Zindelijkheidstraining en weg gaan

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missym, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    lastige keuze... Aan de ene kant wil ze zelf geen luier meer om maar waar ik benieuwd naar ben: Waarom niet? Omdat ze graag een grote meid wil zijn en op de wc wil plassen? Of zit dat ding gewoon niet lekker?

Verder zou ik niet teveel wisselen van gedachte. Want één dagje is geen enkele graadmeter. Als je iets probeert (of dat nu doorzetten of nog niet doorzetten is) zou ik het minstens twee weken volhouden. Dat is wel zo duidelijk voor je dochtertje. Dus niet de ene dag wel coachen, de andere dag niet. De ene dag wel zindelijkheid doorzetten, de andere dag weer niet. Eén lijn trekken voor je dochter zou mijn advies zijn.

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Pfff hij blijft gewoon in zijn broek poepen, nu weer. Gister ook, die avond ervoor ook.

Plassen gaat dus helemaal goed, maar poepen zorgt voor een ongelukje per dag.

Hoe los ik dit op?

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter heeft gewoon wat langer luierbroekjes gedragen. Al haar plasjes deed ze al op de wc, maar poepen wilde ze liever in dr luier, geen punt toch? Dus ondanks dat ze nog luiers droeg, was ze eigenlijk qua plassen al zindelijk. Nu draagt ze overdag uberhaupt geen luiers meer en doet alles op de wc. Iedereen zegt dat het zo verwarrend is en dat resoluut de luier af moet, maar hier werkte dat niet. En de luier aanhouden werkte wel.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gaat het heel goed, helemaal geen ongelukjes, zelfs gisteren op haar verjaardag niet, ze hield het telkens heel goed op (had het veel te druk met spelen ;)) en ook als ze naar de wc moest maar die bezet was, hield ze het prima op.
    Alleen poepen is hier echt een probleem. Op een of andere manier lukt het niet op de wc, het is 1 keer gelukt en daarna niet meer. En dat is inmiddels een week geleden. Ze wil ook niet in een luier poepen. Ze heeft af en toe flink pijn in haar buik, heel zielig. Heb de huisarts gebeld en we krijgen nu medicijnen en misschien ook een klysma.... ik vind het zo sneu!

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier hetzelfde drama gehad Snoopy. Dat bleef eigenlijk een drama omdat mijn zoontje het poepen in zijn luier ook niet meer prettig vond dus iedere keer rond poeptijd ellende. Toen gewoon pontificaal besloten de luier een paar dagen helemaal uit te laten (hebben op het punt gestaan de dokter te bellen om advies omdat hij buikpijn kreeg, maar dat kreeg hij dagelijks sowieso omdat hij ook eigenlijk niet in zijn luier wilde poepen). Dit waren drie ellendige dagen waarin hij steeds 20 keer per uur naar het potje/de wc rende en er meteen vanaf kwam weer. Na twee dagen moest hij zo nodig dat we hem een ijsje ertegenover gesteld hadden. En zijn vader gaf hem het advies (tegenovergesteld aan mijn advies 'goed drukken') dat het poepie gewoon kwam als hij eruit wilde. En dat hij daar niets voor hoefde te doen. Dat hielp hem ontspannen en toen kwam me er toch een bak vol stront uit! Sindsdien gaat hij zelf op de wc zitten als hij moet poepen en heeft hij nergens meer last van. Ik heb het idee dat hij er gewoon even doorheen moest. Hij wist van gekkigheid niet meer wat hij moest doen omdat ik ook niet duidelijk was. De ene keer zei ik dat hij het beter op de wc kon proberen, de andere keer zei ik dat hij het maar gewoon in zijn luier moest doen. Hij kreeg van mij niet bepaald bevestiging.

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Pff nu ook weer 2 plasongelukjes, zie het echt even niet meer zitten.

@ Wijffie, een luier zou hier niet werken, dan doet hij het gewoon in zijn luier en zegt niks.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat vervelend dat je het even niet ziet zitten Missym! Wat mij een beetje verbaasd is dat hij met zoveel gemak in zijn broek poept. Er zijn maar weinig kinderen die dat zonder stress doen. Alsof hij het wel best vind, of heb ik een verkeerde indruk gekregen? Ik heb zo één twee drie geen echt advies.

