ik lees her en der iets over de zindelijkheidstraining vanaf 9maand.. ik wil dit graag proberen, wie heeft hier ervaring mee??? de meningen blijven verdeeld, maar laten we het wel gezellig houden, ik wil het liefste gewoon weten wie ervaring heeft...
Helaas, je kunt kinderen niet zindelijk maken: kinderen worden pas zindelijk wanneer zij dit zelf willen, kunnen en begrijpen. Dwing je kind niet om zindelijk te worden, dit werkt namelijk alleen maar averechts. Aanmoedigen kan natuurlijk wel. En heb geduld, wanneer een kind er aan toe is gaat het zindelijk worden haast vanzelf. Wanneer is een kind er aan toe: Het kind moet lichamelijk in staat zijn om aan te voelen wanneer hij plassen of poepen moet. Mij lijkt niet dat bovenstaande een kind van 9 maanden al kan. Waarom moeten kindjes toch alles zo snel mogelijk kunnen en doen. Laat ze toch lekker kind zijn.
Misschien is dit eens boeiend om te lezen: Alles over zindelijk worden Mag ik vragen of je je kindje wil proberen zo vroeg zindelijk te maken en zo ja, vooral waarom je dat wilt?
bedankt, ik ga er meteen effe kijken! de reden voor het zindelijk proberen te maken is dat mn zoontje erg veel eczeem heeft, met name in zn luiergedeelte, tot onstoken aan toe.. en ik kan redelijk goed aan hem vernemen als hij moet plassen of poepen.. ik wil het gewoon eens aanzien, omdat er wordt gezegd dat het wel degelijk kan! meestal als mn zoontje zn middag dutje heeft gedaan, is hij nog droog...
ow ja en het gaat me niet alleen om het zindelijk zijn, maar ook om hem zonder luier te laten liggen, zodat IK kan merken dat hij moet plassen
MIsschien zijn de katoenen luiers ook een (andere) oplossing. Die zijn meestal wat meer huidvriendelijk, alleen moet je vaker verschonen.
ik had kennisen die hun baby op een vuilniszak neerlegde om m zindelijk te maken nou ik was toen jaar of 22 en zonder kids volgens mij poepte hij nog op zijn 4e in zijn broek te veel druk erachter is natuurlijk nooit goed ik wens je succes
Kijk, zindelijk zijn is aanvoelen dat je moet en daadwerkelijk dan ook naar de daartoe bestemde plek gaan om je behoefte te doen. Dát gaat natuurlijk niet lukken met negen maanden. Maar als jij aan ziet komen wanneer je zoontje moet, dan zou je 'm toch regelmatig met z'n billetjes bloot kunnen laten liggen?
Deze tip wilde ik ook geven. Ik weet alleen niet of je echt vaker moet verschonen? Ik verschoon nu om de 3-4u sinds ik een (wasbare) inlegger in de luier doe. Is dat vaker dan je met wegwerp doet? Mijn zoontje heeft mijn erg gevoelige huid geërfd en krijgt hier ook dadelijk uitslag van papieren luiers. Wij durven ze zelfs niet meer gebruiken als we weggaan omdat hij er zo fel op reageert.
tjah, heb katoen ook geprobeerd, maar helaas wordt de eczeem dan nrog veel erger! dus ben er mee gestopt, gaat nu wel ietsjes beter... dus dat is bij ons geen optie..
zindelijk zijn = zelf naar de wc kunnen gaan. Er zijn maar weinig kindjes die met 9 maanden naar de wc / potje lopen en hun broek uit doen en dan keurig gaan plassen en / of poepen. Je moet hiervoor motorisch in staat zijn om je plas of poep op te houden (hier voorafgaand is het bewust zijn van hoe te plassen en te poepen) Ik begrijp wel wat je graag wilt bereiken maar ik denk dat je voorlopig een andere oplossing moet gaan verzinnen dan zindelijk worden. Veel sterkte
Ik heb wel positieve verhalen over dit boek gehoord bol.com | Je baby op het potje, Laurie Boucke | Nederlandse boeken Dat gaat ook over vroege zindelijkheidstraining. Misschien heb je er wat aan. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan mee voorstellen dat je moedeloos wordt van die eczeem, zou wel fijn zijn als dit een oplossing is.
