Zindelijkheidstraining en weg gaan

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by missym, Dec 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Tinkerbel: Ik had zoiets van: We zien wel, al zou hij over drie jaar pas 's nachts zindelijk zijn. Wij legden hem zonder luier weg en deden dan om een uur of half twaalf na een plasje een luierbroekje om. Vorige week vroeg ik zachtjes: Zal ik je luier even omdoen? Toen zei hij: nee, onderbroek. Sindsdien is hij dus ook 's nachts zindelijk en wordt hij 's nachts niet eens wakker om te plassen. Ik had verwacht dat hij een jaar of vier zou zijn voordat het rond zou zijn maar het is dus al met ruim twee en half. Overdag heb ik hem gestimuleerd in het zindelijk worden, en de nacht heb ik aan hemzelf overgelaten en dat is dus heel erg goed gegaan. Vreemd idee soms om al een volledig zindelijk kind te hebben! Ik ben benieuwd of het met mijn dochter straks net zo makkelijk gaat.

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Oh en dat poepen was hier ook een drama. Ik heb toen een dag of vier geen enkele keer een luier omgedaan. Hij moest toch een keer poepen. Dus ook die vier nachten toen niet (veel gewassen dus qua bedplassen) omdat hij het anders 's nachts deed in zijn luier. Ik had het idee dat hij het vertrouwen van mij moest krijgen en dat hij dus door mijn leiding doorkreeg dat het gewoon goed was om op de wc te poepen. Na twee dagen deed hij het netjes op de wc en was er geen enkele vorm van drama meer. Probleem was hier dat hij het in zijn luier ook niet meer prettig vond eigenlijk.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    zo trots vandaag nog geen natte broeken en 4x naar de wc geweest jelle zegt het zelf!!!!!!!!!!
    nog niet gepoept gisteren en vandaag

morgen de hele ochtend weg, te winkelen ben erg aan het twijfelen maar zo te lezen nemen veel schone kleding mee, maar denk dat ik kies voor een aantrek broekje en dan maar zien dat hij het wel aangeeft , denk er nog even over na

4. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik had toch maar wel een luier om gedaan, we gaan thuis nu weer gewoon verder.

Net weer 1 ongelukje, hij is ook echt heel moe. Gister ook 1 ongelukje en die dag daarvoor ook 1 ongelukje.

Is nog te overzien dus en het gaat de goede kant op!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier helemaal geen ongelukjes, maar ben nog niet vaak lang weggeweest, gisteren 1,5 uur en papa vandaag ook even. Eva is nu 1,5 week zindelijk en ook 2 nachten droog gebleven. Ze heeft dan altijd wel een luier om, maar plast er dan gewoon niet in en moet dan 's ochtends heel nodig plassen ;). We hebben nu uitgelegd dat ze ons moet roepen als ze 's nachts wakker wordt en moet plassen, eens kijken hoe dat gaat. Als het goed blijft gaan laten we de luier uit.

6. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ja wij waren 4 uur in ballorig, net te lang en te druk om hem niet om te doen. Maar sinds we thuis zijn gaat het weer goed :)

7. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Bedankt. Ik ben nu heel voorzichtig blij, hij is nu al 4 dagen echt volledig zindelijk. En morgen gaan we voor het eerst boodschappen doen zonder luier...en maandag begint voor het eerst peuterspeelzaal weer. Maar hij doet het zooo goed, ik ben zo apentrots zeg maar! hi hi

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier meteen volledig de luier uitgelaten (behalve s'nachts) de eerste keer lang in de auto nog wel 1 omgedaan, maar was onnodig.

verder heel vaak vragen of hij naar de wc moet. en je wordt een talent in toiletten in winkels vinden hoor. je merkt met een kind dat ze (vaak) wel behulpzaam zijn.

s'nachts heeft hij nog ong een half jaar een luier aangehad, maar meer omdat hij het zelf wilde. nu is hij er sinds een paar dagen vanaf.

De jongste is mondjesmaat ook bezig met zindelijk worden, maar mist nog net de laatste schakel dus dat wordt nog ff wachten

9. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Pff ik zoek ff een peptalk. Dag 4 van de training, maar net weer (net als gisteravond) in zijn broek gepoept...

Doorzetten of is hij er nog steeeeeeeds niet aan toe? Ik moet hem continue vragen, moet je plassen, moet je plassen.

Zit er ff doorheen.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar plassen lukt wel al op het potje? Poepen kan toch net weer een stapje te ver zijn misschien? Mijn dochter plast wel op het potje maar poepen wil ze toch echt liever in haar pamper.

Komt echt wel goed meid!! Zou nu gewoon doorzetten en volhouden anders is het ook zo jammer.