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nee van poepen schrikt hij wel, maar hij blijft het doen. Dan zegt ie wel gelijk 'mama ik heb in mijn broek gepoept' met schaamte..

ik denk dat ik echt door moet zetten, maar zwaar is het wel. Vooral omdat ik een rotdag heb vandaag en de jongste en de oudste strontvervelend zijn :D

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ohja, dat herken ik! Die van mij zijn ook oervervelend vandaag en ik heb op grote schaal mijn steun en toeverlaat (de tv) ingezet vandaag. Alsof ze mijn oliebollenstress aanvoelen haha. Zo'n rotdag werkt dan ook niet mee he?

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Haar luier wil ze al sinds ze 1,5 is niet meer aan met alle gevolgen van dien. Ze trekt echt de hele dag te pas en te onpas haar luier uit. De wc vind ze leuk, vandaar deze poging.
    Ik merk dat zolang ik haar coach gaat het prima.
    Ik zet haar regelmatig op de wc, ze poept en plast en dat gat goed. Maar zodra ik haar haar gang laat gaan doet ze alles in haar broek. ZOnder blikken of lozen. Ze zegt "o jee, ik heb geplast en trekt vervolgens alles zelf uit en gaat verder met wat ze deed.
    Ik kan haar neit tot haar 80e iedere paar uur op de wc zetten.
    Weet even niet wat wijsheid is.....

11. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Misschien even weer een weekje of 2 rust pauze? Even allebei, mama en kind ontstressen?

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze is net 2 jaar, dus het is niet zo gek dat ze er niet zelf aan denkt om naar de wc te gaan. Ik zou haar gewoon op de wc zetten zoals je nu ook doet en elke maand of 2 maanden eens kijken wat er gebeurt als je het niet doet.
    Wat gebeurt er nu als je vraagt of ze moet plassen?

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou Eva heeft vandaag weer gepoept! Zal je net zien, de huisarts gebeld en medicijnen die klaar lagen bij de apotheek ;). Het ging eigenlijk zonder problemen en de poep was ook gewoon zacht, ik was dus erg bang dat de poep erg hard zou zijn geworden en ze veel pijn zou hebben. We hebben de medicijnen wel opgehaald voor het geval dat, maar nu dus (nog) niet nodig!

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Vandaag gaat het goed, hij heeft zelfs op het potje gepoept! Vrijdagavond en zaterdagochtend tot de middag een luier om gehad, het was toch te druk voor hem met het vuurwerk en de visite etc. Maar sinds gisteravond doet hij weer alles op het potje en wou zelfs geen luier om met slapen (wat wel moest, want in de ochtend heeft hij toch nog een volle plas luier vaak).

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier sinds gisteravond weer een luier om. Ze vroeg er zelf om, helemaal in tranen.
    Ik laat het gewoon even rusten zo. Het vreemde is dat ze met luier dus wel zegt dat ze moet plassen en poepen en dat ze dat dan op de wc wil doen. (ook wel plasjes in haar luier hoor) Voorlopig laat ik het maar even zo

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    oke nikita, bedankt. jelle heeft zaterdag gewoon in zijn onderbroek gepoept!!!!!!!! was net een gehalktbal kon hem zo in de wc gooien, jelle zijn reactie oo dat was het scheetje!!!!!!!!!!!
    overig nog steeds geen pamper om gaat goed!!! ongeveer 2 ongelukjes per dag
    sidmick=> hopelijk lukt het over een paar weken ze is nog jong, maar wel knap hoor!!!!!!!!!!!!!!
    jelle is al vanaf vorig jaar oktober (2009, bedoel ik dan) al op de wc, en pot na elke verschoning even op de pot/w.c zodat hij er aan kon wennen geeft nu steeds zelf aan zonder pamper te willen

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Nou vanmiddag moest en zou mevrouw dus de luier weer uit en heeft ze 2x geplast en 1x gepoept op de wc.
    Ik denk dat ik het maar een beetje van haar af ga laten hangen.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als we voor een lange tijd weg gaan doe ik haar wel een luier om.
    En vaak als we op visite gaan ook,tenzij ik weet dat er een brilverkleiner is, madam durft namelijk niet zonder bril verkleiner.
    Als we voor een half uur tot uurtje weg zijn gaat ze zonder luier.

19. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam

je kan bij de prenatal opvouwbare plastic verkleiners kopen. ideaal. ook voor onderweg

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Bedankt voor de tip:D deze week direct maar 1 halen!

Deel Deze Pagina