Hier afgelopen week ook aan de gang geweest met zindelijkheidstraining van onze jongste (2,5 jaar). Vanaf de vrijdag voor kerst gaf hij ineens zelf aan dat hij moest plassen. Met de kerstdagen nog wel een luierbroekje aangehad. Nou heeft hij die al een tijdje aan omdat hij de strips van een gewone luier telkens lostrekt. Vanaf 27 december de luier dus uit en dat ging goed. Nou plast en poept Chris eigenlijk al een half jaar lang regelmatig op het potje, maar alleen als hij zin heeft. In de tijd heeft hij wel eens een dag/weekend zonder luierbroekje gedaan, maar op maandag bij de gastouder was het altijd weer klaar. Daar wilde hij gewoon niet. eigenwijs manneke. Nu dus afgelopen week echt luierloos gelaten en ook als we even naar de winkel gingen of als we naar mijn schoonouders gingen (minuut of 20 rijden). De enige keer met luierbroekje was in de binnenspeeltuin, maar toen wel gevraagd of hij moest plassen en daar ook netjes 3 x naar de wc gegaan. Hij is nu zelfs bijna elke middag ook droog uit bed gekomen, dus denk dat ik volgende week maar ga proberen hem in een oefenbroekje (van de Hema) te laten slapen. Wel met zijn onderbroek eronder, anders is het bed alsnog nat, is mijn ervaring bij de oudste. Maar de grootste hobbel wordt morgen: dan gaat hij weer naar de gastouder....ben benieuwd wat hij daar doet. Ik ga hem overigens nu wel gewoon in zijn onderbroekje daar afzetten. Overigens ging het oudjaarsavond in de drukte bij vrienden 2x mis, maar ook een aantal keren goed, dus ik ben erg trots op mijn kleine ukkie. Nadeel alleen is dat nu helemaal al zijn broeken van zijn kont afzakken.....Hij is al zo smalletjes en zonder luier houdt hij helemaal niets meer over om zijn broek aan omhoog te houden...
en met slapen mijn dochter is 2.5 en ze kan echt op het potje plassen en poepen ze voelt het ook echt aankomen maar ze vergeet het heel vaak wat resulteerd in ongelukjes met poepen gaat ze gerust onder de tafel zitten dus dat voelt ze ook erg goed aankomen ik zit z´n in een dillemma ik heb echt zo iets van ik laat de luier weg maar me s.v zegt weer als je weg gaat gewoon nog luier om laatst ging ik naar de winkel en sochtends was ze helemaal droog toen we weg gingen laten plassen en toen we terug waren laten plassen smiddags moest ik nog wat halen voor dat we weggingen laten plassen en in de auto had ze dus geplast meteen commentaar als je weggaat gewoon luier om doen ik vind het echt moeilijk
Hier gaat het erg goed. Met weg gaan elke keer wel een luier om, maar hij komt nu vragen 'mama heb ik een luier om'. Vanmorgen zelfs een hele droge nachtluier en nu op de psz zonder luier, ben benieuwd!
Wat goed Missym! Trotsemama: Vaak is het probleem dat ze gewoon niet meer weten of ze nou wel of geen luier om hebben. Hier ging het pas goed toen ik helemaal geen luier meer omdeed. Ik denk dat hij daarvoor steeds in de war raakte van wel of geen luier omhebben.
Eva heeft op het kdv haar plasdiploma gehaald! Ze is er nu 4 keer geweest sinds het zindelijk worden proces en heeft geen ongelukjes gehad. Het poepen gaat goed nu sinds vandaag, ze is vanavond een stuk of 5 keer naar de wc geweest om te poepen . Zo schattig, zat ze opeens haar billen samen te knijpen en rende dan naar de wc 'ohwowoh, ik moet poepen!' roepend . Pak van m'n hart... Ik heb vrijdag het boekje 'over de kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft' gekocht, had ik ergens gelezen als tip om het poepen wat minder beladen te maken en het leert kinderen dat iedereen poept en dat het er bij verschillende dieren anders uitziet. Ik denk dat het wel geholpen heeft. We zwaaien de drol ook gedag: tot de volgende keer!!!
