Niet goed gelezen dat t een meid was hahah dan gaat t mikken niet nee Niet boos worden mama is een training hè hier soms ook nee maar ik zet m toch bij de wc en dan komt t plasje wel... Ach t blijft oefenen ... Molton is echt een goede idd, maar hier nachten toch nog een luier dus nog niet aan de orde... Hij slaapt al wel in een grote bed, ledikant weggedaan toen hij bijna 3jr werd alleen t beddengoed voor een juniorbed is echt duur ppff ... Vind ik dan Wil een 1persoonsbed maar dacht altijd da de maat 160 bij 200 was maar zie overal 90 bij ... Das toch geen 1prsoons of heb ik t mis? 160 bij 200 is beddengoed is goedkoper te krijgen en vaak aanbiedingen... Succes daar hè ! Hier gaan we straks naar oma 40 Min met de auto en zonder luier... Ben benieuwd!
Het lijkt wel of het over mijn zoontje gaat. Het ging bij ons precies zo toen hij 3,5 jaar was. Ik ben toen eens met hem gaan "praten" en gevraagd wat hij wilde. Nog een luier aan en dan kreeg hij ook echt weer een luier aan of een grote jongen zijn en geen luier meer aan. Hij zei toen uit zichzelf dat hij geen luier meer aan wilde en vanaf dat moment ging het heel goed en zowel binnen al buiten geen ongelukjes meer gehad. Hij voelde zich heel groot en verantwoordelijk en dat hebben we hem ook laten merken. 'S nachts is hij nog niet zindelijk en draagt hij een luierbroekje (hij is nu ruim 4 jaar). Hij slaapt nog in een peuterbed (nieuw groot bed is besteld maar nog niet binnen) en daat ligt een beschermhoes van de hema overheen die je om de matras met elastiek kunt maken. Heel erg handig.
Als we weg gingen ook gewoon geen luier meer om en 2 reservesetjes mee. Tot nu toe nooit nodig geweest, de ervaring is dat je buitenshuis ook aan kan leren naar de wc te gaan. Zoon vraagt het ook of hij naar de wc mag (even oud trouwens als jouw zoontje..) zomaar in de broek plassen doen ze niet omdat ze wel weten dat ze dan met een natte broek zitten.
Was gister ook flink stuk eigenwijsigheid, na 5min had ze nog niet geplast al gillend dat ze niet wilde en om zich heen slaant/trappend Maar goed, vandaag ALLES op de WC!!! Raar meisje, eerst is ze er bang van en nu komt ze zelf "mama cee?" D. ook maar vast verteld dat morgen de potjes in de kast gaan, hij is een grote jongen dus overdag kan hij goed op de wc plassen. Als hij dan gaat slapen mag het potje naast zn bed staan. Na een jaar word het toch wel tijd dat het potje veranderd word in de wc he Hier is D. al heel lang snachts zindelijk, al voor dat hij overdag zindelijk was. Plaste altijd pas als hij min. 15min wakker was. L. heeft nog wel een luier om snachts en dat is nog wel nodig ook. Eind van de week als we stilliggen op zoek naar nieuwe moltons, kleine aapje klimt uit dr ledikant (met slaapzak) dus gaan maar over op een groot bed. Peuterbedje kan niet, tis een vast bed. Daar gaat mn kleine wurm
Moet hij ook overal weten of er een wc is? D. hoeft vaak niet te plassen maar wil wel naar de wc. VOlgens mij om bevestiging te krijgen dat er 1 is ofzo?
We zijn er maar allemaal druk mee hè mama's hier gaat t goed! Luierbroekjes had ik wel gekocht maar 3 van gebruikt en staan nog in de kast ... Vind ze niet fijn zitten vergeleken met pampers. Dus in Fr. Nacht gewoon pampers maat 5+ of 6 ... Gister 50 min in de auto gezeten en heenweg viel hij in slaap en ik dacht owjee straks plast ie maar t ging goed! En terugweg moest ie 1x plassen en netjes opgehouden tot benzinepomp 5 minuten... Wat zijn wij trots zeg! Overdag geen drama meer en gaat zelfstandig naar de wc en totaal geen ongelukjes nog steeds... Wat een verlossing 1 uit de luiers ben wel blij zo voordat ie met school gaat beginnen... Maar hij komt wel in zijn blote billen met broek op de enkels naar binnen lopen altijd , hopelijk doet ie dit op de basisschool niet in een overvolle klas hahaha.... Hoop voor jullie mama's en mijzelf dat ze straks dag en nacht zindelijk zijn... Wel grappig te lezen dat er kindjes zijn die wel nachtzindelijk zijn maar niet overdag... In de nacht lijkt t me juist moeilijker controle erover... Knap hoor Succes allemaal en we houden elkaar op de hoogte
hier eerste dag geen potje in de kamer, eindelijk, na 1,5jaar! L durft alles op de wc ook dus D moet dat nou ook maar ipv lui o phet potje te gaa nzitten. Hij kan het op de wc dus vind het wel best. Vanavond als hij gaat slapen mag het potje weer uit de kast