijdag begonnen met zindelijkheid maken (donderdagavond de luiers uit la gehaald) en op woensdag was ze echt goed zindelijk.
    donderdag naar het kdv en daar mocht ze op haar tijden naar de wc en hele dag droog gebleven.
    ze poept ook al op de wc
    dus met een week zindelijk

2. p1982

p1982 Niet meer actief

oja had een boekje zindelijk in een week met veel tips. ook dat je geen luier om moet doen als je naar buiten gaat

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63

Hihi,inderdaad dat kan ik met je mee aanraden!
    Wat super dat het zo goed gaat! Echt iets om trots te zijn he. Maar ook wel weer een slikmomentje vond ik. Mijn kleine mannetje wordt steeds groter.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat had ik ook hoor! Hij is nu echt een meneertje aan het worden!;)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Met oudste heb ik die ervaring ook, dat zindelijk worden bij (ongeveer) 3,5 heel snel gaat. Overdag was hij met 3 jaar en 2-3 maanden zindelijk, en 's nachts vrij kort daarna ook.

(dochter doet het anders. Zij werd overdag zindelijk met 2 jaar en 2-3 maanden, en hoeft nu ook geen luier meer om bij haar middagslaap. 's Nachts nog wel, maar volgens mij plast ze hem pas vol als ze 's morgens wakker wordt - lekker makkelijk, denkt ze dan :)).

Maar goed hoor, van je meneertje! Mag hij trots op zijn, dat het zo goed lukt.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij 26 en 23 mnd net zo`n groot succes hoor ;)! Dochter met 26 mnd in 1 ochtend zindelijk en zoon met 23 mnd binnen een paar dagen.
    En er zijn er ook genoeg van 3,5 waarbij het helemaal niet makkelijk gaat omdat ze niet willen of zo gewend zijn aan die luier.

Is niet mijn ding om tot 3,5 te wachten, ben blij dat ik allang uit de luiers ben.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat het geen kwestie is van wachten, anders dan 'wachten op het moment tot ze eraan toe zijn'. Als ze hun sluitspieren niet kunnen beheersen valt er weinig te trainen/oefenen. En het ene kind is eerder zo ver dan het andere.

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Bij ons doen ze op het kdv ook erg hun best om mee te trainen. Ik gaf wel 2 setjes droge kleren mee, met de afspraak dat na het tweede ongelukje weer een luier aan zou gaan. Bij ons ging het met poepen nog heel lang fout en ze hebben zelfs een keer zijn kleren al gewassen en gedroogd voor me, vond ik wel heel lief.

Staand plassen kunnen mijn kinderen niet zo goed, ze plassen altijd over hun voeten en handen heen.

9. zogelukkig

Hier had dat een medische reden.

10. zogelukkig

Dat hebben wij toevallig zondag tijdens een wandeling geprobeerd, wat een gedoe met kleren aan; haha! Ik zag de eerste druppels over zijn broek heen gaan en heb hem toen laten hurken/hangen in mijn linkerarm en met mijn rechterhand stuurde ik zijn piemeltje. Dus de broek hing voor de plasstraal, net als bij meisjes zeg maar.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier ook met 23 maanden (zoon) en 24 maanden dochter (alleen die poept nog wel in de luier)... Zoon in 1,5 week en dochter in 2-3 dagen. Heerlijk een luierloos (bijna) leven.

Staand plassen kan zoon gelukkig heel goed maar toen hij dat nog niet zo goed kon. Achter het kind gaan staan, oppakken bij beide bovenbenen en met één hand het piemeltje wat naar beneden duwen. Gaat hier prima. Bij meisjes werkt dit ook heel goed (maar dan hoef je niets extra's te doen)

Ik denk dat het met wat oudere kinderen OF heel makkelijk gaat omdat ze het snappen of juist om dezelfde reden moeilijk. Een ouder kind zal meer een eigen mening hebben over het geheel.

12. zogelukkig

Zoiets dus! Ik liet zoon alleen hangen aan mijn arm.

Share This Page