Zindelijkheidstraining: Pakken we dit goed aan? Verwacht ik te veel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Janna, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wat goed!! :) Nu doorzetten hoor, volgens mij kan/kon ze het allang. Zoals ik al schreef: volgens mij is ze er fysiek wel klaar voor, alleen heeft ze even een motivatie zetje nodig ofzo? Weghalen van haar spel om naar de wc te gaan was misschien niet "leuk" genoeg, logisch ook, maar wie weet het potje in de woonkamer, wel?! Dan hoeft ze minder ver en minder uit haar spel gehaald te worden en ze wordt er steeds mee geconfronteerd. Benieuwd naar het vervolg!

2. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Herkenbaar verhaal, zo ging het bij onze dochter ook namelijk. Toen ze 1,5jr was ging ze al af en toe op de wc, maar ineens was de interesse weg ofzo. Als we haar eigen toen vroegen of ze moest plassen/poepen dan riep ze heel hard Nee en dan wilde ze ook echt niet.
    Op een gegeven moment toch de tijd genomen om aan de zindelijkheid te werken door de wc bijster interessant te maken. We gingen daarom bij elke plas/poep een verhaaltje voorlezen. Dat vond ze super dus toen wilde ze wel. Met een weekend was ze toen zindelijk (week na haar 2e verjaardag). We hebben toen nog wel zo'n 2 maanden verhaaltjes gelezen haha, maar ach dat hadden we er wel voor over :).

Doorzetten dus, het kwartje valt vast snel! Succes!

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Nou, tot dusver lijkt het nog steeds goed te gaan. We zetten haar niet meer op de wc/ het potje. Ze gaat nu uit zichzelf en dat doet ze heel goed. Af en toe een plasongelukje, maar niet vaak (hooguit 1 of 2 per dag). Alleen poepen blijft nog moeilijk.

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wat heerlijk dat het zo goed gaat? Hoe doe je het nu onderweg of als je ergens anders bent?

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Het potje beneden zetten is een gouden greep gebleken. Ze heeft de afgelopen dagen geen plasongelukjes meer gehad en iedere keer dat ze een plasje deed, deed ze dat uit haar zelf. Ook niet tijdens boodschappen doen of een uitstapje naar de kinderboerderij.

Poepen blijft lastig. Ze heeft nu één keer uit zichzelf op het potje gepoept. Ik lees echter hier en daar dat dat wel vaker wat langer duurt, dus we houden geduld.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn dochter plast heel makkelijk op de pot, voelt het perfect aan en geen ongelukjes maar poepen wil ze niet.

Ze mag een luier vragen als ze daar behoefte aan heeft en dat doet ze precies wanneer ze moet poepen. Ik laat het maar even zo. Druk zal de situatie er niet beter op maken denk ik.

Zij geeft het aan en ik probeer af en toe wel en mogelijke oplossing uit haar te krijgen maar ze blijft de luier opperen, dus dan doen we dat.

7. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Bij ons plaste hij elke keer in zijn broek en dat vond hij dan ook niet vies! Dus gelaten.

Hij liep elke keer over de basisschool te zeuren en heb gezegd dat hij mocht als hij een jaar op de wc plast! :p Toen wilde hij het proberen twee weken geleden en hij was direct zindelijk, als beloning hebben we de inschrijving naar de basisschool gestuurd! ;)

Hij plaste trouwens wel al altijd op het potje als hij bloot was en kreeg dan ook een stickerkaart en cadeautjes!

Deel Deze Pagina