Ik heb me sinds deze week ziek gemeld op mijn werk ivm overspannen klachten. Op zich niet gek want ik werk 32, doe het huishouden, de verzorging van zl en zl wordt iedere nacht nog een keer of vier vijf wakker. Nu wil ik dat laatste aan gaan pakken. Maar hoe? Ik.wil hem niet alleen laten huilen. Ik vind het belangrijk dat hij zich geborgen en veilig voelt. Maar ik wil zelf ook herstellen.
Edit. Hij valt met mij erbij in zijn eigen bed in slaap. Na twee uur weer wakker en dan haal ik hem naar mijn bed. Ieder twee uur blijft hij wakker worden en haat pas weer slapen na een paar slokken uit zijn fles te drinken en te knuffelen.
Ik denk die fles afschaffen. Hier kreeg zoon de borst en speelden er nog wat medische dingen maar hij werd oa vaak wakker vanwege de gewenning steeds even wat te drinken. Zodra dat gestopt was (2 jaar) ging het al veel beter. Toen daarna zijn medische klachten goed aangepakt werden ging het nog beter. Nu wordt ie alleen soms max 1x wakker aan het einde vd nacht en komt dan nog even bij ons liggen of hij slaapt gewoon de hele nacht in zijn bed.
Hier een peutertje wat veel wakker is s nachts, medisch is alles uitgesloten. Wij laten haar nu wel huilen s nachts, het is gewoon echt zin doordrijven, ga er om de 10 minuten heen. Het is even doorzetten maargoed ze geeft het al sneller op nu... Drinken en lampen aan etc doen we zoiezo niet s nachts...
Dat wordt misschien nog wel lastig zonder huilen.. Ik vind het stoppen met de fles ook wel een goed idee. Bij de oudste was de speen zo'n gewenning, en hij werd elke keer in de nacht wakker van de speen. Die had hij echt nodig om verder te kunnen slapen. En hij vond hem zelf niet terug.. Ook steeds 3-5 keer per nacht eruit. De speen afgewend, en dat koste niet eens zoveel moeite. Een dag, max 2 huilen bij de slaapjes, en hij sliep binnen een week normaal door. Daar knapte ik echt zoveel van op. Alleen ik weet niet of hij dan zonder die knuffels van jou kan. Want mamahonger is ook wel verslavend Persoonlijk denk ik dat een nachtje of 2 even laten brullen toch wel de oplossing kan zijn. Gewoon op zijn eigen kamer. En er hoogstens heen voor een snelle aai over zijn bol. Misschien nadat je de fles hebt afgewend. Hoop dat er aardige tips komen
Oh, lastig, hier ook zo n draakje. Ik heb een tijdje lang mijn dochter zelf wakker gemaakt voor ik ging slapen, maar hier heeft ze echt honger. ( 2 jaar en nog geen 9 kilo) met een nachtlampje gaat het al een stuk beter. Gelukkig hoef ik "maar" 2x per nacht uit bed en gaat ze gelijk weer slapen, maar ik werk full time en weet hoe vermoeiend het is... Succes!
Ik snap heel goed dat je het slechte slapen van zl wil aanpakken. Alleen ben jij daar nu toe in staat als je nu ziek thuis zit? Het klinkt als zl ook heel veel dingen gewend is en dat is vaak erg moeilijk te doorbreken. Is er iemand die je hierbij kan helpen? Evt gaat zl even uit logeren zodat jij paar nachtjes bij kan tanken voordat je het slapen aan gaat pakken?