Ziek?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marscha, Oct 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

Mijn dochtertje is zaterdag 2 weken oud. Sinds vandaag wil ze vanaf half 11 smorgens niet meer slapen en huilt alleen maar. Ze spuugt de melk uit (ik geef borstvoeding). Maar hapt wel steeds naar een tepel, waarmee ze volgens mij aangeeft dat ze honger heeft.

Als ik haar een pink geef is het ook goed dus misschien toch alleen zuigbehoeftes ipv honger.

Als ik denk dat ze slaapt leg ik dr in de kinderwagenbak (want in dr bedje wil ze niet overdag, ik denk dat het misschien nog te groot is ofzo)

Maar dan is ze na 10 min alweer wakker, en zweet ze op dr hoofdje...

Ze heeft geen koorts en heeft alleen vanmorgen nog gepoept. 2 keer verschoont daarna en alleen plasluiers.

Ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet ik ben zelf ook gesloopt en snap niet wat er mis is...

Iemand een idee?

2. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb net eventjes gekeken, als ik dr in de kinderwagen leg slaapt ze dus helemaal niet. Ze is klaarwakker en ligt een beetje voor zich uit te kijken. Na 5 of 10 minuten begint ze weer te huilen.

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Tis nog nog zo`n kleintje, houd haar lekker bij je! je moet maar zo denken..Zo ineens komt ze op een grote wereld met allemaal nieuwe indrukken een geen vetrouwde warme omgeving van je baarmoeder meer..logisch dat zr soms even moeten huilen...Wat betreft dat zweten, temp je haar op dat moment wel eens? misschien heb je haar te warm aangekleed?

4. Marscha

Marscha Niet meer actief

ja heb getempt, 37,2. dat is het niet

en ze is nu nog steeds wakker. Babies moeten toch veel slapen? volgens mij is het helemaal niet goed dat ze zo veel wakker is. ze is nu al 7 uur (!) achter elkaar wakker!

en maar huilen en maar huilen

5. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Valt ze bij jou in je armen wel in slaap? De wereld is nog zo groot voor je kleine meid! Ze zal wel gewoon lekker bij haar mama willen liggen! succes.

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

alleen als ik bezig ben is ze rustig.

heb buiten een ommetje gelopen met de draagzak en dan wordt ze wel rustig maar slapen niet. ze wil niet slapen...

7. Marscha

Marscha Niet meer actief

en stel dat ze dan bij me wil zijn. Ik vind het prima maar ik wil ook douche, koken, eten, ik moet soms naar de wc. ik moet me aankleden enz enz

Ik kan haar niet constant maar op mn arm bij me dragen!

En ook ik heb mn rust nodig, ik moet ook bijslapen.

Dit heeft ze eerder ook niet gedaan. Ze valt wel bij me in slaap maar dan leg ik dr of in het bedje of in de wagen en dan slaapt ze gewoon door. soms wel 5 uur! En ze geeft aan wanneer ze honger heeft, is dan even wakker. soms een uurtje of 2 en slaapt dan gewoon verder. Nooit zo...

Ik snap het gewoon niet :(

8. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

Jul 19, 2008
    243
    5
    18
    Female
    je geeft bortsvoeding toch?
    misschien heeft ze wel regeldagen dan heeft ze meer honger dus probeer haar zovaak je kan aan te leggen en als je het echt niet snapt of niet vertrouwt kun je miss wel je vk bellen of anders je huisarts

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    het komt wel precies uit, regeldagen.. Regeldagen hebben baby's met 10 dagen (fijn als de kraam nét weg is) 6 weken en 3 maanden. Het kan dus best zijn dat ze honger heeft en dat ze veel aangelegd wil worden. Ook zijn ze daar erg van uit hun hummetje.

Hier op het forum las ik ook weleens moeders die dan inderdaad (bijna) niets deden en alleen maar heel de dag met hun kindje bezig waren. Sommigen installeerden zich lekker lang op bed, filmpje, eten en drinken erbij en dan uitzitten.

Sterkte en succes!

Ik geef geen borstvoeding (meer) maar het blijft altijd zoeken, net als je denkt dat er ritme is, dan gooien ze dat weer door elkaar zo lijkt het... regeldagen, sprongetjes.. als je de informatie er over leest, is het beter vol te houden vond ik, omdat je dan weet dat het normaal is, en niet aan jezelf ligt.

10. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ze spuugte de hele dag de tepel uit na 2 sec. Ze zocht hem en als ze hem had zoog ze een paar keer en spuugte ze hem weer uit... ook spuugte ze melk uit...

Na een hele grote vieze luier(waarschijnlijk de hele dag opgespaard) wilde ze gelukkig wel drinken en heb ik haar nu eindelijk (!) slapend in (jaja) haar bedje!

Nu hopen dat ze langer dan 10 min blijft slapen... ik ben echt gesloopt van de hele dag!

11. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    misschien heeft ze last van spruw :(: omdat ze een beetje problemen met drinken heeft :( dat kan ook pijnlijk zijn in het mondje....
    in ieder geval succes ermee , en ik hoop dat je snel een beetje bij kan slapen ;)
    grtz Ramona

12. Marscha

Marscha Niet meer actief

Dit dacht ik ook en darmkrampjes heb k ook aan gedacht, heb vandaag medicijnen gehaald en die gegeven (iets tegen darmkrampjes en iets tegen spruw). Misschien heeft dat ook wel de doorslag gegeven want nu (10min later!) Slaapt ze nog steeds!

Ik denk dat ze nu wel doorslaapt en ik ga ook snel naar mn bedje toe! Ben ik hard aan toe.

Thanks!

13. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hey marcha hoe gaat het nu?

Henriette

14. Marscha

Marscha Niet meer actief

Klote,

Net terug van de huisarts die kon niets vinden. ze zegt dat het idd een regeldag is.

Sarah is de hele nacht bezig geweest en keihard krijssen, ontroostbaar. voeding wil ze niet en heeft ze zo'n honger dat ze toch drinkt, spuugt ze het weer uit. ze heeft gisteravond 3 uurtjes geslapen. (eindelijk) maar daarna ging het weer verder.

Hopen dat het een regeldag is en dat ze vandaag zo uitgeput is dat ze weer lekker drinkt en slaapt...

15. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ja je zou toch zeggen dat ze dit geen dagen kan volhouden, mijn huisarts vertelde mij laatst (toen ik daar was met dominique vanwege aanhoudende en steeds terugkerende verkoudheid) dat het helemaal niet erg is wanneer een kleintje een nacht slaap mist, het is vervelender voor de ouders dan voor het kindje omdat het kindje deze slaap weer inhaalt.
    Bij ons klopt dit wel wanneer dominique donderdag naar de creche geweest is, is ze vaak vrijdags hardstikke moe en slaapt veel meer overdag dan de andere dagen!

He meis ik hoop dat het snel weer beter gaat!

succes enne volhouden hoor!

Henriette

16. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ze is nu al anderhalf uur onder zijl. soms wordt ze wakker en huilt ze even zeurderig.

heb dr even laten huilen en na 5 min eventjes mn pink in dr mond gestopt. (heb dr gewoon laten liggen) en ze was meteen weer vertrokken.

denk dat ze eventjes moet weten dat k nog in de buurt ben ofzo.

Wel erg fijn want ik heb even kunnen douchen, opfrissen, opruimen en de was kunnen doen enz.

Wel moeilijk hoor, ineens moet je ipv je eigen ritme, helemaal meegaan in het ritme van je kind...

zometeen weer voor t weekend naar mn vriend toe. Blij dat ik er eventjes niet meer alleen voor sta! Kan ik even tot rust komen!

17. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    tja marscha, dat was ook mijn grootste probleem, het loslaten van je planning en volgens de "planning" van de kleine te gaan leven, ik merkte heel goed dat wanneer ik een planning had en dat dat en dat wilde doen wanneer dominique zou slapen er niks van slapen kwam, net alsof ze dat merkte.
    Nu ben ik meer van ik zie wel wat ik gedaan krijg en als ik dan terug kijk op de dag heb ik meestal alles gedaan wat ik eigenlijk wil doen.
    En dat is soms best veel, we wonen in een boerderij, hebben paarden, 2 honden, en een mega grote tuin.
    Dus er is altijd vanalles te doen en vanalles wat er gedaan moet worden.

De beste tip : GO WITH THE FLOW! echt meis je zult merken dat je kleintje dan ook veel rustiger wordt.

Succes!
    en een fijn weekend!

Henriette

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

Voor een gevoel van veiligheid in de kinderwagen zou je haar in een omslagdoek kunnen wikkelen, lekker strak en dan een lakentje erover en die strak instoppen. Silke had ook heel erg behoefte aan geborgenheid en dan hielp dit heel erg. En zo kan ze zich ook niet met haar handjes wakker maaien! (Ze worden vaak wakker van hun eigen handjes tegen hun gezichtje) Ik had ook altijd zachtjes muziek op de achtergrond zodat het niet zo stil is.

Silke heeft dit ook een aantal weken gehad, net alsof ze moest wennen aan het leven buiten de baarmoeder. Nu is ze een stuk rustiger. Misschien een tip, mijn kleine meid slaapt overdag het lekkerste als ik haar buiten zet. Ze vindt het heerlijk om dan lekker met haar koppie in de capuchon van haar jas te liggen.

Wat betreft het zweten, Silke heeft het zweet ook op haar koppie staan als ze erg heeft liggen brullen. Denk dat dat normaal is.

19. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ja setteke goed idee, ik was het alweer vergeten, ik deed dat ook met een lakentje stevig inwikkelen, dominique werd daar ook rustig van, de eerste vijf a zes weken was ze ook heel druk met haar armpjes in de weer, als ze dan net in slaap viel tikte zichzelf in het gezicht en ja hoor was ze weer wakker!

Gaanderweg werd dat steeds beter en nu hebben we een heel rustig lief vrolijk kindje! :D

Wanneer dominique zich druk maakt zweet ze ook snel als ze een keer hard heeft liggen schreeuwen of huilen is ze ook altijd bezweet op haar hoofdje, dus dat is volgens mij wel normaal!

Henriette

Share This Page