hmm hier gaat zindelijk zijn perfect. ze wilde zelf geen luier meer overdag en 2 dagen later ook snachts niet meer. af en toe een ongelukje maar ok.. dat hoort erbij. nouja.. bij het plassen dus.. poepen heeft ze geen tijd voor gevolg.. regelmatig "ongelukjes" boos worden, slijmen, praten.. niks helpt. en dan ook nog vaak als je net staat te koken.. heeft ze het heel de dag opgehouden en dan lukt dat natuurlijk niet meer. gaat ze niet naar de wc.. nee want ze is net lekker aan het kleuren/tvkijken/puzzelen/lezen etc. dus papa was het zat vandaag.. boos... tja.. niet handig maar hij had gelijk! het kan zo toch niet door blijven gaan? op het kdv hadden ze al gezegd vandaag dat als ze in haar broek blijft poepen dat ze een luier omkrijgt en anders maar naar de babies gaat want ze is groot genoeg om op de wc te poepen (en ze kan het ook gewoon hartstikke goed maar ze heeft geen zin omdat ze lekker zit te spelen!) Maar toen kwam hier de discussie.. papa vond dat ze best straf kon krijgen voor broekpoepen.. en ik hou meer van positief belonen in geval van poepen op de wc.. De deal is nu: In de broek: geen tv (geen little peoples als mama kookt & geen k3) Op de wc: een coole barbiesticker voor op dr hand. Best of both.. hopen we dus. Ze is in ieder geval enthousiast dus hopen dat het werkt.
boos worden werkt niet is mijn ervaring noa ligt nu dus zonder luier op bed straks nog even laten plassen
@trotsemama: mja dat weet ik.. maar na eerst een hele tijd prima op het toilet poepen en nu dagelijks 1 a 2x in dr broek... dan is het na een week of 2 toch best moeilijk om niet boos te worden gewoon OMDAT ze het prima kan. dit lijkt me een mooie middenweg.. en ze kijkt toch niet heel vaak tv dus zo extreem missen zal ze het niet. maar die stickers wordt ze heel blij van. dus hoop dat het zo duidelijk is dat er bij beiden dingen wat tegenover staat.
i know hahah ik wist van noa dat ze het ook kon en ben sinds vanochtend begonnen met luier helemaal weg laten en ze doet het echt goed !!!!nog geen 1 ongelukje ze was zelfs tijden haar slaapje droog!!
mja anne is al sinds dr 3e verjaardag echt 100% dag en nacht zindelijk. en daarvoor op zich ook wel.. maar wel af en toe een ongelukje. sinds dr verjaardag gaat ze ook echt zelfstandig naar toilet zonder aanmoediging en zonder hulp. dus ik ben eigenlijk bang dat het gewoon aan de feestdagen ligt maar voor het een echte negatieve spiraal wordt moeten we hier gewoon een einde aanmaken. Wel fijn dat het bij Noa meteen zo goed gaat Nu nog even volhouden ga je snachts ook proberen of wacht je daar nog even mee?
Hier is het vandaag bij de gastouder ook heel goed gedaan! volgens mij heb ik binnenkort weinig luiers meer nodig!
Ik denk dat boos worden sowieso niet werkt bij het aanleren van nieuwe vaardigheden. Als ik mijn hond straf voor het niet komen zal hij helemaal niet meer komen...
Hier gaat het eigenlijk ook best goed. Gister op het kdv wou ze direct haar luier aan (had ik die ochtend toch maar aan gegeven) en daar de hele dag geen ongelukjes. Vandaag ook de hele dag zonder luier. We zijn zelfs wezen gymen en bijna 2 uur de stad in gegaan. Dat ging allemaal prima. Ze geeft plassen nog niet zelf aan maar wel is het zo dat als ik vraag of ze moet ze soms ja zegt en dan ook gaat plassen en soms nee zegt en het dan ook niet in haar broek doet. We zetten maar even door dus denk ik. Enigste waar ik een beetje tegenop zie, over 1,5 week gaan we 6 uur vliegen en dan ook nog eens in de nacht. Denk dat ik dan maar een luierbroekje aangeef.
Dat vind ik dus ook. EN zeker bij mijn uk. Net 2.3 jaar en 83 cm klein maar toch ineens al zo groot. Zou zo aan een nieuwe baby beginnen
hehehe tja.. bijna! hier nu 3 jaar, 3 maanden en 92cm... ook een ukkie dus.. maar zonder luier lijkt ze meteen een stuk langer en ze praat ook heel goed.. dus je zou je bijna vergissen..