Hoe doen jullie dat? Vangelis is nu overdag zo goed als zindelijk, hij plast alleen nog op het potje met af en toe een ongelukje. Hoe doen jullie het met weg gaan? Gister in de auto toch een luier om gedaan (altijd ritten van minimaal 1 uur). en morgen wil ik naar ballorig. Wel of niet een luier om doen? Of geen luier om en dan extra kleding mee?
Ik zeg: Geen luier omdoen! Anders is het voor je kindje niet duidelijk hoe of wat. Er gaan (zeker in het begin) ongelukjes gebreuren dus neem in het begin zeker 2 setjes schone kleding mee (én een extra plastic zakje om de natte kleding weer in te doen). Het is voor een kind echt wennen om niet zomaar zijn/haar plas te laten gaan en daar horen ongelukjes bij. Zodoende leren ze ook. Let wel op dat JIJ op moet letten dat hij regelmatig gaat plassen, zelf denken ze daar vaak nog niet aan. Vraag het in het begin zeker ieder half uur even en plas altijd voordat je weggaat. En als je bij Ballorig binnenkomt moet je ook meteen even gaan plassen met hem. En tussendoor ook weer even natuurlijk. Het is in het begin een hele klus om zo vaak naar de wc te gaan maar dat wordt vanzelf minder! Veel succes! Leuk hoor, weer een mijlpaal!
Geen luier om is het duidelijkst. Alleen soms is het ontzettend onhandig om wel ongelukjes te hebben. Wij losten dit op door een onderbroek aan te doen en daar overheen een luierbroekje. Op die manier voelt het kind wel dat het een ongelukje heeft gehad maar heb je er geen 'schade' van.
Wij deden de meiden dan ook geen luier meer om.Wat we wel deden was een onderlegger in de auto stoel leggen voor het geval dat.Denk dat tijdens het spelen de meeste ongelukjes gebeuren.Hoe ga je dat doen tijdens het spelen bij ballorig?
Ze kregen hier alleen nog een luier om bij lange autoritten. Verder niet meer, m'n ene dochter wou dat ook helemaal niet. Maar dan wel héél vaak vragen of ze moesten plassen haha, was als de dood dat ze het in hun broek deden
Ik heb mijn dochter vanaf dat ze zindelijk was nooit meer een luier of luierbroekje aangedaan, veel te onduidelijk voor ze! Ik nam wel schone kleren mee, maar na een paar maanden zei dochter dat het niet meer hoefde. Altijd even plassen voor we ergens heen gaan of vandaan gingen, later deed ik dat niet meer. Maar jouw zoon plast alleen op het potje? Hoe doe je dat dan in Ballorig, want daar zijn alleen wc`s? Of neem je het potje mee?
Hoe pakte jullie het aan, steeds met je kindje naar de wc of het zelf laten aangeven. Dochter loopt hier nu ook op dag 4 zonder luier. Zolang we haar regelmatig meenemen naar de wc blijft ze droog maar als we dat niet doen komt ze er niet zelf mee.
Ben ik vast 1 van de weinige die wel wat aan deed met weggaan. Ik meldde van tevoren dat ze moeten zeggen als ze moeten plassen. Het is altijd goed gegaan. Het idee dat eentje moet plassen en er is geen wc in de buurt of wat dan ook vond ik veel erger.
Potje in de kamer en het zelf laten uitvinden, dochter vond het potje niets en wilde op de wc, maar gaf het zelf aan.Ze heeft een morgen geoefnd met het potje en was toen zindelijk en ging op de wc. Eerste keren alles op de vloer, daarna helft v/d plas op de vloer en de rest op het potje, een stuk of 6 ongelukjes en toen was het klaar. Als ze alleen zindelijk is als jij haar stuurt, dan is ze nog niet echt zindelijk.Ze moet het zelf door krijgen en het regelen.
hier hetzelfde sidmick jelle word maandag 3 wil graag zonder luiier ook vandaag!! maar al drie natte broeken gehad en hij moet om het half uur en dan neem ik hem mee naar toilet doe ik dit niet dan is zijn broekje al nat en zegt ie "mem plassen"maar dan zijn de eerste druppen al gekomen ik vind zelf om het halfuur wel erg veel, dus denk zelf dat het nog geen zin heeft wat vinden jullie????????????????? eerst was het om de 20 minuten nu om het half uur dus
Sidmick, dat deed mijn dochter ook niet, dus steeds maar blijven vragen. Op een gegeven moment ging ze het idd zelf aangeven.
Ze plast nu ongeveer om de 2 uur. Maar als wij het zeggen dus. Ik ben het ermee eens dat ze het zelf aan moet geven maar dat doet ze niet. En luier om wil ze absoluut niet dus ik moet toch wat.... Niet makkelijk hoor pfff
Fokje: Dat wordt al snel minder hoor! Ik maakte hier de fout om soms wel, soms geen luier aan te doen. Toen ik eenmaal de knoop doorgehakt had heeft hij na twee dagen bijna geen ongelukjes meer gehad en hij heeft nu de afgelopen 2 maanden helemaal geen ongelukjes meer gehad, ook niet in bed. Sinds een week krijgt hij ook 'snachts geen luier meer om (normaal altijd om 24:00) en ook dat gaat helemaal top. Dus het ging bij mij pas goed toen ik duidelijkheid gaf door helemaal geen luier meer om te doen. Daarvoor wist hij eigenlijk niet zo goed of hij nu wel of geen luier omhad. (Ik kan me als de dag van gister herinneren hoe trots ik was toen hij de allereerste keer droog bleef bij Ballorig). Ik heb trouwens al heel snel niet meer aan hem gevraagd of hij moest plassen. Zo leerde hij het zelf heel goed aanvoelen. Hij is ook nooit te laat bij de wc.
Ik hoor een paar meiden zeggen dat het een hele klus is, en dat is het ook wel. Alleen niet voor lang is mijn ervaring. Hoe dan ook: ze moeten er een keer doorheen, en jij dus ook! Er komt een moment dat je de knoop doorhakt en dat gaat vrijwel nooit gepaard zonder ongelukjes. Ze zijn immers zo gewend aan de luier. Toen ik eenmaal doorzette was ik er zo doorheen! (en ik was ook echt niet blij toen hij op een drukke zaterdag de hele halfords onderplastte en was in staat om het op te geven...)
Heb je al eens geprobeerd om haar een weekje helemaal te laten gaan? ieder ongelukje even te benoemen met: getsie, das nat! en dan zonder er een poespas van te maken schone kleren aan te doen? Het gaat veel was opleveren maar je winst is waarschijnlijk dat ze het na een weekje misschien zelf aanvoelt in plaats van op jouw commando te gaan plassen. Want dat is wat ze nu eigenlijk leert en steeds meer eigen maakt in plaats van haar eigen lichaam leren kennen.
In praktijk is dat helaas gewoon niet mogelijk. We zitten al met het praktische probleem dat ze 2x per week naar het KDV gaat en ze dan zowieso een luier aan moet. We maken ook geen big deal hoor van ongelukjes. We hebben nu juist een mooie week om te oefenen omdat ze nu de hele week thuis is
Een beetje vreemd dat ze op het kdv een luier aan moet.Wanneer mag ze daar dan komen zonder luier? Gewoon zonder luier naar het kdv laten gaan hoor! Waarschijnlijk heb je haar binnen 1 week wel zindelijk.Suus was het binnen 3 dagen,en Tessa vanaf dag 1 geen ongelukjes.