Vervelend dat je kindje daar zo'n last van heeft. Nu snap ik waarom je zo vroeg aan zindelijkheidstrainig wilt beginnen. Maar ik denk dat dit voor nu nog niet de oplossing is voor je. Ik denk dat je het nu meer moet zoeken in waar komt het eczeem vandaan, hoe krijg ik het weg en hoe hou ik het onder controle. Heb je al verschillende merken luiers geprobeerd? Vaak kunnen kindjes het ene merk niet goed verdragen en het ander weer wel. Ik weet niet of je luierdoekjes gebruikt? Zo ja, dan zou ik die eens weg laten. Als je kindje zo'n erge eczeem heeft, ben je dan al eens bij een dermatoloog geweest? Deze schrijven vaak betere zalfjes voor dan een HA. Wat ik je heel erg kan aanraden bij eczeem huid is een probiotica kuur te volgen. Dit herstelt de darmflora en eczeem ontstaat vanuit de darm. Wij hebben er veel baat bij gehad.
ik denk wel dat je kindjes met 9 maanden zindelijk kan maken maar dan niet in de zin van het zelf naar de wc of potje gaan MAAR dat JIJ kijkt wanneer je kindje signalen afgeeft om zijn behoefte te doen. Of het op bepaalde tijden op het potje zet om zijn behoefte te doen. Als je kindje kan zitten kan het ook op het potje zitten. En die van ons vond het helemaal geweldig met 9 maanden. 'vroeger' waren kindjes ook rond het jaar 'zindelijk' d.w.z. ze deden hun behoefte wanneer hun moeder hen op het potje zette. En in niet westerse landen (dus waar ze geen wegwerpluiers hebben) zijn de kindjes ook heel vroeg zindelijk. Het boek wat hier boven beschreven staat is een echte aanrader alleen moet je er wel veel tijd voor hebben en je kindje niet naar een KDV doen of zo want je moet er echt feeling voor krijgen en er elke dag mee bezig zijn. Wij hebben het geprobeerd maar helaas (vanwege tijdgebrek, makkelijkheid van luiers en het niet willen mee werken van het KDV) is het zindelijk worden pas rond de 2 jaar gelukt en dan nog vinden veel mensen dat erg vroeg tegenwoordig. Ze kon het ook meteen goed ophouden en aangeven. Dus misschien heeft het toch wel wat effect gehad. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was en 'poep' hebben aan wat de rest van de wereld er van denkt dat je zo vroeg begint. Als het voor jullie werkt en de uitslag verminderd door dat ie meer in z'n blote kont kan lopen, geweldig toch. Succes.
ik ben thuisbijfmoeder, dus aan tijd zal het niet liggen denk ik! ik ga het proberen, en hoop dat hier nog iemand is met tips... wat zn eczeem betreft, ik heb het nu met pampers redelijk onder controle, en ik merk als hij niet lekker is, dan komt t meteen terug.. zoals nu ook, tandjes die doorbreen en het is weer helemaal mis! erg lastig, daarom probeer ik het gewoon! ik houd jullie op de hoogt, en tips blijven welkom!
Ik kan me voorstellen dat je er vroeg mee wilt beginnen...ben geboren met douwworm/eczeem en allerlei dingen... Heb het nu al jaren onder controle met een hormoonloze zalf Protopic 0,1%... Weet niet of dit aan kinderen wordt voorgeschrevn.. Bij mij is trouwens nooit wat gevodnen, allerlei bloedtesten ondergaan, maar vanaf baby af aan..+ 11mnd bv gekregen is het toch echt gebleven Het lijkt me wel een erg lastige klus en hopelijk zal jouw kindje er geen stress van ondervinden...en het gewoon oppakken...u never know
Ik heb ooit wel eens wat gelezen over zindelijkheidstraining die gelieerd was aan hoe dat in afrika bijvoorbeeld gaat: daar hangen kids in de draagdoek zonder een luier en vrouwen zijn daar erg getraind op het waarnemen van de signalen dat hun kind moet plassen of poepen (dan wordt ie even uit de draagdoek getrokken en kan kindje plassen of poepen). Schijnen vrouwen daar zelfs zo goed in te zijn, dat je wordt uitgelachen als je toch ondergeplast wordt... Misschien dat je daar nog wat over kunt vinden op internet? Verder zat ik zelf te denken: heb je iets van een vettende zalf voor z'n eczeem? Is het een idee om z'n billetjes gewon goed vet in te smeren met zo'n vettende zalf, zodat de urine of ontlasting z'n huidje niet zo snel aan kan tasten? lastig iig. Hier ook veel eczeem gehad, maar juist op d'r billetjes enzo gelukkig helemaal nergens last van!
ik kan me bijna niet voorstellen dat een ka of een dermatoloog zegt dat er niks aan te doen is.. een kind zindelijk maken met 9 maanden lijkt mij alles behalve goed..maar ik ben maar een doodgewone simpele ziel dus zal het wel verkeerd zien