Hier gaat het plassen trouwens goed, gister bij het weggaan toch maar een pamper omgedaan. Vandaag blijven we lekker thuis dus kan ze lekker thuis plassen op het potje. Vanmorgen had ze al een poepie gedaan toen ze uit bed kwam dus dat zat in de de luier.

We zwaaien het plasje altijd uit wanneer we het weggooien in het toilet en het zinnetje 'plasje doen?' is hier thuis nu echt hot..
    Bij het weggooien zegt ze nu ook 'Daaag plasje doentje!' :p

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Misschien even overleggen met de PSZ? Hier was Jari een week zindelijk toen ik hem al mee mocht geven en alleen de allereerste keer had hij een ongelukje daar, verder geen enkel ongelukje daar. Hier waren ze heel makkelijk, en vonden ze het juist fijn dat hij bijna zindelijk was. Ze zeiden ook: De meeste kinderen hebben de eerste keer op de psz een ongelukje omdat ze dan even niet beseffen dat ze nu ook naar de psz gaan zonder luier. Zijn dan even zo gewend nog dat ze het daar in hun luier kunnen doen.

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Oh en de eerste keer boodschappen doen: Laat je niet uit het veld slaan als hij de eerste keer een ongelukje heeft! Hij moet even de slag te pakken krijgen en als hij thuis zindelijk is, heeft hij die slag zó te pakken.

Missym: Eén ongelukje op een dag gaat zeker de goede kant op!

13. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    gister hier de hele dag droog gehouden.
    Wel met supporten door steeds te vragen.
    Gisteravond zonder luier meegenomen naar een verjaardag en daar heeft ze zelf 2x aangegeven dat ze moest plassen.
    Vanmorgen wel 1 ongelukje.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    he sidmick wat goed van haar, hoe houd is jullie dochter??

jelle heeft gisteren 2 ongelukjes gehad, vanmorgen weg geweest cadeautjes kopen jelle een pamper om gedaan bij thuiskomst zei hij direct ik moet plassen dus direct naar de wc, en de pamper was nog droog!!!!!!!!!! daarna nopg 2x geplast op de pot hij geeft het zelf aan.
    het poepen houd hij in, hij zegt dat hij dit doet, maar vanmorgen heeft hij in de pamper gepoept (na de nacht)
    hij poept normaal 2x daags gisteren en eergisteren niets later op de avond klaagde hij over buikpijn en vertelde hij dat hij niet op de wc wou poepen
    hoe doen jullie dat??

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Fokje: Ik heb doorgezet en hem vier dagen helemaal geen luier omgedaan. Heeft daarna nooit meer gevraagd om een luier om in te poepen en inderdaad twee dagen buikpijn gehad (in plaats van iedere keer omdat hij eigenlijk ook niet meer in zijn luier wilde poepen). Ik heb hem die vier dagen dus ook geen luier in de nacht omgedaan! (Heel veel gewassen toen).

Sidmick: Wauw, wat goed van je meisje! Complimenten!

16. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Yeaah blij dat ik heb volgehouden, hij heeft vanmiddag niet geslapen (en eigenlijk red hij dat net niet) en toch kwam hij net naar me toe 'mama ik moet plassen'. Zo trots, we hebben een vreugde dansje gedaan :D

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ohhhh wat leuk zeg! Heerlijk he, als ze het beginnen te begrijpen!

18. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Mijn zoontje hebben we eerst wel een luierbroekje aangedaan als we weggingen, maar toen had hij nog veel ongelukjes.
    Vanaf het moment dat hij echt zindelijk was niet meer. En in het begin nam ik schone broeken mee. En inderdaad je gaat met je peuter overal naar de wc. Bij de ah, bij de bakker, bij de schoenenwinkel, plassen tegen een boompje (ach.. tis even wat anders, haha)
    Nu zijn we zover dat op het moment dat hij het zegt dat hij het nog best een kwartiertje op kan houden, en hij heeft al heel lang geen ongelukjes meer gehad.
    In de tijd dat ij een luierbroekje om had was hij wel wat in de war. Altijd had hij vaak daarna een ongelukje, dus misschien is gewoon doorzetten en schone broek meenemen wel beter.

19. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Ik heb nu bij de Hema z'n speciaal onderbroekje gekocht. Dat is badstof van binnen maar plastic van buiten. Ziet eruit als een onderbroek, hun voelen ook de natheid ervan alleen het houd de plas tegen! Lijkt me super voor onderweg, ik ga het morgen uitproberen.

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    nou vandaag was drama. 5x een natte broek.
    Ik heb haar totaal niet gecoacht. Wou weten of het het zelf aan zou geven maar dat deed ze dus totaal niet.
    Maar luier om wil ze dus ook niet. (das 's avonds al een hele strijd) Denken jullie gewoon door blijven zetten of toch nog niet aan toe. Ze is trouwens 2 jaar en 3 maanden.

Share This Page