Zindelijkheidstraining en weg gaan

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by missym, Dec 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Kijk, Sidmick, ze geeft het dus wel degelijk aan! Misschien gewoon een beetje op haar verzoek meewerken wanneer ze op de wc wil plassen en inderdaad luier om. Hoewel, ze wil hem uit en het levert strijd op. Lastige situatie denk ik!

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Dat heb ik me inderdaad ook voorgenomen, lastige blijft dat ze steeds luier uit doet. Maar goed daar moeten we dan maar goed op proberen re letten en strijd over voeren.

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    en een luierbroekje krijgt ze ook zelf uit?

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    Ja, als ze de tijd heeft kleed ze zich geheel uit en anders scheurt ze gewoon de zij kanten los

5. toefje

toefje Niet meer actief

Hallo Meiden,

Vandaag is het bij ons zo ver.
    Wij beginnen aan de zindelijkheids training.
    Stickers gekocht.en hij doet alles netjes op het potje en op de wc als hij zijn broek uit heeft.Maar nu nog leren om met broek aan leren om naar de wc toe te gaan.hij is nu 2 jaar en 7 maanden en hij loopt een jaar achter met praten dus ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
    ik vind het erg leuk om mee te lezen.
    ik zal vanavond een berichtje tiepen hoe het verlopen is vandaag.
    hij loopt vandaag vanaf 1100 zonder luier en we hebben nog geen ongelukjes gehad(even af kloppen)

6. toefje

toefje Niet meer actief

Tinkerbell hoe bevalt het broekje van de hema

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier zijn we ook al een paar dagen begonnen. Alleen moet ik wel even consequent zijn denk ik. Ik doe soms nog iets te snel de luier om. Gisteren had hij 3 ongelukjes achter elkaar en heb ik een luier om gedaan. Ik denk dat ik de luier maar resoluut uit moet laten en door moet zetten. Hij kan overigens prima poepen/plassen op het potje ,maar dan moet ik het hem wel vragen. Heel sporadisch vraagt hij er zelf om.

8. toefje

toefje Niet meer actief

dat is mooi tessa dat poepen en plassen doet op het potje.

Mijn mannetje wilt niet poepen.
    hij vind het nog niet vies en doet het in de luier

9. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

tessa hier ook resoluut de luier uit gelaten hoor
    noa kan het prima poepen en plassen op het potje
    en soms gaat ze ook uit der eigen als ze moet plassen
    vannacht heeft ze geen luier omgedaan en had ze vanochtend een ongelukje
    gelukkig heb ik dry nichts
    bed mats en zo hoef ik geen heel bed te verschonen

10. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Bij onze oudst hebben wij het broekje van de Hema in de nachten gebruikt om zindelijk te worden. Ik heb gemerkt als je er een gewone onderbroek onder doet, het broekje redelijk goed de overige lekkage opvangt, maar zonder onderbroekje eronder gaat er toch veel doorheen/ lekkage langs

11. toefje

toefje Niet meer actief

bedankt voor je reactie.
    ik keek al op MP voor een broekje te proberen.
    Maar kon er helaas geen 1 vinden.
    En stond net voor het rek van de hema met broekjes maar heb er toch geen 1 gekocht.voelde niet goed:)

12. toefje

toefje Niet meer actief

Vandaag dus zonder luier en volgens mij valt het kwartje nog niet.
    Maar we blijven proberen.

13. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    ik heb evt nog wel onderbroekjes met een plastic laagje aan de binnenkant van de stof. Die vind ik zelf veel fijner.
    Moderne katoenen luiers van Kaatje Katoen
    in de maat s. Mocht je er interesse in hebben, laat maar weten. Hier zijn ze nu niet meer nodig.

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier gaat het op pad toch heel erg goed! Afkloppen!

Ik wilde haar eigenlijk helemaal geen luier omdoen dan, dan snapt ze het straks helemaal niet meer en word ze lui (Sasha is liever lui, dan moe, haha)

Gisteravond zijn we even naar het centrum geweest, van tevoren even geplast en meteen toen we terug waren.

Vandaag de markt over geweest en naar de supermarkt, expres vanmorgen niet veel te drinken gegeven en het ging supergoed! :D Had wel voor de zekerheid een extra onderbroek en broek meegenomen, you never know ;)

Maar vind het nog wel een beetje eng.

15. toefje

toefje Niet meer actief

bedankt voor je berichtje...
    Hoeveel wil je er voor hebben...
    Groetjes

16. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    pb me even. ik heb er 6.

17. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    Geen idee! ha ha. Hij doet het zo goed dat ik hem helemaal nog niet nodig heb gehad. We zijn vorig weekend zelfs een hele dag in Beverwijk op de zwarte markt geweest en hij is de hele dag droog geweest. Ik ben een een gelukkige moeder:D Maar goed, het idee lijkt me nog steeds goed. Dus ik zou er gewoon 1 kopen, ze kosten bijna niks bij de Hema. Sterkte!

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa is nu ook zindelijk aan het worden.
    we hebben nu ongeveer 1ongelukje per dag en verder gaat het heel goed (behalve poepen).
    als we weggaan doe ik alyssa een luierbroekje aan en zeg ik dat ze die droog moet houden.
    vaak gaat dat ook wel goed maar soms zit er toch een plasje in of maakt ze van de gelegeheid gebruik om te poepen.

ik hoop wel dat ze het snel zonder luier kan.

liefs doris

Share This Page